Gălăţean ”încărcat” de Electrica cu 10.000 kWh

Gălăţean ”încărcat” de Electrica cu 10.000 kWh

Bogdan Codrescu
Evaluaţi acest articol
(21 voturi)
11 comentarii

După ce i s-a schimbat contorul de către reprezentanţii Electrica, o familie din Sat Costi a fost acuzată de furt de energie de către SDEE Muntenia Nord Galaţi şi i s-a spus că mai are de plătit încă 10.000 kWh, o cantitate care ar fi fost consumată şi nefacturată în ultimii trei ani. Gălăţeanul Hristachi Alexinco spune că înlocuirea contorului s-a făcut în condiţii care ridică foarte multe semne de întrebare, iar apoi Comisia de analiză nu i-a prezentat nicio justificare pentru cei 10.000 kWh pe care i s-a cerut să-i plătească în plus. Practic, la un preţ mediu de 0,7 lei/kWh, gălăţeanul ar fi trebuit să scoată din buzunar încă aproximativ 7.000 de lei. Spunem „ar fi trebuit” deoarece, cu câteva zile în urmă, Electrica a recunoscut că a greşit şi că nu s-a produs niciun furt de energie.

Hristachi Alexinco susţine că cei doi bărbaţi care au venit să schimbe contorul, pe 7 octombrie, au încercat să-l inducă în eroare şi să-l înşele. Gălăţeanul afirmă că cei doi au încercat să-l îndepărteze de lângă ei în mod repetat, sub diferite pretexte („Mi-au cerut să le aduc, pe rând: scaun, vechiul PV de înlocuire a contorului, cartea mea de identitate şi alte acte privind furnizarea energiei electrice), nu i-au semnalat niciun fel de nereguli, au întocmit o notă de constatare, pe care nu i-au dat-o să o citească, apoi au făcut adăugiri pe nota de constatare, DUPĂ ce aceasta fusese semnată deja de Hristachi Alexinco, au umblat cu şurubelniţa în contorul demontat şi au plecat cu contorul vechi într-o pungă care ar fi trebuit să fie sigilată, dar nu era. Mai mult, deşi vechiul contor fusese sigilat cu două sigilii de plumb, cei doi reprezentanţi Electrica nu au trecut în bonul de mişcare întocmit decât un singur sigiliu. I s-a spus apoi să se prezinte la sediul Electrica ca să justifice consumul de kWh consumaţi de la 1.249 la 11.769. 
Ajuns în faţa Comisiei de la sediul SDEE Muntenia Nord Galaţi, gălăţeanul a văzut că vechiul lui contor a fost scos dintr-o pungă cu o altă serie de sigiliu (16332599) decât cea pusă de cei care au schimbat contorul (16342599). "Membrii comisiei mi-au spus că nu exista niciun sigiliu la contor, deşi era unul menţionat în bonul de mişcare. Această comisie nu mi-a justificat modul de calcul şi cum a stabilit numărul de 2.631 kWh consumaţi în plus şi care ulterior au devenit 10.000, nu mi-a făcut dovada că ar exista vreo defecţiune la contor, nu mi-a prezentat buletin de analiză din care să rezulte că vechiul contor a fost dus la verificare la masa PRAM, cu listing de consum şi aviz de specialitate pe el dacă au fost dubii că s-ar fi umblat la contor sau că ar exista furt de energie. M-au acuzat de furt de energie fără să demonstreze acest lucru şi m-au ameninţat că îmi întocmesc dosar penal. Eu, fiind bolnav şi cu handicap locomotor, m-am speriat şi, sub presiune, am semnat acest proces-verbal", a continuat Hristachi Alexinco.
El ne-a mai spus că 10.000 kWh reprezintă consumul pe care l-a avut în opt ani. "Cum să plătesc pentru trei ani 3.600 kWh (pe care i-am plătit) plus încă 10.000 kWh stabiliţi de comisie în mod nejustificat?"

Răspunsul SDEE Muntenia Nord

Contactaţi de "Viaţa liberă", reprezentanţii Biroului de presă al SDEE Muntenia Nord ne-au transmis următorul răspuns: "În urma unui control de rutină, o echipă de lucrători de la ADREM - firmă prestatoare de servicii pentru SDEE Galaţi - a constatat intervenţia neautorizată asupra aparatului de măsură a energiei electrice, întocmind Notă de Constatare pe numele utilizatorului RED: Alexinco Hristachi. În urma analizei speţei, în cadrul Comisiei de Analiză, s-a constatat consumul unei cantităţi de energie electrică neînregistrate şi nefacturate. Ulterior analizei, ca urmare a îndreptării erorii de calcul a energiei electrice de recuperat, care în primă fază a fost calculată prin scăderea consumului total înregistrat de contor, a rezultat o nouă cantitate: prin scăderea consumului pe o perioadă de trei ani aferentă perioadei de calcul. Cantitatea rezultată de energie neînregistrată şi nefacturată a fost transmisă utilizatorului".
Şefa Protecţiei Consumatorilor Galaţi, Carmen Tudor, ne-a declarat că instituţia nu se poate implica, deoarece există o acuzaţie de fraudă şi procesul-verbal a fost semnat de Hristachi Alexinco, şi că a îndrumat-o pe dna Alexinco, cea care i-a prezentat situaţia, să facă reclamaţie la ANRE.

Electrica recunoaşte că a greşit

Povestea are însă şi un „happy end”. Hristachi Alexinco a făcut contestaţie printr-un formular de pe site-ul al SDEE Muntenia Nord, a mers în audienţă, la sediul central de la Ploieşti şi, până la urmă, a demonstrat că e nevinovat. Retragerea acuzaţiilor i-a fost confirmată şi de filiala Galaţi a SDEE Muntenia Nord, sub semnătura directorului Claudiu Iacob: „Prin prezenta vă informăm că, în urma contestaţiei dvs, s-a întrunit Comisia de reanaliză la nivel de regiune Muntenia Nord, care a stabilit următoarele: NU s-a înregistrat influenţarea energiei electrice consumate de abonat şi SE ANULEAZĂ concluziile şi măsurile dispuse prin procesele-verbale anterioare”. Nu se spune însă dacă cei care au stârnit iureşul vor fi sancţionaţi în vreun fel. 
„Vreau ca oamenii să citească asta în ziar şi să înţeleagă că pot fi oricând păcăliţi, dar şi că există paşi de făcut care să-i apere”, ne-a mai spus Hristachi Alexinco.

Citit 7341 ori Ultima modificare Vineri, 29 Noiembrie 2019 00:23

11 comentarii

  • postat de costelc Vineri, 29 Noiembrie 2019 18:19 86.124.206.*** Link la comentariu
    0
    6

    Pai acolo exista o conducere pusa de psd. Un director ,,specialist,, care nu are nicio tangenta cu energetica. Odata instalat, directorasul si-a plantat pe la toate centrele sefi la de ,,specialisti,, ca si el (doar in manipulare banului).Sefii aia mai mici si-au ales la randul lor tot oameni ,,specialisti,, (in ale psd). Si in concluzie s-a ajuns la cazul de fata.

    Raportează
  • postat de cristi Joi, 28 Noiembrie 2019 21:37 92.114.82.*** Link la comentariu
    0
    5

    Anul trecut mi au emis 2 facturi pentru aceeasi perioada cu un decalaj de 2 zile, foarte neseriosi! Cat de nemernic sa fii sa pui o persoana cu handicap pe drumuri pana la Ploiesti?

    Raportează
  • postat de Dati indexul de consum telefonic. Asfel plătiți cât consumați Joi, 28 Noiembrie 2019 21:32 213.233.101.*** Link la comentariu
    0
    5

    Cel mai bine este să dați indexul de consum, afişat de contor, telefonic. Numărul de telefon este pe factură 8008000 şi nu mai ştiu următoarele numere, apoi cu ajutorul robotului, tastați codul ATM, cod numeric cu multe cifre, scis tot pe factură. Asfel plătiți cât consumați şi sunteți la zi cu plata.

    Raportează
  • postat de radu Joi, 28 Noiembrie 2019 15:15 193.231.148.*** Link la comentariu
    1
    13

    Intamplator sau nu, mi s-a intamplat acelasi lucru. Am declarat la timp problemele de la contorul vechi, am primit un raspuns tarziu, dupa mai bine de o luna(!) de la furnizor, mi-au schimbat contorul dupa alte trei saptamani, iar la prima factura a trebuit sa platesc de trei ori mai mult decat ar fi trebuit sa platesc (media ultimilor trei ani de contorizare pentru lunile respective). Am contestat suma de plata, mi-a fost repartizat un neica-nimeni de la ei, care chipurile se ocupa de cazul meu. Dupa doua schimburi de mesaje, in fata evidentelor individul n-a mai dat niciun semn de viata. Furios din cauza abuzurilor netrebnicilor astora, am intentionat sa ii actionez in justitie. Cand am aflat cat m-ar putea costa actiunea, am renuntat, acceptand sa le dau banii pe care nu-i meritau. Niste golani...

    Raportează
  • postat de ss Joi, 28 Noiembrie 2019 12:05 5.13.195.*** Link la comentariu
    10
    7

    La cati fura curent nu as baga mana in foc pt nimeni, "m-am speriat şi, sub presiune, am semnat acest proces-verbal" suna a naibii de suspect! Cand ai dreptate te lupti nicidecum nu te sperii, subterfugii si manarii avocatesti dublate de erori ale constatatorilor sunt nenumarate!

    Raportează
  • postat de Carmen Joi, 28 Noiembrie 2019 11:08 213.233.104.*** Link la comentariu
    4
    16

    Dar cei care fac asemenea mizerie, lucratorii elettrica, cand vedem ca li se fac dosar penal de hartuire si plata daunelor ?Numai noi consumatori suntem si avem datorii catre... Diverse institutii, dar invers cand? Sa citeasca si sa se informeze si ce fac institutiile din occident fata de consumatori ,tot ne zic la stiri cu si cum se face in diferite tari occidentale, deschideti ochii si urechile

    Raportează
  • postat de Iancu Jianul Joi, 28 Noiembrie 2019 09:45 5.13.252.*** Link la comentariu
    3
    15

    Foarte posibil, oricum este o marlanie... uitati-va cat este KW\h in anul 1990 si cat este acum, idem ca cosmatori exista in aceeasi casa si i prezent! Daca comparam becuri cu incandescenta 100W cu led 10W, din start avem consum sub 50%... dar platim tot mai mult, iar toate becurile led strica vederea! Exceptie halogenul si cele cu incandescenta putin.
    Tv-urile vechi si monitoarele cu tub, emiteau radiatii gamma, de pana la 6x limita de siguranta, mai ales in spatele lui, eu personal am vazut un singur model de Toshiba care avea electronica ecranata in cusca Faraday Grad B, cand majoritatea nu au decat C sau deloc!

    Cat desprem electrica, merita un analizator de retea, cand mai fac shocuri de curent in perioada meciului cu Bute, au facut prapad in oras... personal mi-a ars sursa de 300 ron... nemernici cam ca toti monopolizantii!
    Sau vorb cuiva: Sunt stat in stat!

    Raportează
  • postat de A rad Joi, 28 Noiembrie 2019 09:11 86.124.203.*** Link la comentariu
    20
    9

    Daca angajatii electrica isi faceau bine treaba adica erau atenti la legislatie , acest consumator era pasibil de puscarie . Sigur a furat pe ruptele . A cedat electrica ca are de unde . Ce este curios , cum acest nene hot mai are tupeul sa vaca valuri . Tipic romanesc .

    Raportează
  • postat de HAHAHA Joi, 28 Noiembrie 2019 08:37 194.105.20.*** Link la comentariu
    2
    19

    MONOPOL - energia este monopol natural, deci calitatea serviciilor 0, si la urma cineva trebuie sa plateasca, de obicei cei mai nenorociti (femei singure si batrane, handicapati sau cei plecati din tara). CORUPTIA de zi cu zi !!!!

    Raportează
  • postat de macarie banu Joi, 28 Noiembrie 2019 07:57 95.76.17.*** Link la comentariu
    2
    19

    facut plangere si la ITM sa se vada cat de calificati sunt lucratorii Electrica.Multi sunt sub baremul minim.Nu ar trebui sa fie posibil asa ceva dar din pacate....se tot intampla.Se lucreaza in bataie de joc iar cetatenii sunt luati la misto,mai ales cei mai in varsta.Pare a fi blestem romanesc.

    Raportează
  • postat de hotiiii Joi, 28 Noiembrie 2019 00:07 89.137.136.*** Link la comentariu
    4
    87

    Angajatii aia trebuie sa fie cercetati penal pentru inselaciune si apoi dati in judecata pentru despagubiri pe ca a pus omul pe drumuri, a cheltuit bani si fiind si bolnav a fost afectat fizic si psihic. Nu se poate asa ceva. E clar ca intentia lor a fost sa il insele cu acele tertipuri. Nu cumva electrica a facut o gaura si vor sa o scoata de la acel om vulnerabil? Plangere penala, ANRE si toate institutiile abilitate. Suntem furati constant. Au bagat contoar electronic ca sa fim furati mai usor din "butoane" sau cu un "click".

    Raportează

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro