Reforma în educaţie se amână din nou

Reforma în educaţie se amână din nou
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

După un scenariu exersat în anii trecuţi, reforma în educaţie este pe punctul de a fi amânată şi anul acesta, astfel încât nu prea mai sunt şanse ca noul an şcolar, 2010-2011, să înceapă într-un nou cadru legislativ.

Luna ianuarie 2010 a trecut fără ca ceva notabil să se întâmple în privinţa lansării noilor legi ale educaţiei. Proiectul elaborat de Andronescu şi Miclea a fost respins de Curtea Constituţională.

După o lună pierdută degeaba, la finele lui ianuarie, ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, anunţa că va fi lansată în dezbatere publică noua Lege a Educaţiei.

Ministrul speră ca noul act normativ să fie finalizat, cu sprijinul tuturor factorilor implicaţi, până la începutul anului şcolar 2010-2011. Peste câteva zile, Funeriu se răzgândeşte şi declară:

„Intenţionez ca în maxim două săptămâni să finalizez proiectul Legii Educaţiei şi acesta să fie prezentat pentru o primă lectură în Guvern, după care va fi supus dezbaterii publice timp de o lună”.

După o socoteală simplă, Legea Educaţiei va fi supusă dezbaterii publice în luna martie, urmând să ajungă în Parlament abia în aprilie.

Ţinând cont de faptul că guvernanţii au acum treburi mai presante, şansa ca Legea Educaţiei să fie adoptată până la sfârşitul sesiunii parlamentare este aproape zero, având în vedere etapele de dezbatere în diferite comisii, apoi în plenul Camerei Deputaţilor, după care procedurile se reiau în Senat.

Urmează apoi elaborarea legislaţiei secundare - metodologii, regulamente, prevăzute de noua lege, adoptate prin ordine de ministru şi hotărâri de guvern, de asemenea, supuse dezbaterii publice.

E greu de crezut că toate acestea se vor face până la începutul noului an şcolar.

După cum stau datele problemei în prezent, se va ajunge iar la ratarea adoptării Legii Educaţiei, după alte numeroase ratări în anii trecuţi.

Fiecare ministru o ia de fiecare dată de la zero, dar nu ajunge să ducă lucrurile până la capăt. Aşa s-a ajuns, după 20 de ani, ca învăţământul să funcţioneze după cârpeli, fără orânduieli clare care să aşeze pe un făgaş lucrurile.

Citit 669 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.