Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Patronatul IMM-urilor, prin vocea preşedintelui Marian Filimon, a ţinut să-şi exprime un punct de vedere cu privire la transportul public de persoane în municipiul Galaţi, subiect aflat în prezent în fierbere.

Opinia se doreşte a fi obiectivă şi imparţială, având în vedere că din organizaţie nu face parte nici un operator de transport privat ce-şi desfăşoară activitatea în municipiu (singurul membru fiind SC Dumony SRL, cel mai mare operator, dar pentru transport judeţean şi interjudeţean de persoane).

Multe, multe probleme!

În documentul remis redacţiei, şeful PIMM,  Marian Filimon, reaminteşte problemele care au fost mereu discutate la capitolul transport:
·    evaziunea fiscală,
·    neeliberarea biletelor de transport,
·    modul în care se ţineau licitaţiile şi se atribuiau licenţele de transport, 
·    indisciplina manifestată de şoferi în trafic,
·    grupurile de interese sau persoane incompatibile dar proprietare ale mijloacelor de transport precum funcţionari publici, consilieri, bugetari, etc.

„Insistenţa actuală a unor operatori privaţi cât şi a altor persoane cu oarece funcţii din păcate este jalnică şi suspicionată de interese de alt ordin, care nu au nimic comun cu reglementarea definitivă şi stabilirea unei strategii corecte şi coerente pentru ceea ce înseamnă transportul în comun”.

Trebuie să se înţeleagă că transportul în comun cu microbuze a fost o soluţie temporară, necesară după `89, dar care încet şi sigur trebuia să dispară din peisajul citadin”.

„În Uniunea Europeană, în ţările dezvoltate, o astfel de modalitate nu există, nici în marile oraşe din România nu mai există microbuze care să efectueze transport de persoane”.

„Cele peste 500 de mijloace de transport, în majoritate, nu au locuri de parcare amenajate sau nu le respectă, îngreunează excesiv traficul în oraş poluând atmosfera peste normele admise”, se afirmă în comunicatul de presă.

Noi şi Constanţa

Patronatul IMM sesizează că sunt numeroase municipii în care transportul în comun este asigurat în mod normal de societatea Primăriei, cu mijloace moderne, autobuze cu aer condiţionat, platforme pentru cei cu handicap, au orar fix, monitorizat prin GPS, staţii amenajate, etc.

„GALAŢIUL are 535 de microbuze plus autobuze, iar CONSTANŢA are 276  de microbuze plus autobuze, deci la jumătate”.

„La GALAŢI se transportă 51.720.000  persoane, iar la CONSTANŢA, care are jumătate din numărul de microbuze şi autobuze faţă de NOI, se transportă 69.078.000 persoane, deci cu 17.358.000 persoane mai mult. Credem că sunt de prisos comentariile”, se arată în comunicat.

Ce spun specialiştii?

„Când ne referim la acest domeniu, al transportului de persoane, într-o comunitate aşa de mare ca a noastră, trebuie să ţinem cont de ceea ce spun specialiştii. Din acest punct de vedere, trebuie menţionat, încă de acum aproximativ 10 ani, punctul de vedere al GTZ-ului”.

„Programul IBD/GTZ aparţine Ministerului Federal German pentru Cooperare Economică şi Dezvoltare şi este destinat sprijinirii alinierii economice a României la Uniunea Europeană”.

„Aceştia ne spun despre rolul strategic, economic şi social extrem de important al transportului în comun, arătând totodată că acesta nu poate şi nu trebuie să fie lăsat la mâna grupurilor de interese, el trebuie să fie apanajul exclusiv al Primăriilor care trebuie să-şi dezvolte propriile societăţi de transport.

„Din acest punct de vedere, considerăm că s-a greşit de-a lungul timpului pentru că nu a existat o strategie de dezvoltare şi realizare de investiţii anuale în societatea proprie de transport a municipiului, existând şi varianta unei politici deliberate în acest sens. Oare de ce?”

„Merită totuşi evidenţiat efortul municipalităţii din ultimii doi ani, care trebuie continuat, chiar dacă se puteau cumpăra mai multe mijloace de transport cu aceiaşi bani”, afirmă preşedintele Marian Filimon.

Aşteptări şi  speranţe

„Privind prin prisma celor de mai sus rămâi siderat de insolenţa şi pasiunile dezlănţuite de câţiva operatori care, de fapt, deţin monopolul şi care îşi depăşesc în mod categoric competenţele”.

„Astfel, se sugerează şi se impune ce trasee trebuie să existe sau nu în Galaţi! Se ameninţă că s-ar putea să se oprească într-o zi circulaţia microbuzelor şi… să vedem atunci ce se va întâmpla!”

„Firesc este ca Primăria, prin structura specializată şi, de asemenea, Consiliul Local să se ocupe de aşa ceva şi nu operatorul de servicii. Toate acestea vin şi întăresc recomandările celor de la GTZ”.

„Aşteptăm de ani buni întărirea autorităţii Primăriei, prin a pune pe primul loc interesul general, al comunităţii şi nu al unor indivizi protejaţi în majoritatea cazurilor de politic”.

„Apreciem în acest sens hotărârea şi verticalitatea manifestate în Primărie, aşteptate de amar de vreme, ce se exemplifică prin autoritate şi disciplină urbanistică, prin necedarea în faţa presiunilor privind transportul în comun, prin dărâmarea panourilor publicitare (proces ce trebuie continuat), prin demolarea chioşcurilor şi tuturor clădirilor fără autorizaţie, etc”, se arată în comunicatul semnat de preşedintele Patronatului IMM, Marian Filimon.

Citit 1775 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.