Rabla cere nervii tari

Rabla cere nervii tari
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* „Am crezut că tatăl meu se va îmbolnăvi de inimă” * Aventurile a trei vechituri * Zeci de drumuri cu dus-întors * Speranţa de la capătul ruginii

Numai amator de maşini şi programe guvernamentale să nu fii! Gălăţeanul Florin Sima, de 25 de ani, are de spus o poveste incredibilă, despre cum au încercat el şi tatăl lui - şi au reuşit printr-un miracol! - să acceseze programul „Rabla”.

Poate vă vor ţine nervii citind istoria respectivă - nouă ne-a fost greu şi să ascultăm relatarea! -, darămite să fii nevoit s-o mai şi trăieşti pe viu.

Rugină să fie

Ştim deja: maşinile mai vechi de 10 ani capătă titulatura, deloc atrăgătoare, de „rable”.

Titulatură care însă devine brusc interesantă dacă Guvernul face o ofertă atât de tentantă precum cea de a plăti un voucher valorând 900 de euro pentru o asemenea maşină.

Voucher-ul va fi folosit la achiziţionarea unui maşini noi, el putând fi dublat sau chiar triplat de alte asemenea tichete valorice.

Florin Sima încă nu şi-a terminat aventura cu voucherele, dar, în cazul lui, se întrezăreşte maşina de la capătul tunelului.

„Eu şi tatăl meu am avut o rablă, o Dacia Nova şi am cumpărat alte două”, începe Florin: „Ideea era să dăm aceste maşini la Remat, şi, cu banii economisiţi de tata şi de mine, din taximetrie, să cumpărăm un Logan nou, de 1,4, pe benzină”.

Spre „Rablă”, pas cu pas

Florin Sima îşi aminteşte: „Pe 22 februarie, tatăl meu a predat două rable la Remat – nu cumpăraserăm încă cea de-a treia rablă – şi a intrat în posesia celor două vouchere şi celor două certificate de distrugere aferente”.

„Urma ca a doua zi să mergem cu a treia maşină, ceea ce s-a şi întâmplat. Dar atunci se terminaseră voucherele, ni s-a spus de la Remat”.

„Totuşi am predat maşina, am luat certificatul de distrugere, primind în contul voucher-ului, un bon de ordine care avea să fie înlocuit de un voucher, când acestea soseau de la Bucureşti. De aici au început problemele…”.

Greşeli după greşeli

„Tot la Remat, zilele următoare, a fost necesară refacerea a două certificate de distrugere – unul din prima, şi altul din a doua zi”.

„Motivele? Nu erau bine completate chiar de cei de la Remat, care scriseseră greşit datele maşinilor care urmau să fie casate”.

„Nici bonul de ordine nu fusese înlocuit cu un voucher valid, ci cu unul care conţinea o greşeală tehnică: maşina care urma să fie distrusă nu era o Dacia 1300, ci o Dacia 1310. În final, am reuşit să îl re-re-înlocuiesc”, spune Florin şi continuă:

„Colac peste pupăză, şi notarul a greşit copiile legalizate ale certificatelor de înmatriculare şi a trebuit să mă duc să cer înapoi originalele, de la Poliţia Rutieră, unde erau predate spre radiere”.

Prima tentativă de comandare a MAŞINII!

„Sperând că s-au rezolvat toate problemele, am mers la dealer. Aici am descoperit că cel de-a treilea voucher nu este valid deoarece nu are aceeaşi dată cu a certificatului de distrugere”.

„Evident, tichetul valoric nu mai putea fi completat cu aceeaşi dată cu a certificatului de distrugere, care, la rândul lui, fusese completat cu două zile mai devreme”.

„Nu am aflat imediat care era problema, aceasta fiindu-ne transmisă abia peste o săptămână, prin dealerul auto, de către Ministerul Mediului”.

A doua cădere a Loganului

„Am trimis la dealer o copie – pe care am fost inspirat să o fac, pentru că nu mi-o cerea nimeni – a voucherului completat greşit – cu distrugerea de Dacia 1300, în loc de 1310 -, reuşind astfel să justific neconcordanţa de date”.

Florin încă  se miră cum de programul există fără scandal, având în vedere câţi oameni şi-au predat maşina într-o zi, pentru a lua voucher-ul în altă zi, în consecinţă lovindu-se de aceeaşi problemă ca a lui – neconcordanţa între datele certificatului de distrugere şi a voucher-ului primit:

„Sper că asta a fost ultima problemă întâmpinată, pentru că zilele trecute am primit răspuns că au fost validate toate cele trei vouchere. Săptămâna asta aştept să vină Loganul, după cum a promis dealer-ul auto”.

„Dar, pentru ca asta să se întâmple, eu şi tatăl meu am alergat în continuu între dealer, Poliţie Rutieră, notar şi Remat, dar şi la Finanţe, unde trebuia să mergem pentru radierea fiscală”.

„Tatăl meu a fost la un pas să cedeze nervos, mai ales că toate probleme apăreau din senin, deşi noi ştiam că respectaserăm întocmai toţi paşii indicaţi de Guvern”.

Cât costă o rablă

Ca să cumpere două maşini vechi - pe lângă Dacia Nova pe care o deţinea deja - Florin a plătit 1.000, respectiv 1.500 lei. Fiecare voucher obţinut în urma predării unei rable valorează 900 de euro.

Florin a obţinut astfel un discount de 2.700 de euro din 8.000 de euro, cât reprezintă valoarea totală a noii maşini Logan.

Logic, ar trebui să adăugaţi la această valoare şi cei 600 de euro pe care noul proprietar trebuie să îi plătească statului, pentru prima înmatriculare a maşinii.

Aşadar, în loc să plătească 8.600 euro pentru un Logan nou, Florin a dat 6.000.

…nemaivorbind de nervi, timp pierdut şi învăţătură de minte.

Vouchere, rable şi chinul de pe lume

L-am întrebat pe Florin dacă ar fi gata să o ia de la capăt, în situaţia în care ar mai fi necesar. Râde şi răspunde ferm: „Măcar acum ştiu exact ce mă aşteaptă. Da, mă bag”.

În prima săptămână de desfăşurare a programului „Rabla”, românii au epuizat cele 55.000 de vouchere emise de către stat.

În aceeaşi săptămână, numai 1.600 de maşini noi au fost contractate de către cei care reuşiseră să obţină cel puţin unul dintre cele 55.000 de preţioase tichete valorice.

Rămâne ca dumneavoastră să decideţi singuri dacă discrepanţa între cifre se datorează - conform declaraţiilor ministrului Mediului - tentativei de speculă a unora dintre cei care au predat rablele şi care vor să scoată un profit prea mare vânzând voucher-ul, sau cumplitei birocraţii precum  cea întâmpinată de Florin.

Fie vorba între noi, e de mirare că el a reuşit să ia maşina.

Dar să nu spunem hop, că încă nu s-a urcat în noul Logan.

Citit 2417 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.