Fără apă, la facturi mai vechi de 190 de zile!

Fără apă, la facturi mai vechi de 190 de zile!
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Clienţii Apă-Canal vor rămâne fără apă potabilă dacă acumulează restanţe mai vechi de 6 luni * Decizia intră în vigoare la 1 august *

Societatea de alimentare cu apă şi de canalizare din Galaţi, Apă-Canal SA, şi-a înăsprit politica de colectare a creanţelor de la populaţie. Consiliul de Administraţie al societăţii a reorganizat, ieri, întreg aparatul de monitorizare a clienţilor şi de încasare a facturilor, stabilind totodată termene şi măsuri clare de sancţionare a rău-platnicilor.

„Consiliul de Administraţie a modificat organigrama societăţii. Astfel, patru servicii – Monitorizare Clienţi, Taxare, Colectare Creanţe şi Debranşare – au fost comasate într-unul singur: Monitorizare Clienţi, Recuperare Creanţe şi Debranşare, care va funcţiona în această formulă de la 1 august”.

„Serviciul, care va avea 45 de lucrători şi va fi condus de Sali Erul, va opera după proceduri diferite, în sensul că va restricţiona sau chiar va sista furnizarea de apă potabilă către toţi consumatorii care au creanţe mai vechi de 190 de zile”, a declarat directorul general şi preşedintele Consiliului de Administraţie al Apă-Canal, Gelu Stan (FOTO).

Un termen de achitare a facturilor exista şi până acum, însă în cele mai multe cazuri el nu era respectat, căci societatea nu obişnuia să utilizeze instrumente coercitive împotriva rău-platnicilor.

Astfel, o asociaţie de proprietari trebuia să plătească apa consumată în termen de o lună de la data emiterii facturii. Dacă nu o făcea, Apă-Canal începea să aplice penalităţi de întârziere la debitul de bază. Pe cale de consecinţă, datoria asociaţiei creştea şi mai mult.

În multe cazuri, sumele deveneau atât de mari, încât descurajau asociaţia sau membrii asociaţiei să mai facă plăţi. Această politică s-a dovedit a fi păguboasă pentru Apă-Canal, aşa că anul trecut societatea a schimbat foaia: a identificat marii datornici şi a început să le taie apa.

Zeci de asociaţii care datorau Apă-Canal sume colosale au fost alimentate cu apă potabilă doar pe timpul nopţii sau nu au fost alimentate deloc până când au plătit 30 la sută din debit şi şi-au asumat angajamente de plată pentru restul datoriei.

Şi la ora actuală 24 de asociaţii de proprietari din Galaţi au apă doar între orele 22.30 şi 6.00, iar alte trei nu au apă deloc. Acum, după decizia Consiliului de Administraţie, lor li se vor adăuga multe altele, căci societatea va restricţiona alimentarea cu apă în funcţie de vechimea datoriilor, nu de cuantumul lor.

Practic, consumatorii vor fi nevoiţi să nu rămână în urmă cu plăţile mai mult de o jumătate de an, căci altfel vor rămâne fără apă, indiferent de suma pe care o datorează Apă-Canal.

În prezent, distribuitorul de apă are de recuperat de la populaţie 29 de milioane de lei şi speră ca noua politică pe care o va aplica Serviciul de Monitorizare Clienţi, Recuperare Creanţe şi Debranşări să genereze creşterea ratei de colectare a creanţelor.

Citit 1391 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.