De ce la ei se poate mai mult?

De ce la ei se poate mai mult?
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Deşi au avut subiecte la fel de dificile la matematică, slovenii au promovat în proporţie de 80 la sută *

Profesorul de matematică de la CNVA Romeo Zamfir a participat recent în Slovenia la un curs despre „Noi metode de a preda matematica şi fizica”, unde s-a discutat printre altele şi despre cum se susţine bacalaureatul în această ţară.

Examenul se dă la cinci discipline, trei obligatorii pentru toţi elevii (limba slovenă, o limbă străină şi matematica) şi două opţionale.

Subiecte mai grele în Slovenia la matematică

Iată ce ne spune profesorul Zamfir despre subiectele la matematică date în Slovenia: „Am analizat itemii primiţi de elevii sloveni şi pot spune ca subiectul în care se verificau cunoştinţele de bază este la fel cu acela care s-a dat la noi la M2 (absolvenţi de la ştiinţele naturii şi de la tehnologic).

Subiectele pentru matematică-informatică în Slovenia sunt ceva mai uşoare decât cele date la specializarea similară în România. Cu toate acestea, promovabilitatea la bacalaureatul sloven este în jur de 80 la sută. Deci se pot obţine rezultate la liceele tehnologice, chiar dacă subiectele la matematică sunt la fel de dificile ca ale noastre”, susţine şeful catedrei de matematică de la CNVA.

Acesta mai susţine că pentru rezultatele dezastruoase de la bacalaureatul din România sunt de vină elevii, profesorii, părinţii, şi nu în ultimul rând politicienii.

Elevii sunt îndemnaţi din familie să copieze

„În clasa la care eu sunt diriginte am câteva cazuri în care elevii au copiat şi au fost sancţionaţi pentru această faptă. La discuţia pe care am avut-o cu tatăl unui elev, după o astfel de ispravă, acesta mi-a spus că aşa l-a învăţat, că trebuie să se descurce în viaţă, inclusiv să copieze, dacă ăsta e modul în care copilul său poate lua notă mare la acel test.”

Reforma se lasă aşteptată

Romeo Zamfir mai spune că un alt motiv e şi faptul că învăţământul nu s-a reformat, elevii  având în continuare cu un program încărcat (ore multe şi teme multe).

„De exemplu, elevii din clasa a IX-a studiază muzica, religia, desenul, educaţie antreprenorială şi altele, în total 13-14 discipline.
Aici trebuie precizat că în concepţia părinţilor, un profesor este bun dacă, printre altele, dă teme foarte mari.

Aşa se ajunge la supraîncărcarea elevului şi asta îl împinge să se descurce, iar una din metode este copiatul. Un alt motiv este faptul că elevul nu este stimulat să înveţe. Aici mă refer la ceea ce se întâmplă în societate, la modele. Cine sunt cei care reuşesc în viaţă? Cei care  au învăţat pe brânci sau cei care au pile iar părinţii au foarte mulţi bani?”, încheie retoric cunoscutul cadru didactic.

Citit 1116 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.