„Nu mai vin niciodată în România!”

„Nu mai vin niciodată în România!”
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Replica îi aparţine unui german de origine română, al cărui tur prin România s-a încheiat brusc la un service din Galaţi, cu nervi, scandal, reclamaţii şi, în final, cu o mare lehamite *

Anton Janson este un şvab din Arad, care a fugit peste graniţă în 1989, chiar de 1 aprilie. În ţară îl aştepta închisoarea, pentru o altă tentativă, anterioară, de a trece graniţa. Pe 1 aprilie a reuşit însă şi s-a stabilit în Germania. N-a uitat România, el revenind aici în vacanţe, ori de câte ori a avut ocazia.

De data aceasta însă, după un tur cu maşina al României, este decis să nu se mai întoarcă niciodată. „Plec de aici direct spre vest şi nici nu mă mai uit înapoi. Nu mai vin niciodată în România!”, ne-a declarat Anton Janson. Despre ce este vorba?

Pe 11 august şi-a dus maşina, un Ford Mondeo din 1999, la IATSA Galaţi ca să-i fie schimbată pompa de apă, după care s-a trezit că are alternatorul ars. I-a acuzat pe cei de la service că n-au ştiut să-şi facă treaba, a mers şi la Protecţia Consumatorului, a venit să se plângă şi în presă.

În final, după mai multe întâlniri cu cei de la IATSA şi după ce Protecţia Consumatorului a venit în control la service, totul s-a încheiat cu o soluţie, să-i spunem, „fifty-fifty”.

Adică Anton Janson plăteşte din propriul buzunar piesa defectă, iar cei de la service nu-l taxează pentru manoperă şi pentru tractare (soluţie agreată şi de Protecţia Consumatorului).

„Dacă am acceptat să plătesc piesa defectă, nu înseamnă că îmi şi asum vina. Vreau doar să se termine totul şi să plec cât mai repede din România”.

De la o banală pompă de apă

„Mecanicii de la service care mi-au schimbat pompa de apă au uitat să monteze şi colierul. Acesta a alunecat şi, ca să-l scoată, s-au chinuit să bage tot felul de şurubelniţe, au bătut inclusiv cu ciocanul. Totul s-a făcut cu bateria conectată. La un moment dat, s-au văzut nişte scântei mari, cam ca la o operaţiune de sudură. Chiar unul dintre cei de la service, care asista la operaţiuni, a recunoscut de faţă cu mine că nu s-a procedat cum ar fi trebuit”.

„Mi-au dat apoi curent de la bateria unui jeep de acolo şi am plecat de la service. După două zile, în care am parcurs maximum 30 de kilometri, prin oraş, am simţit că aerul condiţionat nu mai funcţionează şi că miroase a ars. Am deschis capota, după care maşina n-a mai pornit deloc”.

„Am sunat la service, au venit, m-au tractat şi, după ce s-au uitat la motor, au zis că eu mi-am pus bateria invers şi că mi-am ars alternatorul. Cum puteam să fac aşa ceva, ce motiv aş fi avut? În primul rând, la Ford, nici nu poate fi montată bateria invers”.

„Mi-au mai spus că, atunci când am ieşit din service, totul era normal. Păi nu era, că mi-au dat curent la baterie de la o altă maşină”, spune Anton Janson.

IATSA dezminte

Iată şi punctul de vedere oficial al IATSA: „În data de 11 august 2010, s-a prezentat la service-ul nostru autoturismul  Ford Mondeo (1999), proprietatea domnului Anton Janson, pentru o intervenţie de mentenanţă: înlocuirea curelelor de distribuţie, a curelelor de accesorii şi a pompei de apă. S-a procedat la înlocuirea acestor elemente şi automobilul a părăsit service-ul, în aceeaşi zi, funcţionând în parametrii normali din punct de vedere al motorului”.

„La două zile după această intervenţie, pe 13 august, ora 15.30, am fost sunat de domnul Janson, susţinând că maşina nu mai porneşte. Am trimis platforma unităţii pentru a ridica autoturismul şi a-l aduce în service, în vederea diagnosticării”.

„S-a constatat că alternatorul nu funcţionează şi (la solicitarea clientului) s-a procedat la o diagnosticare mai amănunţită, desfăcându-se alternatorul în piese componente. S-a constatat puntea de diode arsă/topită (2 diode topite)”.

„Considerăm că intervenţia de înlocuire a distribuţiei nu poate afecta/defecta alternatorul şi că această defecţiune a survenit fie înainte de intervenţia avută la noi, fie ulterior (în cele două zile de exploatare a autoturismului)”.

„Ca atare, i s-a propus clientului ca reparaţia să fie plătită de dumnealui, neintrând sub incidenţa garanţiei lucrării. Dumnealui nu a fost de acord cu remedierea defecţiunilor, contracost, şi a crezut de cuviinţă să se adreseze dumneavoastră”.

„Suntem deschişi oricărei propuneri de rezolvare a neînţelegerii pe cale amiabilă. În acest sens, i-am propus clientului ca firma noastră să suporte cheltuielile de tractare şi manoperă (soluţie propusă şi de reprezentanţii ANPC). A se înţelege faptul că această soluţie propusă de noi nu reprezintă recunoaşterea vreunei vinovăţii, ci păstrarea imaginii de marcă”, ne-a declarat ing. Cătălin Meca, director tehnic al IATSA.

„Reclamaţie neîntemeiată”

Acesta este verdictul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Galaţi, în ceea ce priveşte sesizarea făcută de Anton Janson:

„Service-ul a făcut o demonstraţie în faţa comisarilor, arătând clar că cele două diode de la alternator nu puteau fi arse în timpul manevrării maşinii în service, maşina fiind permanent legată la baterie, iar în aceste locaşuri nu se poate umbla având bateria conectată”, a declarat Viorica Colgiu, directoarea Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor Galaţi.

În plus, maşina avea deja alternatorul schimbat în Germania, noul alternator având o garanţie. De asemenea, acest alternator funcţionează la 40 la sută din capacitate, lucru care face ca în acest moment reclamaţia să fie neîntemeiată”.

De asemenea, directoarea a subliniat că în acest caz comisarii au intervenit în mod special mai rapid decât ar fi putut s-o facă, legea prevăzând un termen de 30 de zile de soluţionare a unei reclamaţii.

Citit 3595 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.