Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a primit și soluționat, anul trecut, 3.236 de reclamații de la utilizatorii de servicii de comunicații electronice și servicii poștale din România.
72% din numărul total al reclamațiilor primite de Autoritate în anul 2022 au vizat serviciile de comunicații electronice, principalele nemulțumiri reclamate referindu-se la aspecte care țin de relația contractuală cu furnizorii de servicii de comunicații electronice. Utilizatorii au semnalat probleme privind încetarea contractelor (19% din reclamațiile referitoare la serviciile de comunicații electronice), derularea contractelor la distanță (15%), facturarea serviciilor de telefonie/internet (13%) și calitatea acestora (11%).
14% dintre petițiile referitoare la serviciile de comunicații electronice au semnalat probleme în procesul de portare a numerelor de telefon, iar 9% dintre petiții s-au referit la serviciul de roaming.
Datele ANCOM arată că reclamațiile formulate de utilizatori s-au referit la serviciile furnizate de Vodafone România în proporție de 26%, Orange România - 20%, RCS&RDS - 14%, Orange Romania Communications - 12% și Telekom Romania Mobile Communications - 12%.
Din totalul reclamațiilor înregistrate la ANCOM anul trecut, 21% au avut ca subiect furnizarea serviciilor poștale. Cele mai multe dintre problemele semnalate de utilizatori au vizat deteriorarea trimiterilor poștale (21%), nelivrarea trimiterilor poștale (15%), termenul de livrare a trimiterilor poștale (13%) și pierderea sau furtul acestora (12%).
Furnizorii cel mai des reclamați la ANCOM au fost Fan Courier (24% din totalul reclamațiilor referitoare la serviciile poștale), Cargus (18%), Dynamic Parcel Distribution (17%) și Nemo (13%).