Relațiile cu furnizorii de net și telefonie, cel mai reclamat subiect în 2022

Relațiile cu furnizorii de net și telefonie, cel mai reclamat subiect în 2022
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a primit și soluționat, anul trecut, 3.236 de reclamații de la utilizatorii de servicii de comunicații electronice și servicii poștale din România.

72% din numărul total al reclamațiilor primite de Autoritate în anul 2022 au vizat serviciile de comunicații electronice, principalele nemulțumiri reclamate referindu-se la aspecte care țin de relația contractuală cu furnizorii de servicii de comunicații electronice. Utilizatorii au semnalat probleme privind încetarea contractelor (19% din reclamațiile referitoare la serviciile de comunicații electronice), derularea contractelor la distanță (15%), facturarea serviciilor de telefonie/internet (13%) și calitatea acestora (11%).

14% dintre petițiile referitoare la serviciile de comunicații electronice au semnalat probleme în procesul de portare a numerelor de telefon, iar 9% dintre petiții s-au referit la serviciul de roaming.

Datele ANCOM arată că reclamațiile formulate de utilizatori s-au referit la serviciile furnizate de Vodafone România în proporție de 26%, Orange România - 20%, RCS&RDS - 14%,  Orange Romania Communications - 12% și Telekom Romania Mobile Communications - 12%.

Din totalul reclamațiilor înregistrate la ANCOM anul trecut, 21% au avut ca subiect furnizarea serviciilor poștale. Cele mai multe dintre problemele semnalate de utilizatori au vizat deteriorarea trimiterilor poștale (21%), nelivrarea trimiterilor poștale (15%), termenul de livrare a trimiterilor poștale (13%) și pierderea sau furtul acestora (12%).

Furnizorii cel mai des reclamați la ANCOM au fost Fan Courier (24% din totalul reclamațiilor referitoare la serviciile poștale), Cargus (18%), Dynamic Parcel Distribution (17%) și Nemo (13%).

 

Citit 748 ori Ultima modificare Vineri, 27 Ianuarie 2023 10:51

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.