Adio, tramvai pe Mihai Bravu?

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Desfiinţarea liniei de tramvai de pe strada Mihai Bravu (sau Paul Păltănea, după cum a fost rebotezată artera pe porţiunea cuprinsă între Basarabiei şi Gării) este una dintre ambiţiile vechi ale consilierului local PDL Viorel Trif.

Perseverenţa de care a dat dovadă alesul care solicită insistent desfiinţarea tramvaiului încă de anul trecut s-a izbit însă de ignoranţa sau promisiunile deşarte cu care s-a ales din partea Primăriei.

În numele grupului de consilieri locali PDL, Viorel Trif a ieşit ieri la rampă pentru a acuza municipalitatea de rea-voinţă şi chiar abuz. Potrivit lui Trif, grupul PDL a depus încă din 21 iunie 2010 un proiect de hotărâre referitor la scoaterea liniei de tramvai de pe strada Mihai Bravu.

Conform Legii administraţiei locale nr. 215 şi Regulamentului de organizare şi funcţionare a CL, trebuia să primească un raport de  specialitate în termen de 30 de zile, care să fie supus dezbaterii în prima şedinţă a Consiliului.

„Din 21 iunie au trecut mai multe şedinţe ale Consiliului Local iar executivul nu a dat curs acestui proiect. Consider că este un abuz destul de grav pentru că a împiedicat exercitarea dreptului consilierilor locali de a veni cu iniţiative de hotărâre”, a declarat alesul.

Proiectul de hotărâre viza doar trecerea din proprietatea publică a administraţiei locale în cea privată a liniei de tramvai în vederea unei viitoare desfiinţări, fără a cuprinde şi termene clare.  

Voinţa cetăţenilor

„Acest proiect a pornit de la solicitarea a 30 de locuitori de pe strada Mihai Bravu, care se plâng că din cauza vibraţiilor liniei de tramvai le-a fost afectată structura de rezistenţă a caselor. Cea mai bună dintre soluţii – având în vedere că modernizarea presupunea costuri de 800.000 de euro pe mai puţin de un km de linie de tramvai – este desfiinţarea tramvaiului”.

„Galaţiul este legat de această zonă de alte 13 trasee ale mijloacelor de transport în comun. Acest traseu se putea opri înaintea podului de pe Basarabiei şi cetăţenii să coboare pe jos spre gară, mai ales că s-a mutat clădirea”.

„Nu ar fi avut nimeni de pierdut, din contră, câştiga toată lumea! Sunt locuinţe de patrimoniu, inventariate pe site-ul Ministerului Culturii, de la sfârşitul secolului al XIX-lea, începutul secolului al XX-lea. Ne-am lovit de un zid”, a reclamat Viorel Trif.

Discriminare

Solicitări repetate pe această temă făcute de Trif în plenul şedinţelor CL s-au ales cu promisiunea înfiinţării unei comisii care să se ocupe de problemă, comisie care nu s-a mai constituit.

„Singurul răspuns primit a fost o adresă semnată de arhitectul şef prin care se spune că este necesară realizarea unui studiu de circulaţie. S-au mai scos linii de tramvai de pe strada Portului, Traian şi nu s-au făcut studii de circulaţie”.

„E o atitudine discreţionară. Când ne convine facem studiu, când nu, nu! Mă miră că nu s-a ţinut cont de studiul realizat la iniţiativa Primăriei legat de Planul de Urbanism, studiu care a relevat că pe strada Mihai Bravu este oportună scoaterea liniei de tramvai. Primăria, de la dl primar în jos, dă dovadă de rea-voinţă”, a acuzat Viorel Trif.

Consilierul abia aşteaptă şedinţa CL de la finele lunii, pentru a repune pe tapet această problemă.

Citit 868 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.