Cauciucuri de-o iarnă

Cauciucuri de-o iarnă
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Cumpărate cu 1-3 euro de la nemţi şi vândute cu până la 80 de lei în România, unele anvelope de iarnă aduc cel mai bun „curs valutar” pentru băieţii care „fac” Germania

Descurcăreţii au găsit o nouă metodă de a face bani buni, profitând de nebunia dotării cu cauciucuri de iarnă care i-a cuprins pe români. Pentru că ce poate fi mai avantajos ca preţ decât un set de cauciucuri de maxim 80 de lei bucata - SH-uri, evident – cu care să circuli fără griji pe şoselele patriei? Problema este că sunt SH-uri şi… SH-uri, iar unele sunt mai proaste decât celelalte. Mult mai proaste.

Daniel este un tânăr gălăţean care face des drumuri în Germania, de unde aduce maşini pe care le vinde în România. Afacerea merge ca pe roate, dar acum, în prag de iarnă, s-a ivit încă o oportunitate: cauciucurile second-hand. „Le cumpăr din halele acoperite care există în orice oraş mare din Germania şi unde cauciucurile sunt depozitate pentru cei care, din diverse motive, nu le mai vor sau nu au loc unde să le ţină. Multe din ele sunt aproape noi. Eu le iau cu 20-25 de euro şi le vând aici de la 100 de lei în sus, maxim 180 de lei. Pe piaţa Galaţiului, cauciucurile second-hand de firmă (gen Michelin, Dunlop) costă cel puţin 300 de lei bucata. Deci e o afacere bună şi pentru mine, şi pentru cei care cumpără de la mine”, spune Daniel.

Chilipiruri şi nu prea

Problema este că pe piaţă au apărut şi cauciucuri de iarnă mult mai proaste. „Există în Germania şi zone în care cauciucurile uzate se adună în stive, unde stau în soare, în ploaie, în vânt, în zăpadă. Unii cumpără aceste cauciucuri cu un euro, maxim trei, sau le iau chiar şi pe gratis, le aduc în Galaţi şi le vând cu 60-80 de lei bucata. Dacă scazi şi preţul transportului, profitul adus este cam de sută la sută, dacă nu chiar mai mult. Ei bine, aceste cauciucuri sunt mult mai proaste, sunt fix de-o iarnă. În primăvară sunt terminate, le poţi arunca liniştit la gunoi. Oamenii sunt încântaţi că au pus mâna pe un chilipir, dar nu ştiu că acestea nu rezistă. Important este să se uite atent la ele înainte de a le cumpăra, să verifice să nu aibă crăpături sau să nu fie prea tari. Că dacă izbeşti mai tare de pământ un astfel de cauciuc, poţi chiar să-l rupi”, mai spune Daniel.

Aşadar, mare atenţie de unde şi, mai ales de la cine, vă „încălţaţi” maşina pentru iarnă! Pentru că există riscul să regretaţi toată viaţa şi să vă alegeţi cu un chilipir prea scump plătit.

Foto: Bogdan Codrescu

 

Citit 1809 ori Ultima modificare Miercuri, 12 Octombrie 2011 22:25

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.