Gara CFR Galaţi - ruginită şi dată uitării de finanţatori
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

Gara CFR Galaţi - ruginită şi dată uitării de finanţatori
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

La doar o aruncătură de băţ de autogară, îşi aşteaptă clienţii o altă destinaţie a călătorilor de voie sau nevoie: Gara CFR. Uitată parcă de timp şi de oamenii, clădirea care adăposteşte cele câteva case de bilete a început deja să se deterioreze, deşi este, practic, nouă.
Anul trecut, în septembrie, se vorbea despre reînceperea lucrărilor la Gara CFR. „Este o lucrare complexă, care presupune mutarea stâlpilor de electricitate, prelungirea şi renumerotarea peroanelor, finalizarea pasarelelor de acces la peroane etc", anunţa atunci directorul Laurenţiu Seceleanu. Proiectul însă nu s-a materializat şi în teren, fiind uitat probabil într-un sertar de birou în aşteptarea finanţărilor. 

Pasageri puţini şi peisaj de coşmar

Clădirea dată în folosinţă în urmă cu câţiva ani pare acum abandonată de toată lumea. Noroc că, din când în când, câte un călător mai foloseşte uşa culisantă şi îşi îndreaptă agale paşii către peron, semn că activitatea nu a fost încă suspendată.
În interior mai toţi comercianţii şi-au închis afacerile, probabil şi din cauza chiriilor foarte mari. Un singur magazin mixt oferă călătorilor posibilitatea de a-şi cumpăra o sticlă de apă şi ceva de mâncare, în cazul în care nu au venit cu provizii.  Drumul spre peron este o adevărată provocare. Pasarela de lemn ce traversează două linii de cale ferată este singura posibilitate de a ajunge linia de unde trebuie să urci în tren. Şi asta dacă ai norocul de a avea trenul tras la prima linie. Dacă nu, urmează o cursă cu obstacole, printre liniile de cale ferată sau prin trenul care tocmai şi-a adus călătorii la destinaţie.

Banii sunt aşteptaţi de la stat

Lucrările începute în urmă cu câţiva ani par că au încremenit în timp. Panourile care ascund de ochii lumii liniile cucerite de buruieni au ruginit demult şi creează impresia unui tablou de ev mediu. Chiar dacă se trece relativ repede de această zonă, ceea ce urmează nu ajută prea mult la schimbarea registrului. Peroane denivelate, bănci stricate sau din care a mai rămas doar suportul sunt doar câteva dintre imaginile care-i întâmpină pe călătorii rătăciţi prin Gara CFR Galaţi.
La toate acestea se mai adaugă şi acoperişul ruginit şi, pe alocuri, găurit. Să nu uităm nici de pasarela construită şi din care bucăţile de lemn au început deja să se rupă. Peisajul dezolant i-a speriat chiar şi pe hoţii de fier vechi, care au renunţat să mai fure din zonă, deşi în trecut era o sursă bună de venit. Cei mai fideli clienţi ai gării şi ai peroanelor sunt, după cum probabil toată lumea ştie, câinii. Ei sunt singurii care nu se sfiesc să traverseze liniile de cale ferată pentru a trece de pe un peron pe altul, singurii care nu sunt deranjaţi că gardurile de protecţie sunt ruginite sau că linia de tren nu se mai vede din cauza buruienilor.
În condiţiile descrise mai sus, cei care ne guvernează vor ca CFR-ul să atragă clienţi şi să facă profit. Noi credem însă că, atâta timp cât banii pentru terminarea lucrărilor la gară se lasă aşteptaţi, şi clienţii fideli ai trenurilor întârzie să apară. Mai ales că preţurile la maxitaxi sunt greu de concurat.  

Ce părere au gălăţenii despre cum arată Gara CFR

"Nu îmi place cum arată gara. Nu sunt bani pentru investiţii şi cred că de aceea şi arată aşa această locaţie. Este un mastodont care nu reprezintă oraşul. Circul destul de des cu trenul, dar nu îmi face plăcere să stau pe acest peron. Repet, aici e nevoie de investiţii serioase.  Guvernul ar trebui să aloce bani din buget pentru ca Regionala CFR Galaţi să poată continua lucrările începute în urmă cu mulţi ani. Dar, ca de obicei, în România nu sunt bani pentru aşa ceva, aşa că nu putem face nimic”, ne-a spus Ionel Popa.
„Nu circul foarte des cu trenul pentru că nu îmi permit, dar de fiecare dată când călătoresc mă lovesc de acelaşi aspect dezolant. Ar trebui mai multe bănci pe care să poţi să aştepţi. Gara noastră arată oribil faţă de alte gări. Am fost în Bucureşti şi mi-a plăcut cum arată locaţia, cu restaurante, are alt aspect. Parcă te atrage gara acolo, nu ca la noi. Acesta este probabil şi motivul pentru care nu sunt nici foarte mulţi călători. Mulţi preferă să meargă cu maxi-taxi sau cu ocazii. Asta nu e o gară de oraş. Îţi e frică să vii cu un copil mic aici că se poate răni oricând”, ne-a explicat Marcela Frone.
„Este curăţenie în clădire, dar aspectul exterior, acelaşi de 20 de ani, lasă de dorit. Treci podul de lemn ca pe vremea mohicanilor ca să ajungi la tren. Mai este mult de lucru în această gară. Ne-am dori să arate frumos şi la noi. Până şi Tecuciul are o gară mai frumoasă. Ar trebui construite pasarele subterane ca să poţi circula civilizat, bănci, chioşcuri de la care poţi să îţi cumperi ceea ce ai nevoie”, susţine Mihai Ştefan, călător cu vechime.

Citit 3715 ori Ultima modificare Duminică, 28 Iulie 2013 18:21

11 comentarii

  • postat de Fresnescu Ionel
    Marți, 13 August 2013 14:46
    79.117.175.***
    Gara GL. este o statie nou construita si finalizata in ultimi 10 ani. La voi ,dupa temperamentul vostru,ar trebui ca CFR.Infra. sa lucreze permanent la statia voastra,la modernizarea ei.Chiar nu vedeti ca sunteti ridicoli. Modernizarea statiei cfr Braila se desfasoara in aceste momente. Oricum,statia Braila va fi mai frumoasa decat cea din Galati.Galatenilor ,unirea Brailei cu Galatiul este egala cu SINUCIDEREA TOTALA A BRAILEI SI A BRAILENILOR. Intre ani 1950-1968, v-ati batut joc de braileni in cel mai rau mod. Am, sa le explic tineretului brailean,cu s-au purtat galatenii batrani si tineri cu noi tineretul brailean,in acea perioada. Ii voi indruma sa va ureasca de moarte.Voi galatenilor,de abia acum v-ati dat seama ce inseamna sa nu fiti uniti cu Braila. Sa stiti ca va puteti uni si cu moldovenii de peste Prut daca aveti sange in conducte ,asa cum sa exprimat un gutan galatean.Aeroportul se va face in mewtropola New Braila,drumul expres nu va fii decat B-dul Unirii pentru metropola,iar conducerea administraqtiva a metropolei, va fi putin mai jos cu cca.1 Km. de podul peste Dunare,pod sililar cu cel peste stramtoarea Bosfor. Galateni,sunteti invitati sa va construiti vile in superbul cartier Minerva de la Braila,sau sa cumparati apartamente cu cca.300.de metri patrati,tot in acelas cartier.Sa facem o treaba buna,mutati-vain Braila toti galatenii si sa vedeti ce bine va va fii.Noi brailenii va asteptam cu bratele deschise.De pe acum noi va spunem:bine ati venit.
    0
    1
    Raportează
  • postat de bunicul
    Miercuri, 31 Iulie 2013 23:07
    5.13.160.***
    Esti bolnav, măi băiete... Du-te si te trateaza pina nu e prea tirziu... Toti avem frustrarile noastre fata de viata asta grea pe care o ducem, dar tu esti deja in faza patologică... Vai de viata ta...
    0
    0
    Raportează
  • postat de Onofrei Sergiu-Gabriel
    Miercuri, 31 Iulie 2013 19:23
    92.82.252.***
    TOVARASI de la ,,Viata-Noua",... aici: https://www.facebook.com/sergiugabriel.onofrei?ref=tn_tnmn
    ...va fac antireclama panacand veti inceta cu CENZURA!
    Actiunile voastre ne alimenteazaURA!!!!
    Nu uitati acest refren, TOVARASILOR COMUNISTI, si adepti ai CENZURII COMUNISTE!!!
    JOS COMUNISMUL !!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de adi
    Luni, 29 Iulie 2013 16:01
    5.13.233.***
    Cred ca gara Galati ar trebui mutata la Barbosi sau la Filesti, nu este nicio diferenta, mai incercam si noi alte posibilitati, poate galatenii s-au daturat de gara galati!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de agurida
    Luni, 29 Iulie 2013 13:28
    5.13.166.***
    In primul rand gara nu apartine de primarie ,este a cfr-ului,asa ca nu-si are nici un temei criticile aduse nici fostilor nici actualilor edili.Daca gara tecuci arataa mai bine il sfatuiesc pe plimbaretul din reportaj,sa se urce in tren din Galati nu din Filesti,asa cum lasa de inteles.Gara noastra este neantretinuta dar in comparatie cu celelalte gari e lux,am vazut gari,fara ca sa fiu un plimbaret,lasate in paragina ...este dezastru cu garile din tara.Singura solutie care ar putea rezolva aceasta problema e ca garile sa fie date primariilor in intretinere,dar exista interese mafiote care se opun ...cine sa o faca si pe asta?
    0
    0
    Raportează
  • postat de fifinaripatul
    Luni, 29 Iulie 2013 12:49
    78.96.254.***
    Ati vazut filmul GARA PENTRU DOI?Ce mai gara, ce mai film!

    Votati Durbaca, cacanari imputiti din Galati.Va mai si mirati de prostia care ati facut-o in cabina de vot.
    0
    0
    Raportează
  • postat de flo
    Luni, 29 Iulie 2013 11:07
    5.13.233.***
    Au fost usi culisante! Acum sunt defecte, si cu siguranta nici nu vor mai functiona vreodata! Singura usa culisanta, manuala, este in bodega de la etaj, care ar trebui sa separe fumatorii de nefumatori! Bineinteles ca nici asta nu se pune in practica, pt ca si in separeul destinat nefumatorilor, tot se fumeaza!
    0
    0
    Raportează
  • postat de mandea007
    Luni, 29 Iulie 2013 08:48
    89.137.222.***
    Asa, ca fapt divers, usa culisanta e defecta de asta toamna. Si nici usa aceea micuta din dreapta intrarii n-a avut minere multa vreme. In rest ce sa mai spun: si gara, si imprejurimile, arata oribil.
    0
    0
    Raportează
  • postat de RUDY
    Luni, 29 Iulie 2013 08:31
    5.13.217.***
    taman acum scrieti acest articol sau acum ati vazut ce-i acolo sint13 ani de cind sta asa GARA noastra mica o, o maninca rugina liniile neterminate acoperisul de pe linii iarba cit casa halal GARA
    0
    0
    Raportează
  • postat de cititor cu motor
    Luni, 29 Iulie 2013 07:55
    5.13.160.***
    Gresiti, nu exista pasarele subterane,tunelul este subteran ! Si inca ceva: trenurile si activitatea garilor, merg asa cum merg lucrurile in toata Romania !
    0
    0
    Raportează
  • postat de angelik
    Luni, 29 Iulie 2013 07:08
    5.13.146.***
    Gara din Galati arata ca o gara uitata de timp. Acum 2 sapt am constatat ca pana si la Vaslui au facut renovari la gara ..iar de gara din Iasi nu mai zic noi am ramas in urma desi avem un oras mare. Ce sa vada turistii care vin de la Bucuresti la Galati o gara darapanata si nu ma refer la cladire ci la ce se vede afara. Poate se schimba si acolo ceva schimbarea trebuie inceputa cu lucruri mici si de interes pentru populatie nu cu praf in ochi.
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.