Gara CFR Galaţi - ruginită şi dată uitării de finanţatori
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

Gara CFR Galaţi - ruginită şi dată uitării de finanţatori
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

La doar o aruncătură de băţ de autogară, îşi aşteaptă clienţii o altă destinaţie a călătorilor de voie sau nevoie: Gara CFR. Uitată parcă de timp şi de oamenii, clădirea care adăposteşte cele câteva case de bilete a început deja să se deterioreze, deşi este, practic, nouă.

Anul trecut, în septembrie, se vorbea despre reînceperea lucrărilor la Gara CFR. „Este o lucrare complexă, care presupune mutarea stâlpilor de electricitate, prelungirea şi renumerotarea peroanelor, finalizarea pasarelelor de acces la peroane etc", anunţa atunci directorul Laurenţiu Seceleanu. Proiectul însă nu s-a materializat şi în teren, fiind uitat probabil într-un sertar de birou în aşteptarea finanţărilor. 

Pasageri puţini şi peisaj de coşmar

Clădirea dată în folosinţă în urmă cu câţiva ani pare acum abandonată de toată lumea. Noroc că, din când în când, câte un călător mai foloseşte uşa culisantă şi îşi îndreaptă agale paşii către peron, semn că activitatea nu a fost încă suspendată.

În interior mai toţi comercianţii şi-au închis afacerile, probabil şi din cauza chiriilor foarte mari. Un singur magazin mixt oferă călătorilor posibilitatea de a-şi cumpăra o sticlă de apă şi ceva de mâncare, în cazul în care nu au venit cu provizii.  Drumul spre peron este o adevărată provocare. Pasarela de lemn ce traversează două linii de cale ferată este singura posibilitate de a ajunge linia de unde trebuie să urci în tren. Şi asta dacă ai norocul de a avea trenul tras la prima linie. Dacă nu, urmează o cursă cu obstacole, printre liniile de cale ferată sau prin trenul care tocmai şi-a adus călătorii la destinaţie.

Banii sunt aşteptaţi de la stat

Lucrările începute în urmă cu câţiva ani par că au încremenit în timp. Panourile care ascund de ochii lumii liniile cucerite de buruieni au ruginit demult şi creează impresia unui tablou de ev mediu. Chiar dacă se trece relativ repede de această zonă, ceea ce urmează nu ajută prea mult la schimbarea registrului. Peroane denivelate, bănci stricate sau din care a mai rămas doar suportul sunt doar câteva dintre imaginile care-i întâmpină pe călătorii rătăciţi prin Gara CFR Galaţi.

La toate acestea se mai adaugă şi acoperişul ruginit şi, pe alocuri, găurit. Să nu uităm nici de pasarela construită şi din care bucăţile de lemn au început deja să se rupă. Peisajul dezolant i-a speriat chiar şi pe hoţii de fier vechi, care au renunţat să mai fure din zonă, deşi în trecut era o sursă bună de venit. Cei mai fideli clienţi ai gării şi ai peroanelor sunt, după cum probabil toată lumea ştie, câinii. Ei sunt singurii care nu se sfiesc să traverseze liniile de cale ferată pentru a trece de pe un peron pe altul, singurii care nu sunt deranjaţi că gardurile de protecţie sunt ruginite sau că linia de tren nu se mai vede din cauza buruienilor.

În condiţiile descrise mai sus, cei care ne guvernează vor ca CFR-ul să atragă clienţi şi să facă profit. Noi credem însă că, atâta timp cât banii pentru terminarea lucrărilor la gară se lasă aşteptaţi, şi clienţii fideli ai trenurilor întârzie să apară. Mai ales că preţurile la maxitaxi sunt greu de concurat.  

Ce părere au gălăţenii despre cum arată Gara CFR

"Nu îmi place cum arată gara. Nu sunt bani pentru investiţii şi cred că de aceea şi arată aşa această locaţie. Este un mastodont care nu reprezintă oraşul. Circul destul de des cu trenul, dar nu îmi face plăcere să stau pe acest peron. Repet, aici e nevoie de investiţii serioase.  Guvernul ar trebui să aloce bani din buget pentru ca Regionala CFR Galaţi să poată continua lucrările începute în urmă cu mulţi ani. Dar, ca de obicei, în România nu sunt bani pentru aşa ceva, aşa că nu putem face nimic”, ne-a spus Ionel Popa.

„Nu circul foarte des cu trenul pentru că nu îmi permit, dar de fiecare dată când călătoresc mă lovesc de acelaşi aspect dezolant. Ar trebui mai multe bănci pe care să poţi să aştepţi. Gara noastră arată oribil faţă de alte gări. Am fost în Bucureşti şi mi-a plăcut cum arată locaţia, cu restaurante, are alt aspect. Parcă te atrage gara acolo, nu ca la noi. Acesta este probabil şi motivul pentru care nu sunt nici foarte mulţi călători. Mulţi preferă să meargă cu maxi-taxi sau cu ocazii. Asta nu e o gară de oraş. Îţi e frică să vii cu un copil mic aici că se poate răni oricând”, ne-a explicat Marcela Frone.

„Este curăţenie în clădire, dar aspectul exterior, acelaşi de 20 de ani, lasă de dorit. Treci podul de lemn ca pe vremea mohicanilor ca să ajungi la tren. Mai este mult de lucru în această gară. Ne-am dori să arate frumos şi la noi. Până şi Tecuciul are o gară mai frumoasă. Ar trebui construite pasarele subterane ca să poţi circula civilizat, bănci, chioşcuri de la care poţi să îţi cumperi ceea ce ai nevoie”, susţine Mihai Ştefan, călător cu vechime.

Citit 4050 ori Ultima modificare Duminică, 28 Iulie 2013 18:21

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.