Firmele de casting pentru copii fac victime şi în zona Galaţi-Brăila / Profit gras pe spinarea părinţilor

Firmele de casting pentru copii fac victime şi în zona Galaţi-Brăila / Profit gras pe spinarea părinţilor
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

Bani luaţi pe ochi frumoşi, cam la asta se reduce o afacere care înfloreşte pe spinarea părinţilor ademeniţi prin cuvintele „reclamă”, „câştiguri” şi „casting”, deşi internetul e plin de discuţii despre capcanele acestui gen de activităţi. Mulţi dintre gălăţenii care au trecut, vara aceasta, prin dreptul A-urilor de pe Brăilei, au sperat că micuţii lor vor deveni vedete, după cum le spuneau, pe stradă, reprezentanţii On Target Media.

59 de lei pentru o poză pe internet  

Printre ei se află şi mămica unei fetiţe de cinci ani. „Mi-au spus de casting pentru copii, pentru prezentare de modă, apariţii TV, reclame la hăinuţe. Dacă face nişte fotografii, care vor apărea pe site-ul lor, ar putea fi selectată şi va primi bani sau bonusuri la produse”, ne-a spus  doamna, care a acceptat pe loc. Şedinţa foto a durat 5-10 minute şi a costat-o 59 de lei, după cum arată bonul. I s-au trecut pe o fişă numele, adresa, telefonul.

Abia acasă a realizat că nu ştie ce îi garantează un bon de casă, pe care scria numele firmei şi „înscriere”. Totuşi, după câteva săptămâni, când a apărut o fotografie a fetiţei pe site, a fost invitată la un interviu cu fetiţa. „Mi-au zis că are potenţial, că au nevoie de cineva exact ca ea pentru nişte filmări, mi-au arătat un album cu copii şi adolescenţi care ar fi câştigat bani din reclame. Abia la final am aflat că trebuie să închei un contract cu ei, care mă costă 590 de lei. M-am simţit înşelată”, mai spune gălăţeanca, lăsată cu buzele umflate după ce a plătit 59 de lei pentru ca o fotografie să fie postată pe un site, unde nu e garantat că le vede altcineva în afară de părinţi.

Iluzie prost întreţinută cu rezultate garantate

Am mers şi noi recent la sediul firmei, în calitate de potenţiali clienţi. O şedinţă foto cu o domnişoară de grădiniţă era în toi. Alte două familii îşi aşteptau rândul. Doar câteva detalii întreţineau iluzia unei vieţi sub reflectoare: un poster mic lipit pe un perete, care promova Magazinul de haine „Clopoţica” de la Romarta Veche (noi am verificat şi nu a existat vreodată acest magazin în zonă), o trusă imensă de machiaj, un paravan după care se schimbau copiii. Tânăra care ne-a primit nu ne-a spus nici nouă nimic despre un contract care trebuie încheiat ulterior. Când am insistat să aflăm la ce firme vor face copiii reclame, ce se va întâmpla cu fotografiile de pe site, ni s-a plasat un număr de telefon şi am fost elegant invitaţi să îi lăsăm să lucreze.

Cât e înşelătoria lor şi cât e neatenţia părinţilor?

Pe www.ontargetmedia.ro, puţinele informaţii, scrise neîngrijit, dar şi fotografiile a sute sau mii de copii, pe care chiar şi dumneavoastră le puteaţi realiza mai bine, ridică întrebări şi mai mari. Dacă s-ar interesa cu atenţie, părinţii ar afla că o şedinţă foto profesionistă durează cel puţin o oră şi costă în jur de 250 de lei, iar rezultatul este pe măsură.

Dacă nu au semnat un contract cu clauze clare, clienţii nu pot reclama nici măcar la Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor că au plătit pentru ceva ce li s-a promis doar verbal. Aceştia pot merge doar la poliţie, iar dacă există martori care să declare că firma una a promis părinţilor şi alta le-a oferit efectiv, atunci ar mai fi o şansă să îşi recupereze banii de „înscriere”.

Firma a avut profit mare în 2012

Nu ştim dacă la fel de nemulţumiţi sunt şi cei care au încheiat, până la urmă, şi un contract de colaborare. Cert este că firma de casting prosperă, de vreme ce şi-a permis să închirieze un spaţiu de aproximativ 50 de metri pătraţi la A-uri, unde chiria lunară ajunge şi la 400 de euro. On Target Media, cu sediul în Constanţa, are filiale în zona Galaţi-Brăila, dar şi în Bucureşti. După cum reiese de site-ul Ministerului Finanţelor, firma a avut, în 2012, un profit de 103.000 de lei, unul foarte mare dacă îl raportăm la cifra de afaceri de 108.000 de lei. Şi totul, cu cheltuieli minime - în jur de patru angajaţi, chiria şi un site micuţ. O afacere extrem de bună pe timp de criză, nu-i aşa?

De la On Target Media ne-a răspuns o "prinţesă"

La solicitarea noastră telefonică, reprezentanţii firmei ne-au răspuns oficial pe internet. Ca o firmă de publicitate respectabilă, care declară că "şi-a propus intermedierea între cei care vor să îşi promoveze imaginea şi cei care au nevoie de aceasta", ne-au trimis punctul de vedere de la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. şi l-au semnat doar cu OnTargetMedia. De data aceasta, spre deosebire de ceea ce ne-au spus când i-am vizitat în calitate de clienţi, ei declară explicit că este vorba despre o "taxă de înscriere" şi apoi de un "contract de reprezentare". Cei care nu doresc să încheie contractul "vor ramane la stadiul de amator (...), dar vor fi chemaţi la activităţi pe plan local", mai suntem asiguraţi. Ceea ce nu s-a întâmplat, cel puţin până acum, şi cu fetiţa doamnei care ne-a povestit despre această înşelătorie.

Citit 22882 ori Ultima modificare Vineri, 18 Octombrie 2013 15:38

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.