O mămică avertizează/ Firmele de casting, o înşelătorie la modă

O mămică avertizează/ Firmele de casting, o înşelătorie la modă
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

* Părinţi ademeniţi cu pliantele unei societăţi care şi-a suspendat activitatea * Două reclamaţii la Protecţia Consumatorului


În plină criză economică, firmele care promit câştiguri nemainîntâlnite şi rapide din reclame au profit garantat, fără prea multă bătaie de cap. Multe dintre aceste promisiuni se dovedesc a fi doar tertipuri de agăţat clienţi, iar cei care îşi dau seama de acest lucru o fac prea târziu. Nu mai puţin adevărat este şi faptul că promisiunile nu ar prinde dacă nu ar fi făcute celor creduli sau măcar neatenţi la detalii.

"M-au abordat cu vorbe frumoase"

„Viaţa liberă” a mai scris despre modul în care On Target Media, o firmă din Ţiglina I, îşi ademenea clienţii pentru o şedinţă foto şi cum de la beneficiile promise verbal până la obţinerea lor era o cale extrem de sinuoasă şi deloc sigură. Însă mulţi iau în continuare plasă.

O mămică de 27 de ani din Galaţi, Sorina N., a vrut să ne povestească păţania prin care a trecut acum două săptămâni, ca avertisment pentru alţi părinţi gălăţeni. „M-au abordat cu vorbe frumoase în Ţiglina, mi-au spus că fetiţa mea de 6 ani e foarte potrivită pentru reclame. Mi-au spus că, pe baza fotografiilor făcute, fetiţa va fi selectată şi va putea face publicitate la produse, că va câştiga bani. Am urcat la sediu, la unul dintre A-uri, iar acolo mi s-au spus alte poveşti, cu câştiguri, poze cartonate, reclame la hăinuţe. Abia la final am aflat că trebuie să plătesc pentru şedinţa foto 59 de lei. Dar am plătit pe loc şi am făcut pozele”, povesteşte mămica. A primit bon pentru suma plătită, reprezentând „taxa de înscriere”, precum şi o hârtie unde am completat date despre fetiţă şi unde, după cum am citit acasă, scrie că această taxă nu poate fi înapoiată de către firmă.

Neconcordanţe în declaraţii

Mămica spune că abia târziu a observat nişte neconcordanţe: pe stradă i s-a spus că fetiţa ar putea câştiga şi câte 50 - 80 de euro pe oră, pe reclame, iar la sediu câştigul se redusese la 50 de lei pe oră. În plus, pe pliantul primit pe stradă scria On Target Media, dar pe bon apare firma BTL Impact Media Production. Ea declară că, pe loc, nu i s-a părut nimic suspect, mai ales că la studio aşteptau să intre în şedinţă foto un băiat însoţit de bunică, dar şi o altă domnişoară.

„E greu să rezişti când cineva îţi apreciază copilul”, se disculpă mămica. Ajunsă acasă, femeia a căutat pe internet şi aşa a aflat că, de fapt, taxa de înscriere nu îi asigură nimic din câştigurile promise, ci reprezintă doar contravaloarea şedinţei foto, pe care, poate, în condiţiile în care i se prezenta oferta completă de servicii, nu ar fi făcut-o. Pentru oricare altă colaborare cu acest gen de firme (aşa-numitele participări la filmări de reclame), părintele ar trebui să încheie un contract, dar contra unui preţ mai piperat.

Două plângeri la Protecţia Consumatorului

Gălăţeanca, dar şi alţi părinţi care au păţit-o la fel ca ea, nu pot reclama nimic la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC), pentru că taxa de înscriere nu e plătită în baza unui contract şi e greu să dovedeşti chiar şi la Poliţie că una ţi s-a promis verbal, iar alta ţi s-a oferit.

La CJPC Galaţi există însă două plângeri formulate în decembrie 2013, în care două persoane reclamă că, deşi au încheiat un contract de colaborare cu o astfel de firmă de casting, aceasta nu şi-ar fi onorat termenii din contract. Mai exact că, deşi trecuse o lună de la semnarea contractului valabil timp de doi ani, cele două persoane nu au fost promovate la nivelul de profesionişti. Ca urmare, doresc rezilierea actului şi recuperarea celor 300 de lei plătiţi ca avans. Sesizările au fost redirecţionate spre CJPC Constanţa, judeţ unde firma reclamată îşi are sediul.

Patronul firmei are 24 de ani

Cum reclamaţiile sunt în curs de soluţionare, reprezentanţii CJPC Galaţi nu au dezvăluit numele firmei. Totuşi, aşa cum am verificat pe site-ul Ministerului Finanţelor, atât On Target Media, despre care „Viaţa liberă” a scris în toamna trecută, cât şi BTL Impact Media Production, care apare pe bonul primit de gălăţeanca Sorina N., îşi au sediul în Constanţa. Ba mai mult, au aceeaşi adresă!

Asta deoarece, în timp ce gălăţenii sunt în continuare ispitiţi cu pliantele On Target Media, pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice apare informaţia că aceasta şi-a suspendat activitatea din luna octombrie, exact când ziarul nostru a publicat articolul. Cam în aceeaşi perioadă s-a înfiinţat BTL Impact Media Production, cu acelaşi domeniu principal de activitate, „activităţi ale agenţiilor de publicitate”. Noua societate, al cărei unic asociat este un tânăr de 24 de ani din Vaslui, are puncte de lucru în Bacău, Piatra Neamţ, Tulcea şi Galaţi.

Cu alte cuvinte, lupul şi-a schimbat doar părul, iar năravul ba. O dovadă în plus că patronii acestui gen de firme sunt siguri că nu vor fi în pierdere, atâta vreme cât mai sunt oameni care iau de bun tot ce li se promite.

Citit 15384 ori Ultima modificare Miercuri, 29 Ianuarie 2014 17:51

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.