ACUZAȚII GRAVE la adresa Spitalului Judeţean. Un pacient RUPE TĂCEREA (AUDIO)

ACUZAȚII GRAVE la adresa Spitalului Judeţean. Un pacient RUPE TĂCEREA (AUDIO)
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

* Gălăţeanul susţine că a fost pus să cumpere materiale sanitare fără chitanţă * Bărbatul mai afirmă că unii dintre pacienţii instituţiei sunt zilnic victime ale delăsării, indiferenţei, incompetenţei, corupţiei şi lipsei de instruire a unei părţi a personalului medical


În plină perioadă de controale făcute în secţiile de chirurgie ale spitalelor, un gălăţean iese la rampă cu acuzaţii revoltătoare la adresa unei părţi a personalului medical din secţia Chirurgie II a Spitalului Judeţean. Citită pe îndelete, plângerea bărbatului pare să dea glas frustrărilor adunate de-a lungul timpului de o bună parte a gălăţenilor care au avut de-a face cu această unitate sanitară.

“Domnule, nu am timp de dumneata!"

Florin Radu a fost internat în secţia Chirurgie II a Judeţeanului în ultima zi din luna martie a.c., cu un diagnostic destul de uşor: hernie inghinală pe partea dreaptă. Povesteşte că în ziua internării i-au fost aşezate "sub nas" trei sau patru formulare pe care asistenta le-a sintetizat astfel: ”Nu furi, nu dai în cap, nu fugi, accepţi tratamentul, accepţi operaţia. Semnează!”.

A rugat-o pe angajată să îi lase câteva minute în care să poată citi ceea ce urmează să semneze. “Domnule, nu am timp de dumneata! Dacă vrei neapărat, am să îţi las un exemplar din formulare după ce le semnezi”, a venit prompt reacţia iritată a asistentei. Neavând ce face a semnat pe fiecare dintre foi, în câte un singur exemplar. Bineînţeles, nici la aproape o lună şi jumătate de atunci, bărbatului nu i s-a dat încă să citească ceea ce a semnat.

Plasă fără chitanţă

Florin Radu spune că în prima zi de spitalizare a cumpărat de la asistenta-şefă Dorneanu o plasă din polipropilenă, pe care medicii urmau să o folosească în timpul operaţiei. "I-am achitat suma de 80 de lei, fără a primi însă în schimb şi o chitanţă. Chitanţa am primit-o, la insistenţele mele, abia 14 zile mai târziu. Am vorbit şi cu alţi pacienţi şi ştiu că nu am fost nici primul şi nici ultimul bolnav care a cumpărat diverse produse medicale de la asistenta Dorneanu", explică bărbatul.

După operaţie, lăsat fără calmant

Încă de la internare, gălăţeanul spune că le-a atras atenţia asistentelor şi medicilor că este alergic la un antibiotic, deşi nu mai ştia exact care este acesta. Singurul test care i s-a făcut însă, pe 1 aprilie a.c., a fost cel de toleranţă la anestezic. Atât după terminarea operaţiei, cât şi în timpul perioadei de recuperare, bărbatul spune că i-au fost injectate calmante şi antibiotice fără a fi în prealabil testat.

"În seara zilei de 3.04.2014, între 18.30 - 19.00, mi-a fost injectat în braţul drept un ser (branula era fixată aproape de încheietura mâinii stângi) despre care am aflat, la insistenţele mele, că este “anticoagulant”. După cel mult 30 de minute, am început să resimt durere în braţul drept, dar şi durere puternică şi arsuri în zona operaţiei. În jurul orei 20.00, am solicitat asistentei de serviciu să vină să verifice simptomele (între timp îmi crescuse şi temperatura), însă aceasta a refuzat, afirmând că “sunt foarte ocupată, aşa că va trebui să aşteptaţi să vină asistenta din schimbul 3", mai spune Florin Radu.

O oră mai târziu, bărbatul şi-a încercat din nou norocul, dar tot ce a obţinut a fost o pungă cu gheaţă. Uitându-se cu mai multă atenţie pe corp a observat că pielea i se umpluse de pete şi umflături roşii, un posibil semn de alergie. Abia atunci asistentele i-au dat un tratament. În seara respectivă, doar la puţin timp de la operaţie, gălăţeanul spune că a fost lăsat fără niciun calmant.

Aparatul de ras desigilat

În timpul pregătirii pentru operaţie, bărbatul povesteşte că infirmiera de serviciu i-a ras cu un bic părul de pe o aluniţă. "Aparatul era pe masă, desigilat şi fără capac de protecţie. Mi se pare suspect că lama sau aparatul de ras nu figurează pe lista materialelor folosite pentru mine, aşa cum ar fi trebuit. Mai mult, am văzut că aceeaşi asistentă a folosit şi pe un alt pacient un aparat asemănător, scos din geanta ei", adaugă Florin Radu.

În materialul pe care ni l-a trimis pe adresa redacţiei, gălăţeanul mai semnalează numeroase alte nereguli, al căror martor a fost în spital. Printre ele, faptul că uşa la salon era lăsată deschisă în acelaşi timp cu geamul, pentru aerisire. Drept urmare, Florin Radu a răcit, la puţin timp după operaţie, lucru total contraindicat. După ce a fost externat, a mers la cabinetul de alergologie din policlinica spitalului, pentru ca medicul să stabilească exact ce i-a produs reacţia alergică. A fost trimis înapoi la Chirurgie II, pentru lista cu medicamentele care i-au fost administrate pe perioada internării, însă spune că asistenta-şefă Dorneanu a refuzat să vorbească cu el, furnizându-i lista de medicamente abia după intervenţia managerului spitalului.

"Era obligaţia ei să-mi furnizeze acea listă, după cum prevede articolul 23 din Legea 46/2003", ne-a mai povestit bărbatul, care susţine că are dovezi audio şi video pentru o parte dintre acuzaţiile aduse. Pentru că a insistat să-i fie respectate drepturile de pacient, gălăţeanul a fost trimis şi la un control psihiatric pe perioada internării.

Am cerut un punct de vedere oficial şi de la Spitalul Judeţean. Poziţia conducerii instituţiei a fost că în prezent se derulează o cercetare adminstrativă, ca urmare a plângerii depuse de Florin Radu. "Fiecare punct al plângerii este analizat separat şi, după finalizarea anchetei, vor fi date şi concluziile", se mai arată în răspunsul spitalului.

În cazul în care aţi trecut prin situaţii similare sau cunoaşteţi astfel de abuzuri vă rugăm să ni le semnalaţi la adresa de mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

Citit 44835 ori Ultima modificare Miercuri, 14 Mai 2014 10:33

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.