Artera pe care (nu) se circulă/ MISTERE grele tasează strada Stadionului (FOTO)
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

Artera pe care (nu) se circulă/ MISTERE grele tasează strada Stadionului (FOTO)
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Astăzi se împlinesc 60 din cele „cel puţin 60 de zile" pentru care strada Stadionului a fost închisă circulaţiei rutiere, în zona Liceului Sportiv * Carosabilul şi trotuarele se „scufundă” în continuare, asfaltul face valuri, iar Primăria caută „misterul” * Aleşii se pregătesc să crească de la 3 la 4,1 milioane de lei suma alocată pentru reabilitarea conductei de apă pe străzile din zonă


De la începutul anului şi până acum, nu s-a circulat prea mult în voie pe strada Stadionului, în zona Liceului cu Program Sportiv. În prezent, deşi strada e închisă traficului rutier de două luni, şoferii rulează pe carosabilul tasat şi pe trotuare, fără să le pese că artera ar putea ceda cu totul sub greutatea maşinilor. Ce a făcut Primăria de pe 17 iulie 2014, când a închis circulaţia şi până acum, e greu de spus.

Pe hârtie, treaba e rezolvată

Aprobarea documentaţiei tehnico-economice şi angajarea fondurilor pentru reabilitarea conductei de apă de pe străzile Stadionului, Victor Vâlcovici şi bulevardul Dunărea au constituit, calendaristic, cea de-a doua decizie luată de aleşi în acest an. În documentele hotărârii votate pe 30 ianuarie se arăta că “străzile Stadionului, între Oţelarilor şi Drum Uzina de Apă, Vâlcovici şi bd. Dunărea dispun de reţele de apă ce au durata normată de funcţionare depăşită şi nu mai prezintă siguranţă din punct de vedere tehnic şi al parametrilor fizico-chimici ai apei potabile. În condiţiile de uzură avansată produsă de vechimea de peste 30 ani a conductei de oţel, cât şi pozării în canal tehnic nevizitabil, se produc avarii repetate, la circa trei luni. Acestea conduc la necesitatea lucrărilor de reabilitare, realizarea lor cu prioritate, înaintea investiţiilor pentru care sunt elaborate documentaţii de avizare a lucrărilor de intervenţii”.

Prin proiect erau prevăzute lucrări de înlocuire a conductei de distribuţie existente, pe traseul afectat urmând a se reface carosabilul şi trotuarele, valoarea totală a investiţiei fiind estimată la 3.053.260 de lei de la bugetul local, iar durata la 12 luni.

Din avarie în avarie, spre tasarea finală

Ei bine, nu vă faceţi speranţe, investiţia votată de aleşi n-a fost transpusă în realitate, chit că avariile s-au succedat în continuare. Potrivit jurnalului de intervenţii SC Apă Canal, prima avarie s-a petrecut pe 10 ianuarie, la Liceul Sportiv, când conducta s-a spart. Pe 30 aprilie s-a produs altă avarie, tot la Liceul Sportiv, care a necesitat spargerea trotuarului. Pe 24 iunie, în acelaşi loc, altă avarie a impus spargerea carosabilului. Pe 30 iunie, însă, locatarii blocului C1, situat în faţa Liceului Sportiv, pe strada Stadionului, reclamau îngroziţi că drumul ce trece prin fata construcţiei se prăbuşeşte şi că, odată cu hăul săpat de muncitorii Apă Canal, au apărut fisuri şi în jurul blocului, iar grădina şi aleea de la intrarea în bloc s-au „scufundat” în pământ mai bine de jumătate de metru. „Pe strada Stadionului sunt avarii la reţelele de apă gestionate de SC Apă Canal. Primăria monitorizează situaţia”, suna răspunsul liniştitor al autorităţilor.

Pe aici (nu) se mai trece

Municipalitatea a „monitorizat” situaţia până pe 15 iulie, când a anunţat că, începând din noaptea de 16-17 iulie 2014, autovehiculele cu masa autorizată mai mare de 3,5 tone nu vor mai putea circula pe strada Stadionului, pe segmentul cuprins între sensul giratoriu şi intersecţia cu strada Oţelarilor.

CITEŞTE ŞI: Situaţie GRAVĂ pe strada Stadionului/ Un BLOC întreg, în pericol de PRĂBUŞIRE din cauza Apă Canal

Măsura se impunea pentru „buna desfăşurare a lucrărilor de reparaţie a carosabilului din zona Liceului cu Program Sportiv şi va rămâne în vigoare cel puţin 60 de zile”. Pe 17 iulie, însă, municipalitatea a anunţat închiderea completă a circulaţiei pe strada Stadionului, de la sensul giratoriu până la intersecţia cu Oţelarilor, pentru toate categoriile de autovehicule şi tot pentru "cel puţin 60 de zile".

Carosabilul se tot duce

Dacă în primele zile restricţiile au fost respectate, în prezent pe stradă circulă cine şi cum vrea. Unii şoferi rulează pe trotuare, spre nemulţumirea pietonilor, alţii se strecoară pe lângă gardurile care restricţionează accesul şi ridică nori de praf galben, străbătând carosabilul a cărui tasare se tot adânceşte. Diferenţa de nivel devine tot mai mare pe zi ce trece, iar asfaltul s-a vălurit. Gărduţul de protecţie din faţa Liceului Sportiv s-a deformat din cauza tasării. De muncit, nimeni nu munceşte în zonă! Pe trotuarul din zona blocului C a fost lăsat un maldăr de pământ, iar după săpăturile executate de Apă Canal, în zona liceului nu s-a turnat asfalt.

Ce-a făcut Primăria două luni?

Răspunsul l-am primit de la Silviu Bacalum, directorul Direcţiei Generale de Servicii Publice. “Pe strada Stadionului, în zona Liceului Sportiv şi a blocului C1, s-a constatat o surpare. Apă Canal a reparat conductele pe care le administrează, pentru a nu se agrava situaţia. Primăria a demarat o expertiză tehnică atât a conductelor, cât şi a terenului, cu studiu geo, expertiză care ne va spune ce trebuie să facem. Studiul va fi gata în câteva zile. Iar cei care intră cu tupeu pe stradă sunt riverani”, ne-a declarat senin directorul. Nu sunt numai riverani, garantăm noi!

Suplimentare de fonduri şi de lucrări

Până va desluşi Primăria misterele adânci ale tasării, pe masa comisiilor Consiliului Local a ajuns, spre avizare, un proiect de hotărâre care modifică decizia luată în ianuarie cu privire la strada Stadionului şi nu numai. „Ca urmare a accidentului tehnic din data de 9 iulie 2014, care a dus la tasarea accentuata a carosabilului, pentru realizarea proiectului s-a constatat că sunt necesare lucrări suplimentare pe strada Stadionului.

CITEŞTE ŞI: Strada Stadionului, închisă şi nu prea/ ŞOFERII circulă în voie, cu toate că au apărut SURPĂRI (VIDEO)

Pentru realizarea obiectivului de investiţii este necesară includerea atât a lucrărilor de desfacere-refacere carosabil auto şi pietonal pe traseul lucrărilor de reabilitare a conductei, cât şi includerea tuturor lucrărilor de înlocuire a nodurilor hidraulice existente pe străzile Stadionului, Săvineşti (faţă de strada Vâlcovici) şi bd. Dunărea”, se arată în documente. Valoarea investiţiei se ridică la 4.163.980 de lei, iar durata este de 12 luni.

Rămâne de văzut dacă aleşii vor vota investiţia şi când va demara aceasta.

 

Studiile lungi şi dese, cheia marilor "succese"

Preocuparea Primăriei de a face expertize şi studii tehnice la „accidente” de teren ar fi demnă de toată lauda dacă, în urma concluziilor specialiştilor, s-ar şi apuca de treabă. Cele mai elocvente exemple sunt expertiza Falezogăurii şi auditul organizaţional al Primăriei, care nu au dus la nimic concret.

 

Citit 3563 ori Ultima modificare Luni, 15 Septembrie 2014 09:51

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.