SOS Biblioteca "V.A. Urechia": Strada Mihai BRAVU nu scapă de ASFALT (FOTO)

SOS Biblioteca "V.A. Urechia": Strada Mihai BRAVU nu scapă de ASFALT (FOTO)

Foto Marius Negri
Evaluaţi acest articol
(12 voturi)
6 comentarii


* Deşi Direcţia de Cultură a cerut ca strada Mihai Bravu să-şi recapete farmecul de odinioară, artera va fi totuşi asfaltată * O „dâră” de 20 de centimetri de piatră va marca traseul istoric al liniei de tramvai


Lucrările de modernizare aflate în plină desfăşurare pe strada Mihai Bravu au constituit motiv de dispută, la recenta şedinţă a Consiliului Local, între consilierul local PSD Zanfir Ilie, directorul Bibliotecii „V.A. Urechia”, şi primarul Marius Stan. Cu această ocazie, am aflat şi cum va arăta strada la finalul modernizării executate de firma Tancrad, care trebuie să fie gata pe 22 martie 2016 şi costă 4.846.576 de lei, fără TVA.

"Foamea de carte nu bate foamea"

„Biblioteca împlineşte peste două săptămâni 125 de ani. E închisă, domnule primar, din cauza lucrărilor de pe Mihai Bravu. Speranţe sunt puţine şi o să ne facem de râs faţă de cei care ne vor vizita! Ştiţi ce mă deranjează? O unitate de alimentaţie publică are acces! La carte nu este acces! A merge la restaurant este mai uşor şi, într-adevăr, mai relaxant. Nu sunt justificări! Ne fac în ciudă, efectiv! Nu e nimeni de la Primărie să urmărească lucrările, nu am cu cine discuta niciodată, ba, mai mult, mă ameninţă cei din treapta de jos: "V-am spus că vă închidem biblioteca?!". Şi au reuşit!", a izbucnit Zanfir Ilie.

Directorul i-a pârât pe constructori că, în weekend, când este timpul foarte frumos, nu se lucrează şi a criticat dur organizarea de şantier: "Lucrarea nu se va încadra în timp. Aţi dat în scris că se vor aduce tei şi-i vom planta în perioada optimă: sfârşit de septembrie, octombrie, maxim în noiembrie! Nu sunt şanse! Nu se prevede nimic optimist la orizont!”.

Preşedintele de şedinţă, consilierul local ALDE Eugen Găvan, a tras concluzia: „Înţelegând că există, totuşi, acces la nişte societăţi de lângă bibliotecă, cred că explicaţia este mult mai simplă: foamea de carte nu bate foamea!”.

Lucrări suspendate

Primarul Marius Stan a încercat să explice că s-au schimbat conductele, de aceea accesul este dificil. Pe de altă parte, s-a bucurat că aleşii înţeleg şi simt pe propria piele problemele cu care se confruntă municipalitatea la fiecare şantier. „Nu vreau să scuz pe nimeni, dar, după cum bine ştiţi, am avut lucrările suspendate o perioadă, pe nişte motive hilare, cu avizul de la Cultură”, a spus edilul.

După cum v-am informat, situaţia arterei a fost analizată, recent, în Comisia Zonală a Monumentelor Istorice, la Iaşi. Comisia a constatat că există unele neconcordanţe între studiul istoric al străzii, pe baza căruia Direcţia Judeţeană pentru Cultură din Galaţi a dat aviz investiţiei, şi proiectul de modernizare, realizat de Primăria municipiului Galaţi. Direcţia de Cultură cerea revenirea la finisajul original al părţii carosabile, calupuri din granit, marcarea traseului istoric al liniei de tramvai, borduri restaurate din piatră naturală de granit şi înlocuirea celor sparte, astfel încât imaginea de ansamblu rezultată să fie apropiată imaginii de epocă.

Compromisul

„A trebuit să facem nu ştiu câte drumuri la Iaşi, să luăm un aviz pentru că am început un proiect şi trebuia să revenim şi să punem piatră cubică! Hai să fim serioşi! Până la urmă, s-a ajuns la un compromis, cu 20 de centimetri pe mijloc, care să simbolizeze cum a fost odată Mihai Bravu de la Gară şi să se scrie undeva, să se aducă aminte de una dintre primele străzi cu linie de tramvai în Galaţi, dar sunt lucruri care ţin de birocraţie”, a spus Marius Stan.

Primarul a admis că nici constructorul nu exploatează vremea bună şi nu sunt tot timpul suficienţi oameni. „E regretabil, sper ca totuşi, în două săptămâni, să reuşim să realizăm o cale de acces acolo”, a promis primarul Marius Stan.

Citit 3070 ori Ultima modificare Sâmbătă, 31 Octombrie 2015 01:24

6 comentarii

  • postat de DIN GALATI Vineri, 30 Octombrie 2015 20:16 5.13.229.*** Link la comentariu
    8
    1

    NU VA SUPARAT .......... CE SA FACUT CU PIATRA ACEEA CUBICA? INTREB ?!! SAU PIATRA S-A FOFILAT PRIN CURTEA VREUNUI DIRECTOR. CHIAR NU INTELEG DE CE NU SE FACE UN ARTICOL DE GENUL ACESTA. SA FIM SINCERI CA ACOLO NU ERAU UN METRU CUB, DOI, ERAU SUTE. VA INDEMN DOAMNA ANCA SA FACETI CERCETATI SI SA REVENITI CU UN ARTICOL. MULTUMESC.

    Raportează
  • postat de Mickey Mouse Vineri, 30 Octombrie 2015 11:12 79.116.108.*** Link la comentariu
    2
    15

    Uite ca s-a trezit unul, cetatean chipurile, care ne zice de legi care sa tina cont de progresul tehnic. Deci bine bre,adio biblioteca,facem magazin de lap-top-uri si tablete. D-aia italienii si grecii au venituri mari din turism, ca au asfaltat Colosseumul si Acropole.Si apropo de tramvaie vechi, ai vazut tu vreunul nou pe strazile Galatiului? Sunt lucrari facute special pt firmele de casa ale Primariei fiindca se apropie alegerile iar partidele au nevoie de sponsori. Si cine si de unde sa le marce banul in campanie daca acum nu primesc lucrari simple pe bani multi din bugetul public?Ai auzit mata de vreo lucrare pe bani publici in ultimul an care sa nu fie castigata de Tancrad sau de ramificatiile firmelor Vega?

    Raportează
  • postat de sitizan Vineri, 30 Octombrie 2015 10:54 109.99.225.*** Link la comentariu
    9
    9

    s-a obtinut (anterior inceperii proiectului) in mod ILEGAL avizul de la Directia Judeteana de Cultura, apoi plange ca Directia de Cultura de la iasi incetineste proiectul demarat....DE CE nu a rezolvat INAINTE de a incepe saparea??? primarul galatean, demn de seful bucurestean.

    Raportează
  • postat de DocPh Vineri, 30 Octombrie 2015 08:37 5.13.139.*** Link la comentariu
    4
    33

    @Marin...Jos palaria in fata dvs domnule...Aveti perfecta dreptate. Dar la noi ce sa faci cu un popor de idioti, vorba lui Petre Tutea. S-a saturat taranul sa mearga pe pietris si tarana la el pe ulita si vine la oras si vrea asfalt sau cum imi mai zicea cineva "Ce domnule piatra cubica? sa-mi zgaltaie toate pietrele de la rinichi cand trec cu masina?" Legat de linia de tramvai ce a fost scoasa e deja un subiect prea dureros pentru a fi discutat. Mi-ar fi placut sa vad Mihai Bravu transformat intr-un mic centru istoric, reconditionarea imobilelor si transformarea acestora in cafenele, restaurante, librarii, chiar un micut cinema ca tot nu avem niciunul. Dar ca deobicei pentru Galati sunt doar vise ale prostilor ca noi care inca mai spera. Bine ca o sa avem tuneluri pe sub Dunare.

    Raportează
  • postat de Marin Vineri, 30 Octombrie 2015 08:20 5.2.205.*** Link la comentariu
    3
    33

    @cetatean, mergi inapoi in grota sau sus in copac. In tarile cu MULT mai dezvoltate tehnic decat noi, totul este facut din piatra cubica de granit (negru sau/si rosu), ca sa intelegi tu cat de dezvoltati sunt aia, prin Germania, pe strazile lor de piatra se merge mai bine decat pe ale noastre asfaltate, pun aia piatra cubica si o finiseaza de zici ca e asfalt. La noi se toarna asfalt pentru ca e ieftin, e degradabil, iese parandarat SI se poate vinde piatra cubica in Germania si Austria. Asta e motivul. Nimeni nu se intreaba ce se intampla cu piatra cubica scoasa, va spun eu, e exportata in tarile mult mai civilizate ca noi, si sunt pavate orase intregi, centre istorice si cetati cu piatra de la noi. Desteptilor, ahtiatilor dupa asfalt.

    Raportează
  • postat de un cetatean Vineri, 30 Octombrie 2015 07:51 86.122.131.*** Link la comentariu
    30
    6

    Comisia de cultura nu vrea cumva si tramvaie vechi . Lege trebuie schimbata , au fost probleme in Bucuresti( Vezi Piata Matache) , autostrazi si str. Mihai Bravu. Trebuie o lege care sa tina cont de progresul tehnic, de evolutia societatii

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.