Consultaţii medicale cu încetinitorul, după blocarea sistemului informatic

Consultaţii medicale cu încetinitorul, după blocarea sistemului informatic
Evaluaţi acest articol
(5 voturi)

Prima săptămână din luna decembrie a început cu nervi la cabinetele medicale, atât din partea medicilor de familie, cât şi a pacienţilor nemulţumiţi că trebuie să aştepte cu orele pentru a intra la consultaţie. Problemele sunt cauzate de modul defectuos de funcţionare al sistemului informatic al cardului de sănătate. Mai mulţi medici de familie gălăţeni spun că această platformă electronică merge cu încetinitorul, atunci când nu se blochează de tot.

Unele servicii medicale rămân neplătite

Prin urmare, în încercarea de a valida serviciul medical oferit fiecărui pacient, medicul este nevoit să aştepte şi până la trei sferturi de oră, pentru o consultaţie care în mod normal nu ar trebui să dureze mai mult de un sfert de oră. Sătui de aceşti timpi morţi, unii medici aleg să ofere consultaţii şi să prescrie reţete off-line, pe care ulterior trebuie să le încarce în sistem, în termen de 72 de ore. După depăşirea acestui termen, serviciul medical nu mai poate fi raportat, ceea ce înseamnă că medicul nu primeşte bani pentru consultaţia respectivă.

"Sistemul nu a funcţionat nici miercuri, 2 decembrie, începând de la ora 11,00 şi până la ora 17,00, timp în care nu am putut valida servicii medicale. Şi azi (joi - n.r.) situaţia s-a repetat, ceea ce înseamnă bani pierduţi pentru medici şi timp în zadar pentru bolnavi", a precizat medicul Dumitru Mărăşescu, preşedintele filialei gălăţene a Patronatului Medicilor de Familie.

Pacienţii nu pot lua reţetele din farmacii

Potrivit altor medici, pacienţii care primesc reţete off-line întâmpină probleme atunci când merg în farmacii pentru a-şi lua medicamentele. "Într-adevăr, sistemul informatic unic integrat a mers foarte greu miercuri şi joi. Din acest motiv, serviciile medicale au fost acordate off-line în multe cazuri. Problema este că au fost pacienţi care ne-au informat că nu pot folosi reţetele în farmacii, până ce medicul de familie nu validează serviciul respectiv în sistem", a spus dr. Valentin Boldea, medic de familie.

Potrivit conducerii Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Galaţi, sistemul a funcţionat într-adevăr mai greu zilele trecute, problema fiind cauzată de numărul mare de raportări făcute de furnizorii de servicii medicale la fiecare început de lună.

Citit 1329 ori Ultima modificare Joi, 03 Decembrie 2015 17:47

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.