DEZBATERE CU SCÂNTEI/ Pro şi contra Legii medicamentelor la TV

DEZBATERE CU SCÂNTEI/ Pro şi contra Legii medicamentelor la TV
Evaluaţi acest articol
(6 voturi)

La scurt timp după ce au trimis către preşedintele României, pentru promulgare, legea care interzice la tv şi radio publicitatea în cazul medicamentelor, aleşii par să se fi răzgândit şi i-au cerut lui Klaus Iohannis să retrimită legea în Parlament, pentru o nouă rundă de vot. Anunţul că legea cu pricina a fost votată în Senat (forul decizional în acest caz - n.r.) a reuşit să împartă opinia publică în două tabere adverse. Pe de o parte, medicii şi farmaciştii au lăudat iniţiativa, argumentul constând în faptul că România este una dintre ţările europene în care pacienţii iau medicamente, inclusiv antibiotice, în special după ureche, fără sfatul prealabil al unui medic.

De cealaltă parte, Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) şi liderii unor partide politice au criticat atât proiectul de lege în sine, cât şi modul în care acesta a fost votat. Potrivit CNA, interzicerea acestor reclame ar însemna o lovitură serioasă pentru industria publicitară din România.

Dragnea: "Votul a fost viciat"

Şi preşedintele Partidului Social Democrat, Liviu Dragnea, i-a transmis o scrisoare preşedintelui României, în care menţionează că senatorii PSD l-au atenţionat că votul a fost viciat de o eroare de organizare şi pregătire a şedinţei, punctele de pe ordinea de zi fiind renumerotate, ceea ce a creat o confuzie în rândul aleşilor, potrivit Adevărul. „Dar, regulamentar, votul nu mai putea fi repetat, soluţia fiind, în acest moment, cererea de reexaminare“, a precizat Dragnea. Potrivit cotidianului menţionat, despre haosul din Parlament au vorbit şi alţi senatori, care au explicat că nu au ştiut clar ce votează luni. Raportul Comisiilor de specialitate din Senat, de Cultură şi Sănătate publică, a fost de respingere, dar plenul nu a fost de acord cu acest punct de vedere, adoptând proiectul de lege în forma iniţiatorului, cu 100 de voturi „pentru“ şi şapte „împotrivă“.

20 la sută din volumul de publicitate TV va dispărea

O poziţie fermă a exprimat şi Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR), care consideră că proiectul legislativ este „o limitare nejustificată a accesului la informaţie“, cerând, la rândul lor, retrimiterea actului normativ în Parlament. Concret, susţin aceştia, dacă va fi promulgată, legea va face să dispară 20 la sută din volumul de publicitate TV, consecinţele fiind dramatice pentru televiziuni şi radiouri, spun specialiştii în media. „Suntem cu toţii de acord că publicitatea trebuie să respecte anumite standarde profesionale şi etice. Câtă vreme un set de produse şi servicii sunt distribuite legal şi sunt clar reglementate, cum este cazul publicităţii la medicamente eliberate fără prescripţie medicală şi la farmacii, limitarea comunicării nu se justifică“, au arătat reprezentanţii UAPR, într-un comunicat de presă.

Citit 2014 ori Ultima modificare Miercuri, 16 Decembrie 2015 23:50

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.