Sensurile giratorii şi fluidizarea traficului

Sensurile giratorii şi fluidizarea traficului
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* „În apropierea giratoriului, viteza maşinilor scade, deci se reduce şi numărul accidentelor” (comisarul Viorel Cojocaru, Poliţia Rutieră Galaţi) *

„Încercăm să aplicăm la Galaţi modelul foarte des întâlnit în întreaga Uniune Europeană, al cât mai multor sensuri giratorii”, declară comisarul Viorel Cojocaru, din cadrul Poliţiei Rutiere Galaţi. Tendinţa nu este una lipsită de argumente. Purtătorul de cuvânt al Poliţiei Rutiere confirmă: „Giratoriile ajută foarte mult la fluidizarea traficului. Ele nu pot apărea din senin, ci doar în locurile în care ele se impun, prin studierea traficului în respectiva intersecţie”.

„Este mai simplu dacă exemplificăm”, răspunde comisarul Cojocaru: „Dacă într-o intersecţie în cruce, traficul pe ambele braţe este sensibil egal, atunci poate apărea un sens giratoriu. Dacă traficul este însă dezechilibrat, adică pe un braţ maşinile circulă mult mai mult decât pe celălalt, se poate menţine soluţia preexistentă, a intersecţiei dirijate prin semafor sau prin semne.

Presemnalizarea

„De asemenea este extrem de importantă presemnalizarea sensurilor giratorii, care, dacă lipseşte, poate provoca reale probleme participanţilor la trafic. În general, dacă ştii că urmează un sens giratoriu, reduci viteza şi, dacă se reduce viteza, atunci se reduce numărul victimelor şi al accidentelor cu victime (N.R. viteza fiind unul dintre factorii principali pentru producerea accidentelor grave).

În intersecţie - ambuteiaje

Un al treilea argument în favoarea sensurilor giratorii este reprezentat de faptul că, dacă într-o intersecţie semaforizată se produc ambuteiaje în timpul în care un număr mare de maşini opreşte la culoarea roşie a semaforului, deşi pe sensul prioritar nu trece nimic, această situaţie dispare în momentul care există un giratoriu – maşinile intră fluent.

Blocaţi ca bucureştenii?

Dispar şi miturile conform cărora Galaţiul ar abunda de giratorii: „Nici la Inelul de Rocadă, nici la General nu există sensuri giratorii”, taie nodul gordian comisarul Cojocaru. Şi cum ar fi putut să fie, de vreme de în respectivele situaţii maşinile pierd prioritatea deşi, aparent, circulă „în sens”?!

Un al treilea sens giratoriu ar putea apărea – şi ar putea fi cea mai bună soluţie rutieră pentru zona respectivă! – la intersecţia străzii Brăilei cu centura oraşului, la ieşirea din Galaţi, spune comisarul Cojocaru. Rămâne însă de văzut dacă proiectul acestui nou sens, menit să fluidizeze european traficul şi să scadă numărul accidentelor, va deveni realitate.

Între timp, Galaţiul are nevoie să reînveţe să se mişte, după ce într-o vreme ne vedeam din ce în ce mai ameninţaţi de perspectiva de a deveni - după modelul bucureştean - un oraş blocat.

Citit 1612 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.