COMERȚUL ONLINE, subiectul Zilei Drepturilor Consumatorilor

COMERȚUL ONLINE, subiectul Zilei Drepturilor Consumatorilor
Evaluaţi acest articol
(6 voturi)

Cu ocazia Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor (15 martie), Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Galaţi (CJPC) aduce la cunoştinţa publicului importanţa cunoaşterii şi protejării drepturilor consumatorului. La ediţia din acest an, tema abordată este comerţul online.

Probleme la achiziţionarea produselor din afara graniţelor

Potrivit comisarului şef adjunct al CJPC, Carmen Tudor (foto), într-un sondaj realizat în 2015 se arată că 61 la sută dintre consumatori se simt mai protejaţi dacă achiziţionează produse online din propria ţară, decât dintr-o altă ţară a UE. "Problemele întâmpinate la achiziţionarea produselor din afara graniţelor privesc livrarea şi conformitatea produselor. Totodată, sunt întâlnite preţuri discriminatorii în tranzacţiile transfrontaliere. Un sfert dintre consumatorii care au avut probleme nu se plâng. Totuşi, gradul de satisfacţie privind modalitatea de rezolvare a reclamaţiei este ridicat printre consumatorii care s-au adresat entităţilor de soluţionare alternativă a litigiilor (SAL)", a precizat Carmen Tudor.

Drepturi prevăzute de lege

Drepturile consumatorilor care achiziţionează produse online sunt prevăzute în Ordonanţa de Urgenţă 34/2014. "Înainte ca un contract la distanţă să producă efecte, profesionistul trebuie să informeze consumatorul cu privire la principalele caracteristici ale produselor sau serviciilor, denumirea şi adresa operatorului economic, preţul total al produselor sau serviciilor, dreptul şi modalitatea de retragere din contract. În cazul comunicaţiilor electronice, trebuie să se precizeze planul tarifar cu numărul de minute şi traficul de date alocate, tariful pentru apeluri sau traficul de date suplimentar. Un contract încheiat prin telefon decurge doar de la data semnării ofertei. Consumatorul poate întoarce produsul timp de 14 zile, iar dacă nu este informat de operatorul economic despre dreptul de retragere, îşi poate exercita dreptul în 12 luni. De asemenea, în cazul returnării produsului, cheltuielile vor fi suportate de consumator", a explicat comisarul CJPC, Carmen Tudor.

Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor se celebrează începând din 1983. Astfel, pe 15 martie, în fiecare an, au loc în întreaga lume manifestări cu scopul informării consumatorilor.

Citit 1256 ori Ultima modificare Luni, 14 Martie 2016 22:07

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.