Tehnologia şi comunicaţiile, lideri la produs bani

Tehnologia şi comunicaţiile, lideri la produs bani
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

Sectorul Tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor a depăşit, anul trecut, 6 la sută contribuţie în Produsul Intern Brut al României, a declarat Valerica Dragomir, director executiv ANIS (asociaţia patronală a industriei de software şi servicii). În 2015, cifra de afaceri a industriei româneşti de software şi servicii a fost de 2,74 miliarde de euro, cu 14 la sută mai mult decât în 2014, iar pentru următorii trei ani este prognozată o creştere cu încă 11 procente. Cu 140.000 de specialiști, România a avut în 2015 cea mai mare populaţie de lucrători în IT&C din Europa Centrală şi de Est, conform datelor ANIS. Anual, din instituţiile de învăţământ româneşti termină o facultate cu profil tehnic peste 7.000 de absolvenţi, dar, cu toate astea, pentru angajatorii din industrie recrutarea acoperă doar 40 la sută din necesar.

Viteză mare, dar nu pentru toată lumea

Deşi România este în topul ţărilor cu viteză mare la internet, nu acelaşi lucru se poate spune şi despre gradul de penetrare. Spre exemplu, 32 la sută dintre români nu au folosit niciodată internetul, dublu faţă de media europeană, de doar 16 la sută. În ceea ce priveşte activităţile online, pe primul loc în topul preferinţelor românilor este statul pe Facebook. 78 la sută dintre românii care au acces la internet fac acest lucru, spre deosebire de doar 63 la sută, cât este media în Uniunea Europeană. Pe locul doi este cititul ştirilor, dar cei mai mulţi tot pe Facebook intră pentru asta.

Bankingul online nu a prins

Capitolul la care stăm cel mai prost, faţă de media europeană, este cel al tranzacţiilor online, fie că este vorba despre banking sau despre cumpărături. Doar 18 la sută dintre români fac cumpărături online (media europeană este de 65 la sută) şi numai 10 la sută folosesc servicii de internet banking, faţă de 57 la sută în Europa.

Singurul capitol unde suntem foarte apropiaţi de media europeană este cel al apelurilor video, în creştere în ultimii ani, având în vedere că un număr tot mai mare de români migrează spre alte ţări, iar apelurile video sunt cea mai ieftină metodă de comunicare. Astfel, 42 la sută dintre români folosesc acest serviciu, în timp ce media europeană este de 37 la sută.

Datele citate de ANIS au fost sintetizate într-un raport al Comisiei Europene, numit Digital Scoreboard 2016.        

Citit 1191 ori Ultima modificare Joi, 14 Aprilie 2016 17:18

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.