Evaluaţi acest articol
(6 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Atunci când dorim să cumpărăm un produs sau să beneficiem de un serviciu trebuie să ştim că, pe lângă drepturile pe care noi le avem, comercianţii trebuie să ţină cont de nişte obligaţii atunci când interacţionează cu consumatorii.

De cele mai multe ori, atunci când ieşim la cumpărături, ne lovim de probleme în relaţia cu comercianţii care, fie ne refuză anumite drepturi, fie nu respectă obligaţiile pe care le au, oferind astfel produse sau servicii îndoielnice. De aceea, e bine să ştim, pe lângă care sunt drepturile noastre, şi care sunt obligaţiile lor.

Conform legii 21/1992, actualizată în 2008, obligaţiile agenţilor economici sunt: să emită bon fiscal şi să afişeze orarul de funcţionare. De asemenea, la cererea consumatorilor, comercianţii trebuie să demonstreze modul de utilizare şi funcţionarea produselor. Trebuie să se asigure că produsele oferite spre comercializare sunt sigure şi respectă condiţiile prescrise sau declarate. Ce trebuie să mai ştim e că ei nu trebuie să comercializeze produse despre care deţin informaţii sau consideră că ar fi periculoase. Au obligaţia să anunţe, imediat, autorităţile publice competente, precum şi producătorul despre existenţa pe piaţă a oricărui produs de care au cunoştinţă că este periculos.

Ei trebuie să retragă de la comercializare produsele la care organele abilitate de lege au constatat că nu îndeplinesc caracteristicile prescrise sau declarate, dacă aceasta constituie singurul mijloc prin care se pot elimina neconformităţile respective. Nu în ultimul rând, aceştia trebuie să asigure condiţiile tehnice stabilite de producător pe timpul transportului, manipulării, depozitării şi desfacerii produselor.

Prestatorii de servicii, cum ar fi băncile sau companiile de telefonie mobilă, au şi ei obligaţii pe care trebuie să le respecte şi despre care e bine să ştim. De pildă, trebuie să folosească, în cadrul serviciilor prestate, numai produse şi proceduri sigure şi, după caz, dacă actele normative în vigoare prevăd, acestea să fie testate şi/sau certificate, şi să anunţe imediat existenţa pe piaţă a oricărui produs despre care au cunoştinţă că este periculos. Serviciile prestate de aceştia nu trebuie să afecteze viaţa, sănătatea sau securitatea consumatorilor, ori interesele economice ale acestora. În cele din urmă, aceştia trebuie să răspundă pentru prejudiciul actual şi cel viitor cauzat de serviciul defectuos prestat.

Aşadar, e bine să cunoaştem şi aceste aspecte, deoarece putem evita eventualele neplăceri care ar putea apărea.

Citit 3961 ori Ultima modificare Vineri, 05 Mai 2017 18:57

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.