Evaluaţi acest articol
(21 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Adrenalină, motoare turate, karturi "blânde", cele electrice, și "nervoase", cele termice, asta au putut vedea gălățenii prezenţi la cea de-a opta ediție a concursului de inginerie Kart Low Cost (KLC), organizat în premieră la Galaţi.

În competiţie s-au aflat cinci echipe formate din 64 de studenţi de la facultăţile de specialitate din Piteşti, Ploieşti, Bucureşti, Galaţi, precum şi de la Nevers (Franţa), care au prezentat 11 proiecte de karturi (două electrice şi nouă termice).

Pornit de la un parteneriat între Universitatea din Piteşti şi singura şcoală publică de inginerie din Franţa, Institut Supérieur de l'Automobile et des Transports Nevers, principalul scop al concursului este o încercare de "a replica industria, viaţa reală, la scară redusă. Ne-a preocupat să facem tot ce este necesar ca studenţii să aibă mai multe şanse pe piața muncii. Studenţii s-au constituit în echipe, încă de la începutul anului universitar, au avut un caiet de sarcini şi sub constrângerile tehnice, economice, dar şi de timp au trebuit să proiecteze şi să fabrice un kart cu care, în această dimineaţă (n.r. - sâmbătă), să treacă proba fiabilităţii", a declarat Adrian Clenci, președintele Societății Inginerilor de Automobile din România şi, totodată, coordonatorul echipei Universităţii din Piteşti. În cadrul concursului au fost prezentate proiectele karturilor, care au fost atent studiate de juriul de specialitate, ca apoi, acestea să fie aduse pe pista de la Colegiul Tehnic "Traian Vuia" (asfaltată pentru acest eveniment), unde au luat parte la probe specifice: viteză, anduranţă, îndemânarea piloților, iar pe baza timpilor şi al punctajelor au fost stabiliţi câştigătorii la cele două clase, motoare electrice, respectiv, termice.

Clasare bună încă de la prima ediţie a KLC

Participantă în premieră la concursul de inginerie, Facultatea de Mecanică din Galați a reuşit o evoluţie foarte bună, încheind competiţia pe locul al treilea. Echipa gălăţeană a fost formată din studenţii Cristian Lefter (anul II TCM), care a şi pilotat kartul, Cătălina-Ramona Comșa (anul III Inginerie Economică), Liviu Stoenescu (anul IV Autovehicule Rutiere) - pilotul de rezervă, Cătălin Boboc (anul IV Inginerie Electrică) şi Mădălina Carp (anul III Engleză - Franceză), sub coordonarea profesorului Cătălin Fetecău.

"Sunt foarte mulţumit. În afară de de faptul că suntem pe o poziţie bună, pentru prima participare, am căpătat experienţă şi ştim ce avem de pregătit pentru anul viitor. Atuul nostru a fost că avem tradiţie în karting, deşi am întrerupt-o de ceva vreme. Deşi avem două cartodromuri, care din păcate la acestă oră nu pot fi folosite, am vrut să trag un semnal de alarmă. Este un domeniu extrem de interesant, iar tinerii trebuie antrenaţi în astfel de acțiuni", a declarat Cătălin Fetecău.

"Această cursă a fost minunată. Am ieşit pe primul loc în serie, loc ce ne-a adus o clasare bună în finalul concursului. Sperăm ca la viitoarea ediţie a KLC de la Galaţi să avem cartodromul pentru astfel de curse", a declarat pilotul gălăţean Cristian Lefter.

Podiumul a fost completat de echipele din Piteşti (locul I) şi Craiova (locul II).

Cursă cu emoţii

La clasa motoarelor electrice, au fost prezentate karturile realizate de studenţii de la Universitatea din Craiova şi cea din Franţa. Cu momente amuzante, dar şi pline de fair-play, kartul românesc a reuşit abia din a treia încercare să pornească, iar la final, pilotul craiovean a avut parte de aplauze, atât din partea publicului, cât şi a pilotului francez.

Altfel, într-o lume dominată de bărbaţi, o studentă le-a dat clasă concurenţilor. În proba de anduranţă, unde fiecare kart a "alergat" câte 15 minute, cu schimbarea pilotului la fiecare 5 minute, kartul proiectat şi pilotat de craioveanca Elena Popa a ieşit pe locul al doilea în serie, dar în turele în care ea a fost la volan a dominat cursa. "Suntem subestimate, deşi rezultate avem în sportul cu motor. Am lucrat atât pe partea de design şi dinamică, reuşind să prezentăm şi un kart electric, în premieră pentru noi. E ciudat să nu auzi nimic, însă cuplul pe care îl livrează motorul electric este fantastic şi te ajută mult pe tracţiunea la ieşirea din viraje. Motorul termic este mai zgomotos, poate livra performanţă mai mare, însă mie îmi plac amândouă", a declarat tânăra studentă.

Competiţia de la Galaţi este una bine privită şi de către firmele de specialitate din Galaţi, care astfel au putut vedea pus în practică potenţialul Facultăţii de Inginerie a Universităţii "Dunărea de Jos". "Ne face plăcere să sprijinim tinerii studenţi pasionaţi de ramura auto. Experienţa lor vine practicând ceea ce şi-au ales ca profesie", a declarat Ion Ivaşcu, directorul general al IVAS, unul dintre colaboratorii facultăţii gălăţene.

"Parteneriatul cu UDJ este unul foarte bun pentru tineri. Este o colaborare de tip câştig-câştig, în care fiecare dintre noi şi aduce aportul. De-a lungul vremii ai susţinut echipele din Galați care au participat la competiţii de acest gen, cel mai renumit fiind Salonul de Inventică", a spus Alexandrina Cristea, reprezentat APAN Cars.

Premierea Kart Low Cost a fost făcută de city-managerul Marius Humelnicu.

Citit 4264 ori Ultima modificare Miercuri, 16 Mai 2018 10:51

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.