Evaluaţi acest articol
(4 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Glezna este una dintre încheieturile cu rol extrem de important în mobilitatea omului. Dacă ne imaginăm care erau activitățile zilnice ale omului preistoric, observăm că acesta ori alerga și se cățăra după vânat, ori alerga și se cățăra ca să nu fie vânat. Corpul omului a fost proiectat pentru aceste activități, însă făcute cu tălpile goale, astfel că pantofii din zilele noastre, oricât de confortabili ar părea, ne sunt dușmani de fapt. De aceea, vă recomand să petreceți cât mai mult timp desculți, inclusiv pe parcursul exercițiilor fizice pe care vi le propun.

Pentru a păstra gleznele cât mai mobile (dacă sunt imobile, vom compensa din genunchi, ceea ce poate produce multe probleme), putem face două exerciții foarte simple.

Vă așezați pe podea, puteți să vă rezemați cu spatele de un perete sau dulap sau vă puteți sprijini cu mâinile (vezi foto 1), vă puneți o pernă sub gamba unui picior și executați cu piciorul astfel suspendat rotiri în așa fel încât să desenați imaginar literele alfabetului. Repetați de două ori pentru fiecare picior.

Celălalt exercițiu presupune să vă așezați în poziția cavalerului și vă țineți cu mâinile de o coadă de mătură menținută perpedincular pe podea, la o distanță de o palmă de piciorul din față. Cu pieptul scos, vă mutați centrul de greutate spre în față până când atingeți cu genunchiul bățul, după care vă lăsați în spate și repetați mișcarea de 10-15 ori pe fiecare picior.

Nu uitați de sloganul meu: Nu stăm acasă, suntem activi acasă!

Pe site-ul cotidianului ”Viața liberă”, puteți urmări filmări cu exercițiile propuse de Vlad.

În această săptămână, kinetoterapeutul Vlad Mihăilă ne va propune o serie de exerciții, combinații între cele de mobilitate prezentate până acum în campania ”Sport acasă, cu Vlad”.

Vlad Mihăilă s-a născut în Galați, a practicat timp de 12 ani baschetul la clubul Phoenix, a absolvit kinetoterapie la Universitatea ”Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca și a urmat o serie de cursuri de specializare în diverse tehnici de antrenament sau recuperare după accidentări. Vlad a fost, timp de trei ani, kinetoterapeut al clubului U-BT Cluj, iar acum este colaborator la un studio clujean de fitness și spa.

Citit 1087 ori Ultima modificare Luni, 06 Aprilie 2020 14:12

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.