Degradarea unui brand / Scădere drastică a numărului de spectatori la Oţelul
Foto: Sectorul C al Tribunei a II-a, cândva una dintre cele mai căutate zone de suporteri în trecut, este tot mai gol în ultima vreme

Degradarea unui brand / Scădere drastică a numărului de spectatori la Oţelul
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Gruparea roş-alb-albastră se află în coada clasamentului afluenţei publicului din acest sezon, după ce în ediţiile trecute ocupa poziţii fruntaşe

Forţa de joc a Oţelului de pe teren propriu, recunoscută ani la rând de celelalte competitoare că este datorată în mare parte publicului, a scăzut în ultimul an. Numărul spectatorilor prezenţi la meciurile de pe teren propriu ale Oţelului scade drastic de la un meci la altul, ajungându-se ca după primele şapte etape scurse din campionat, dintre care gruparea roş-alb-albastră a disputat patru pe teren propriu, Oţelul să se afle pe locul 12 la media de spectatori prezenţi la meciurile jucate în galaţi. Cu doar 2750 de spectatori în medie, clubul gălăţean a ajuns să se afle la egalitate cu o formaţie fără identitate, înfiinţată relativ recent, Corona Braşov! Faţă de Oţelul, cu o prezenţă mai slabă a publicului la stadion pentru meciurile de pe teren propriu se află Ceahlăul, Astra, Viitorul, Concordia, Săgeata şi FC Braşov. Dintre acestea, de menţionat că Viitorul şi Săgeata joacă în alte localităţi faţă de cele de apartenenţă, ceea ce face şi mai îngrijorător locul 12 ocupat de Oţelul în clasamentul pe spectatori. 

Cu toate că sezonul trecut a fost încheiat pe locul 12 la puncte, Oţelul a fost pe locul şase în "clasamentul suporterilor!, după ce a stat multă vreme în primele patru echipe ca număr de spectatori la meciurile de acasă.

Cauzele decăderii

Numărul scăzut al suporterilor are mai multe cauze. Pe lângă intrarea clubului în insolvenţă, noua conducere a Oţelului a mutat sediul social la Bucureşti, fapte care au indus neîncredere în rândul gălăţenilor şi -i-au îndepărtat de echipă. Au mai fost şi erorile organizatorice de la vânzarea abonamentelor, mai multe bilete vândute pe acelaşi loc, închiderea inexplicabilă a Peluzei Sud la primele jocuri, plus scăderea potenţialului echipei şi implicit alungarea speranţelor fanilor la performanţe măreţe. De asemenea, două dintre "uneltele" de marketing au dispărut, revista clubului şi magazinul oficial.

Măsuri timide

Cei din conducerea clubului vor să îndrepte trendul descendent al numărului de fani la jocurile de pe teren propriu, mai ales că nici măcar la ultimul meci de acasă, cel cu Astra, când banii de pe bilete au fost donaţi către sinistraţi, nu au fost mai mulţi de 3000 de spectatori. Deocamdată, odată cu începerea anului şcolar, se intenţionează reluarea meciurilor demonstrative cu elevii din liceele gălăţene.

În top pe Facebook

Totuşi, Oţelul dispune de un număr mare de suporteri şi asta se vede nu doar din numărul mare de spectatori din trecut, ci şi din numărul de simpatizanţi ai echipei pe Facebook. Contul suporterilor gălăţeni, administrat de o fană a Oţelului, a ajuns la peste 29.000 de abonaţi, doar Steaua, Dinamo şi CFR Cluj fiind echipele din Liga I cu mai mulţi simpatizanţi online.

Citit 1723 ori Ultima modificare Vineri, 20 Septembrie 2013 17:17

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.