Suspiciuni de abuz în serviciu şi delapidare la CFR Călători

Suspiciuni de abuz în serviciu şi delapidare la CFR Călători
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Mai multe percheziţii au avut loc, ieri dimineaţă, printre care şi la sediul companiei CFR Călători şi la Atelierele Griviţa din Bucureşti. Reprezentanţii Direcţiei de Poliție Transporturi din cadrul IGPR vorbesc despre abuz în serviciu, delapidare şi fals intelectual.

Obiectul verificărilor îl reprezintă achiziţia sistemului experimental audio-video pentru informarea dinamică a călătorilor, sistem cu care a fost dotat eurovagonul campaniei #SEPOATE. Prejudiciul estimat de anchetatori este de 156.000 de lei. Ei au suspiciuni că a fost montat un sistem de slabă calitate, față de caracteristicile necesare și care au fost publicate în caietul de sarcini. În plus, ar fi fost cumpărate mai puține echipamente audio-video, iar diferența de bani ar fi fost însușită de cei care au montat sistemul de supraveghere și informare. Perchezițiile au avut loc și la Ateliere CFR Grivița SA, unde a fost instalat sistemul.
În toamna anului trecut, eurovagonul campaniei #SEPOATE a ajuns şi la Galaţi, circulând timp de mai multe zile pe ruta Galaţi - Bucureşti Nord şi retur. Corespunzând tuturor exigenţelor europene, vagonul este emblema campaniei demarate de Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane (FNFMCV), cea mai mare federaţie sindicală din CFR, pentru a atrage atenţia asupra necesităţii investiţiilor în calea ferată. "Acest vagon a fost modernizat la noi, la Atelierele Griviţa, de către industria feroviară românească. Are un sistem de informare dinamică a călătorilor, are senzori pentru numărarea călătorilor, canapelele au fost complet revizuite, are sistem audio-TV, a fost montată mochetă şi, cel mai important aspect şi cel mai bine primit, are un sistem wi-fi de mare putere", afirma, anul trecut, la sosirea vagonului în Gara CFR Galaţi, Viorel Istrate, secretarul general al FNFMCV.
CFR Călători a confirmat ieri, printr-un comunicat de presă, că "sunt derulate percheziții atât la sediul companiei, cât și la Revizia de vagoane București Grivița". La rândul său, FNFMCV a precizat: "Vagonul a fost dotat cu un sistem experimental audio-video pentru informarea dinamică a călătorilor, aceasta inițiativă fiind exclusivă și asumată în detaliu de către conducerea CFR Călători din acel moment. Federația noastră nu a avut și nu are nici un fel de legătură cu societatea comercială care a instalat și implementat, în toamna anului trecut, cu titlu experimental, acel sistem audio-video, aspect comunicat și astăzi, celor care au cerut detalii despre acest subiect".

Citit 1531 ori Ultima modificare Joi, 14 Iunie 2018 22:12

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.