În perioada 17 aprilie - 16 iunie, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) desfășoară o amplă acțiune de control la nivel național, având ca scop verificarea modului în care sunt respectate prevederile legale privind protecția consumatorilor în procesul de furnizare a energiei electrice.
Conform unui comunicat al instituției, „acțiunea de control vizează, în principal, modul în care furnizorii de energie electrică respectă drepturile consumatorilor în relația contractuală și în prestarea serviciilor. Vor fi verificate aspecte esențiale referitoare la transparența ofertelor, corectitudinea informațiilor prezentate, precum și conformitatea clauzelor contractuale cu legislația în vigoare”.
Potrivit ANPC, principalele obiective ale controlului includ: respectarea drepturilor consumatorilor (în special: claritatea și concordanța ofertelor de preț prezentate; informarea corectă privind tarifele percepute, inclusiv TVA și alte taxe; evitarea diferențelor nejustificate între ofertele online și cele în format fizic; modalitățile de restituire a sumelor achitate în avans, în caz de schimbare a furnizorului; informarea corectă cu privire la termenele și procedurile aferente schimbării furnizorului), identificarea potențialelor practici comerciale incorecte în procesul de încheiere și derulare a contractelor, verificarea existenței posibilelor clauze abuzive în contractele încheiate cu consumatorii și depistarea oricăror încălcări ale drepturilor consumatorilor în relația contractuală cu furnizorii de energie electrică.