Ministerul Muncii a lansat în dezbatere publică un proiect de ordonanță de urgență care vizează modificări importante pentru angajații din sectorul public. Potrivit documentului, cumulul pensiei cu salariul nu va mai fi permis. Persoanele care au atins vârsta de pensionare vor putea să-și continue activitatea până la 70 de ani, însă primind doar salariul, fără a încasa pensia, conform HotNews.ro
Noile reguli se vor aplica personalului plătit din fonduri publice, inclusiv angajaților din ministere, autorități locale, regii autonome, companii de stat sau autorități de reglementare. Reluarea plății pensiei se va face doar de la data încetării activității pentru care a fost solicitată continuarea contractului de muncă sau raportului de serviciu militar.
De asemenea, proiectul prevede posibilitatea unor excepții. „În cazuri temeinic justificate, prin memorandum/hotărâre de Guvern aprobat/aprobată de Guvern, se pot stabili excepții cu justificarea necesității şi încadrarea în cheltuielile de personal aprobate cu această destinație în buget”.
Un alt aspect important îl reprezintă blocarea detașărilor între instituții și suspendarea organizării de noi concursuri pentru posturile vacante în perioada 2025-2026. Concursurile aflate deja în desfășurare vor putea continua numai dacă rezultatele verificărilor eligibilității candidaților au fost afișate anterior intrării în vigoare a ordonanței.
Șefii autorităților și instituțiilor publice au obligația, în termen de 10 zile lucrătoare de la intrarea în vigoare a OUG, de a dispune încetarea detașărilor. De asemenea, conducătorii unităților în care se află personalul detașat vor decide dacă aceștia își pot continua activitatea în instituția respectivă.
Prin aceste măsuri, Ministerul Muncii urmărește să limiteze cheltuielile cu personalul și să simplifice gestionarea resurselor umane în sectorul public.