Cum RECTIFICĂM actele de stare civilă

Cum RECTIFICĂM actele de stare civilă
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

Sunteţi în situaţia în care care din cauza unei greşeli de nume din certificatul de naştere ori de deces nu vă puteţi rezolva o problemă? Aţi constatat că unele dintre informaţiile trecute în aceste documente nu sunt conforme cu realitatea?

E posibil ca la înregistrare să se fi comis o greşeală, eroare care poate fi îndreptată, conform reglementărilor actuale, printr-o operaţiune simplă de rectificare.

Cei care trebuie să facă asta sunt lucrătorii serviciului de stare civilă de la primăria care a înregistrat naşterea sau decesul unei persoane, deci acolo trebuie să înaintaţi cererea, certificatul în care apare eroarea şi eventual alte înscrisuri care să ateste informaţiile ce se cer a fi corectate.

Conform art. 58 din Legea 119 din 1996 cu modificările ulterioare, după ce este analizată solicitarea, primarul va emite o dispoziţie, în baza căruia se face rectificarea datelor dorite.

După ce rectificarea se face în actul de stare civilă, certificatul emis iniţial în baza acelui act se anulează şi se emite unul nou, cu datele modificate. Cererea se soluţionează în termen de 30 de zile, dar în practică, perioada în care se operează aceste rectificări este mult mai scurtă.

Citit 2184 ori Ultima modificare Luni, 01 Februarie 2016 20:44

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.