Peripeţii de la Revelion, pe scena Muzicalului. Anul se deschide cu invitaţie la operetă

Peripeţii de la Revelion, pe scena Muzicalului. Anul se deschide cu invitaţie la operetă
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

Din nou comedie şi acorduri vieneze pe scena Teatrului Muzical "N. Leonard", duminică, 7 ianuarie, de la ora 18.00, când vom putea aplauda cunoscuta operetă în trei acte "Liliacul", semnată de Johann Strauss-fiul, în regia Cristinei Cottescu - regizoare cu o carieră internaţională, cu peste treizeci de ani de activitate la Opera Naţională din Bucureşti.

Distribuţia este alcătuită  din artişti care şi-au câştigat aplauzele publicului gălăţean: Nicoleta Maier (Rosalinda), Adrian Ionescu (Eisenstein), Adelina Diaconu (Adela), Dominic Cristea - debut (Falke), Adrian Mărginean (Alfred), Lăcrămioara Crihană (Prinţul), Dan Popescu (Frack), Paul Buţa (Frosch), Elisabeta Romilă (Ida), Tudorel State (Blind).

Soprana Nicoleta Maier colaborează permanent cu Opera din Cluj-Napoca. Tenorul Adrian Ionescu este, din anul 2000, solist al Operei Naţionale Române din Iaşi. Soprana Adelina Diaconu, pe scenă de la 15 ani, a absolvit studiile de licenţă şi master ale Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti, clasa de canto a renumitei soprane Silvia Voinea. A participat la numeroase competiţii naţionale şi internaţionale, precum "Leyla Gencer Voice Competition" Istanbul, Turcia - 2010, unde s-a clasat printre cei nouă finalişti, "Franz Schubert Competition" - Russe, 2009 (Premiul al II-lea) sau Concursul Naţional de Lied "Ionel Perlea" - Slobozia, 2012 (Marele Premiu). Tenorul Adrian Mărginean a absolvit Universitatea "Spiru Haret" din Bucureşti, Facultatea de Arte, clasa maeştrilor Georgeta şi Emil Pinghireac. Pe scena de la "Leonard" joacă din 2009.

Savuroasa comedie de situaţii foloseşte din plin pretextul unui bal mascat, excelent prilej pentru personaje de a încerca să se tragă pe sfoară, dar şi de a se înşela unul în privinţa altuia. Unul dintre personajele principale, doctor Falke, vrea să răzbune acum o farsă mai veche, când, după un alt bal mascat, fusese lăsat beat, în costum de liliac, într-un parc, devenind astfel ţinta batjocurii şi căpătând porecla de "Dr. Liliac". În final, multe dintre personaje ajung chiar la închisoare, dar sunt eliberate, cu toate că gardianul-şef spune despre stabilimentul său "Veselă puşcărie, domnule".

”Liliacul”, una dintre cele mai cunoscute şi apreciate operete ale lui Johann Strauss-fiul, este în sine o poveste despre moralitate şi permisivitate, identităţi mascate şi încurcate, infidelitate şi răzbunare", aflăm dintr-o prezentare făcută de teatrul gălăţean operetei foarte jucate în ţară şi în lume.

Realizat de libretiştii apreciaţi în epocă Richard Karl Haffner şi Richard Genée, libretul operetei este inspirat din nuvela "Le Réveillon" de Henri Meilhac şi Leon Helevy. După scăderea interesului publicului pentru parodia cultivată în epoca "Liliacului", Haffner şi Genée au scris şi dramă: libretul operei "Carmen", de Bizet, după nuvela omonimă a lui Prosper Merimée.

"Liliacul" ("Die Fledermaus", în germană) a avut premiera pe 5 aprilie 1874, la "Theater an der Wien". În România, prima reprezentaţie a avut loc pe 20 martie 1891, la Teatrul Naţional din Bucureşti, sub conducerea lui George Stephănescu. Premiera acestui spectacol pe scena Teatrului "N. Leonard" a avut loc pe 12 ianuarie 2014.

Citit 1536 ori Ultima modificare Miercuri, 03 Ianuarie 2018 16:54

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.