Zilele Teatrului Studenţesc au debutat la sala mare a Dramaticului, cu „Visul unei nopţi de vară”, de Shakespeare, spectacol al Facultăţii de Arte a Universităţii Ovidius Constanţa, regizat de lect.univ.dr. Daniela Vitcu.
Pentru spectacolul care a urmat, „Scaunele”, de Eugène Ionesco, o producţie a Catedrei UNESCO – ITI, s-a deschis sala „Studio”. O piesă deloc facil de montat şi de înţeles de publicul larg, a cărei temă este, după Ionescu, „vidul ontologic”, a fost tratată de regizoarea Camelia Sava în cheie coregrafică.
Spectatorii au asistat la o reprezentaţie fără cuvinte despre existenţa fără sens. Personajele ionesciene, Bătrânul şi Bătrâna, au fost, de data aceasta, doi tineri. Marioneta mânuită de un actor, care le ghida, la rândul său, pe cele două personaje, a fost, de asemenea, o inovaţie regizorală.
Cum în locul cuvintelor au „vorbit” mişcarea, mimica, luminile şi fundalul muzical, oamenii din sală au avut impresia, pe parcursul celor 45 de minute, că este vorba despre o cu totul altă piesă decât cea scrisă de dramaturgul francez.
Explicaţie foto: Un dans cu scaunele, într-o montare coregrafică a piesei ionesciene