Filme de la festivaluri celebre, gratis pe Youtube

Filme de la festivaluri celebre, gratis pe Youtube

Parteneriat
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Platforma ”YouTube” va găzdui festivaluri de film în cadrul a 20 de parteneriate, inclusiv cu Festivalurile Cannes, Tribeca, Sundance, scrie cinemagia.ro. În contextul în care pandemia de COVID-19 închide festivalurile de film în toată lumea, site-ul a venit cu ideea de a lansa o platformă digitală de film ("We Are One: A Global Film Festival") primăvara aceasta, oferind pe streaming conținut gratuit cinefililor din întreaga lume.

„We Are One: A Global Film Festival” este produs și organizat de Tribeca Enterprises din New York. Evenimentul găzduit pe You Tube va aduce online conținut de la 20 de astfel de festivaluri de film, inclusiv de la: Festivalul de Film de la Cannes, Festivalul Internațional de Film de la Toronto, Festivalul de Film Sundance, Festivalul Internațional de Film de la Berlin și Festivalul de Film de la Veneția.

Festivalul online "We are One" se va derula de pe 29 mai până pe 7 iunie și va putea fi urmărit pe youtube.com/weareone. Materialul, cu acces gratuit și fără pauze publicitare, va cuprinde lungmetraje, scurtmetraje, documentare, muzică, comedie și dezbateri. Pentru moment, organizatorii nu au menționat titlurile care vor fi proiectate în cadrul festivalului „We Are One”. Aceștia susțin că un program complet va fi disponibil în săptămânile care urmează. Spectatorilor totuși li se va propune să facă donații pentru lupta contra Covid-19, despre care YouTube și Tribeca susțin că sunt în beneficiul Organizației Mondiale a Sănătății și a ONG-urilor locale.

Ce evenimente vor lua parte la iniţiativă

Festivalurile vor avea în continuare libertatea să își aleagă evenimentele după propriul program. Cele 20 de festivaluri cu care „We Are One” are în prezent parteneriate sunt: Annecy International Animation Film Festival, Berlin International Film Festival, BFI London Film Festival, Cannes Film Festival, Guadalajara International Film Festival, International Film Festival & Awards Macao (IFFAM), Jerusalem Film Festival, Mumbai Film Festival (MAMI), Karlovy Vary International Film Festival, Locarno Film Festival, Marrakech International Film Festival, New York Film Festival, San Sebastian International Film Festival, Sarajevo Film Festival, Sundance Film Festival, Sydney Film Festival, Tokyo International Film Festival, Toronto International Film Festival, Tribeca Film Festival și Venice Film Festival.

Nume importante nu iau parte la eveniment

Totuși, există festivaluri importante care nu au luat parte la "We Are One", printre care Festivalul South by Southwest (SXSW) – care deja a făcut o înțelegere cu Amazon pentru a difuza în streaming 39 de filme, scurtmetraje și seriale, programate inițial pentru ediția din 2020 care ar fi trebuit să aibă loc luna trecută la Austin.

„We Are One: un festival de film global îi unește pe organizatori, pe artiști și pe povestitori pentru a oferi filme și bucurie publicului de peste tot”, susține Jane Rosenthal, coordonatoare a Tribeca Enterprises și Tribeca Film Festival, în cadrul unei declarații citate de publicația "Variety".

„Lucrând cu partenerii extraordinari de la festivaluri și cu YouTube sperăm că fiecare va simți culoarea fiecărui festival și va aprecia arta și puterea filmului. Merită subliniat că acest eveniment de streaming, cu cele 10 zile de rulaj pe YouTube, nu este gândit ca un substitut al unui festival adevărat", mai spun organizatorii. 

De exemplu, organizatorii Festivalului de Film de la Veneția susțin că ei încă încearcă să organizeze festivalul în formă convențională în septembrie, deși se pregătește și pentru un hibrid convențional-digital, dacă situația o impune. Festivalul de la Cannes din Franța rămâne în aşteptare după două amânări.

Pe de altă parte, directorul festivalului de la Cannes, Thierry Fremaux, relata pentru "Variety", luna aceasta, că un festival virtual „nu va merge”. Totuși, într-o declarație comună ținută la sfârşitul lunii aprilie, președintele Festivalului de la Cannes, Pierre Lescure, și directorul Fremaux au declarat: „Suntem mândri ca, alături de festivalurile partenere, să descoperim filme și talente extraordinare, să permitem publicului să trăiască atât nuanțele filmelor din întreaga lume, dar și personalitățile artistice ale fiecărui festival”.

Robert Kyncl, chief business officer la YouTube, s-a lăudat că festivalul de film digital de zece zile este „un eveniment fără precedent, și suntem mândri să găzduim aceste programe fantastice pe care le transmitem gratis fanilor din întreaga lume”.

 
Citit 1565 ori Ultima modificare Sâmbătă, 09 Mai 2020 12:12

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.