Pelerinaj artistic la Palatul Parlamentului

Pelerinaj artistic la Palatul Parlamentului
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

* Gheorghe Miron şi Neluş Oană au mutat la Bucureşti capitala artei gălăţene *

Aproape toată suflarea artiştilor plastici gălăţeni care au puterea să se bucure nemijlocit de succesul colegilor de breaslă, plus aproape tot staff-ul Muzeului de Artă Vizuală, plus prietenii şi  familiile lui Gheorghe Miron şi Neluş Oană s-au perindat miercuri seara într-un pelerinaj artistic la Sala „Constantin Brâncuşi” de la Palatul Parlamentului, unde cei doi au deschis o expoziţie comună ce va putea fi vizitată până la sfârşitul lunii.

„Am înţeles că sunt peste 30 de colegi ai celor doi artişti, e un gest de solidarizare de care avem mare nevoie în momentul de faţă. Prietenia este semnul sub care cei doi artişti, Neluş Oană şi Gheorghe Miron, îşi dau întâlnire în seara aceasta.

Expoziţia se numeşte sugestiv «Doi» - două viziuni artistice, două biografii, doi prieteni şi doi colegi de generaţie, care au foarte multe în comun, deşi locuiesc pe două continente diferite, Neluş Oană trăind de peste 20 de ani în  Australia.

Deşi au stiluri diferite din toate punctele de vedere, de la tehnică, viziune şi abordare, pe ambii îi uneşte o mare forţă vizuală pe care o degajă lucrările lor”, ne-a întâmpinat cu explicaţii criticul de artă Luiza Barcan.

Peisaje hipnotice

În prima sală, imensă, picturile lui Neluş Oană te scot din realitate şi te atrag cu o forţă hipnotică dincolo de propriile gânduri şi vise. Te cufunzi în nesfârşite coline, mângâiat de vegetaţie abundentă dar şi de o lumină care-ţi picură direct pe suflet.

„Artistul pictează direct cu mâinile pe pânzele întinse pe jos, modul în care lucrează el fiind un adevărat performance. Nu este un cercetător al naturii, ci un artist care foloseşte peisajul ca un pretext pentru reveriile sale care impresionează printr-o cromatică puternică, prin care artistul nu este interesat de reguli şi nu are inhibiţii faţă de culoare”, ni l-a prezentat criticul de artă pe Neluş Oană.

Budoarul unui bijutier al formelor şi culorilor

Cumva retrase de privirile directe, lucrările lui Gheorghe Miron creau vizitatorilor o intimitate de budoar în care au putut să admire în voie măiestria de bijutier al formelor şi culorilor. Mai multe despre arta sa ne-a dezvăluit acelaşi critic de artă:

„Gheorghe Miron vine în Bucureşti cu o selecţie de grafică, lucrări realizate într-o manieră originală, folosind creioane colorate. El se caracterizează ca fiind un pictor „hiper-realist” - hiper-realismul fiind acum un curent la modă nu numai în România, ci peste tot în lume”.

„Consideră că nudul feminin este cel mai frumos subiect pe care-l poate aborda un artist.  Este o mare provocare pentru un artist contemporan să abordeze această temă veche de când lumea şi pământul, conferindu-i noutate şi prospeţime.”

„Cel mai important moment în cariera mea”

Neluş Oană a ţinut să ne mulţumească în stilul său: „Nu pot decât să vă invit pe toţi în faţa lucrării care se cheamă «Floare de soare» ca să vă luaţi câte o floare de acolo.”

Vădit emoţionat de tot ce i se întâmplă, obişnuit mai mult cu migala în atelier decât cu luminile rampei, Gheorghe Miron ne-a mărturisit că vernisajul la care tocmai participăm este cel mai important moment din cariera sa:

„Am muncit mult pentru această expoziţie şi, odată ce am ajuns aici, n-am să mă opresc, am să continui. Spuneam că acolo unde întâmplarea nu-şi are locul, eu am să pot interpreta rolul principal. Aşa voi face până la capăt”.

Ceea ce s-a întâmplat miercuri seară la Sala „C. Brâncuşi” a arătat că Galaţiul are cu ce şi de ce să se mândrească atunci când vine vorba de arte plastice, dar mai ales are şi pentru cine să se mândrească, dovadă fiind zecile de oameni care au bătut un drum de 500 de kilometri dus- întors, ca să mute capitala artelor plastice la Bucureşti.

Citit 708 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.