SEMNAL EDITORIAL / În Revista gălăţeană de critică ai ce citi

A apărut numărul doi al revistei de teorie, istorie şi critică literară „A”! Numele vine de la a-ul revistei „Antares” şi cel al Salonului literar „Axis libri”, fiind editată de filiala S-E a Uniunii Scriitorilor din România şi Biblioteca „V. A. Urechia”, cu sprijinul financiar al Consiliului Local şi al Primăriei Galaţi. În sfârşit, scriitorii gălăţeni şi brăileni sunt băgaţi în seamă de un aparat critic care, iată, nu a clacat după primul număr! Este foarte optimist cel care îşi imaginează criticul bucureştean, ieşean ori clujean luând trenul şi intrând prin librăriile gălăţene, scormonind prin biblioteca judeţeană, ori cerând vreunei organizaţii de creaţie date despre scriitorii locali! Acum însă, această revistă cuprinzătoare (120 de pagini!) oferă o şansă şi gălăţenilor. Mai ales că în paginile ei nu se găsesc numai critici sau cercetători (Viorel Ştefănescu, A. G. Secară, brăilenii Viorel Coman şi Dumitru Anghel, tecuceanul Ionel Necula) şi scriitori locali, ci şi nume din ţară, precum Theodor Codreanu,  huşeanul cu trei premii naţionale „Mihai Eminescu” pentru cel mai bun volum de exegeză eminesciană, Nicolae Breban, o marcă, poetul, bucureştean acum, Mihail Gălăţeanu, scriitorul ieşean Constantrin Parascan, fondatorul de cenacluri. Publică în revistă: Constantin Vremuleţ, Corneliu Antoniu, Ion Avram, Theodor Parapiru, Violeta Ionescu, Ion Manea etc. Găseşti opinii cinstite. „Criticii noştri aplică metoda bunului plac, a judecăţii părtinitoare”, scrie, de pildă, poetul Liviu Ioan Stoiciu, într-un adevărat jihad împotriva unor maniere ale criticii: „Am acuzat întotdeauna critica literară românească de evaziune morală, ea pervertind cultul valorii.”

Citit 788 ori Ultima modificare Vineri, 27 Septembrie 2013 14:58