UPDATE | Catastrofă fără precedent. Creşte bilanţul victimelor PODULUI PRĂBUȘIT din Genova. Printre acestea se numără doi români

UPDATE | Catastrofă fără precedent. Creşte bilanţul victimelor PODULUI PRĂBUȘIT din Genova. Printre acestea se numără doi români
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

UPDATE | Ministerul de Externe transmite că încă un român a murit în tragedia ce a lovit Italia. ”În urma demersurilor echipei consulare mobile aflată la fața locului, un alt cetățean român, cu dublă cetățenie, a fost identificat printre persoanele decedate”, precizează MAE, citat de Agerpres. "Operaţiunile complexe de salvare şi de scoatere a victimelor de sub dărâmături sunt, în continuare, în derulare", se arată în comunicat.

Unul dintre români era, potrivit B1 TV, din localitatea Curtișoara, judeţul Gorj. Marian Roșca avea 36 ani. Tânărul plecase din România în Franța, pentru un trai mai bun, în urmă cu câțiva ani, scrie Igi.ro Nu era căsătorit şi nu avea copii.

Vom reveni.


Bilanţul prăbuşirii unui pod de pe o autostradă marţi, 14 august 2018, la Genova, în nordul Italiei, a crescut la 35 de morţi, dintre care trei copii, a anunţat ministrul de interne, Matteo Salvini, a informat în cursul zilei de miercuri, 15 august 2018, France Presse. "Bilanţul a crescut, din păcate, la 35 de morţi în tragedia de la Genova, inclusiv trei copii cu vârste cuprinse între 8, 12 şi 13 ani, după ce ultimele corpuri au fost recuperate de pompierii care au muncit fără întrerupere în această noapte", a anunţat ministrul pe Twitter.

Printre persoanele care și-au pierdut viața se numără și un român.

Potrivit protecţiei civile, aproximativ 35 de autoturisme şi trei camioane au căzut în gol când o porţiune din acest viaduct s-a prăbuşit, marţi la prânz. Unii pasageri au scăpat fără zgârieturi, dar alţii încă sunt daţi dispăruţi. În timpul nopţii, pompierii au extras trei cadavre, a declarat Emanuele Gissi, un responsabil al pompierilor la faţa locului. Odată cu sosirea întăririlor, 400 de pompieri profesionişti sunt implicaţi acum în aceste căutări, a spus Gissi.

Podul Morandi, cunoscut şi ca "Podul Brooklyn" al Genovei, trece peste un curs de apă, peste calea ferată şi o serie de blocuri de locuinţe şi depozite, la o înălţime de circa 45 de metri, constituind o legătură-cheie între autostrada Milano-Genova şi autostrada care leagă Genova de Franţa. De regulă este intens circulat. Prăbuşirea s-a produs cu puţin înainte de ora prânzului, pe timp de furtună, iar unii martori au afirmat că s-a fisurat după ce a fost lovit de fulger, informaţie ce nu a fost confirmată de şeful agenţiei italiene pentru protecţia civilă, Angelo Borrelli.

Acum doi ani, un profesor de inginerie de la Universitatea Genova, Antonio Brencich, a spus despre acest pod că este un "eşec al ingineriei", cu "foarte mari costuri de întreţinere", a menţionat dpa. Până la finele anilor 90, podul inaugurat în 1967 a costat în termeni de lucrări de întreţinere circa 80 la sută din costurile totale de construcţie, a declarat Brencich pe postul local Primocanale.

Autorităţile au în vedere în prezent construirea unei noi secţiuni de autostradă, cunoscută ca "Gronda" şi care ar face redundant podul Morandi, dar care întâmpină opoziţia militanţilor pentru protecţia mediului şi a altor activişti locali.

Tragedia de marţi ar putea adânci tensiunile din guvernul populist italian, legate de investiţiile de miliarde de euro necesare pentru "Gronda" şi alte proiecte majore de infrastructură. Mişcarea "5 Stele" a ministrului italian al transporturilor, Danilo Toninelli, a calificat construirea de linii de tren de mare viteză şi de autostrăzi drept o risipă de bani, în schimb Liga consideră esenţiale aceste cheltuieli, notează dpa.

Citit 4128 ori Ultima modificare Miercuri, 15 August 2018 15:48

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.