Navrom își extinde flota, pe fondul creșterii comenzilor de transport

Navrom își extinde flota, pe fondul creșterii comenzilor de transport
Evaluaţi acest articol
(20 voturi)

Transportatorul dunărean de mărfuri Transport Trade Services (TTS) a anunțat că CNFR Navrom, principalul furnizor de servicii de transport fluvial din cadrul grupului, continuă programul de construcție barje de tip "Europa 2", demarat în această primăvară, prin semnarea unui act adițional cu Șantierul Naval Severnav, vizând construcția a încă patru unități, cu o valoare estimată de patru milioane de euro. Livrarea urmează să aibă loc în perioada iulie - noiembrie 2024.

La fel ca în cazul contractului inițial, finanțarea este asigurată de CNFR Navrom Galați din resurse proprii, respectiv din rezultatul curent al activității, reiese dintr-un raport publicat la Bursa de Valori București, consultat de zf.ro.

După cum v-am informat în paginile ziarului "Viața liberă", poziția financiară solidă a TTS și a grupului a permis lansarea în 2023 a celui mai ambițios plan de investiții din ultimii ani. Valoarea totală a investițiilor planificate pentru acest an este de 81,3 milioane de euro, din care 48,1 milioane de euro în activitatea de operare portuară și 30 milioane de euro în segmentul transport fluvial.

În acest context, până în prezent, CNFR Navrom a contractat cu Severnav opt barje de tip "Europa 2". Din cele patru unități contractate în primăvară, prima a fost lansată la apă în octombrie, iar a doua este programată pentru luna aceasta, potrivit informațiilor prezentate de reprezentanții TTS.

"Barjele contractate sunt dotate cu seturi de capace de aluminiu și au dimensiuni de 77 m lungime și 11 m lățime, ceea ce le conferă o mare flexibilitate în exploatare, putând transporta orice tip de marfă vrac solid - produse agricole, materii prime minerale, produse chimice, precum și echipamente agabaritice. Gradul optim de încărcare este de 1.700 tone la un pescaj de 2,8 m", se arată în raport.

Programul de construcție a barjelor "Europa 2" se înscrie în procesul de modernizare a flotei nepropulsate, care va continua și în anii următori. Investiția va conduce la creșterea eficienței în exploatarea flotei de nave nepropulsate, cu reflectare în rezultatele operaționale consolidate ale TTS.

În proiecțiile realizate la nivelul Grupului TTS, consultate și de "Viața liberă", principalele riscuri și incertitudini la adresa derulării afacerilor vin în special din partea contextului geopolitic complicat din regiune. "În condițiile în care prognozele nu indică în acest moment niveluri ale apelor Dunării care să ne îngrijoreze, principalul risc pentru activitatea Grupului TTS îl reprezintă cel determinat de evoluția războiului din Ucraina, fapt confirmat de recentele atacuri asupra porturilor ucrainene Reni și Ismail. Deși atacurile au avut ca țintă inclusiv unele facilități portuare implicate în derularea operațiunilor de export a produselor agricole ucrainene, activitatea Grupului TTS nu a fost afectată până la momentul acestui raport, fluxurile de cereale pe ruta Ismail - Constanța derulându-se fără întreruperi cauzate de război. Cu toate acestea, riscul rămâne și, chiar dacă până astăzi activitatea noastră nu a fost afectată în vreun fel, vom trăi cu acest risc - imposibil de evaluat, atât timp cât războiul din Ucraina va continua. Evoluția războiului din Ucraina poate avea efecte asupra economiilor țărilor riverane Dunării, deci și asupra fluxurilor de marfă transportate si operate de TTS", se precizează în raportul companiei.

Pe termen scurt, pe categorii de mărfuri, după cum semnala și "Viața liberă", o revenire a volumelor de minerale transportate este așteptată începând cu trimestrul patru a.c., ca efect al reluării fluxurilor de mărfuri transportate pe Dunăre de către Liberty Galați ca urmare a celor două contracte încheiate cu TTS și CNFR Navrom în a doua jumătatea a lunii august, dimensiunea acestei creșteri în volum depinzând de programul de producție din combinatul siderurgic.

Cea mai importantă componentă rămâne, însă, cea a tranzitului de produse agricole, cu accent pe mărfurile din Ucraina. "Tranzitul produselor agricole ucrainene prin Constanța continuă, în condițiile închiderii coridorului Odessa și a unei recolte peste așteptări în 2023. Volumele de marfă tind să crească, ca efect al relocării activității comercianților din Odessa spre gurile Dunării. Este de așteptat o creștere a volumelor de marfă ucraineană, atât la transport, cât și la operare. În același timp, seceta a afectat producția de cereale din România, în special cea de porumb, conducând, coroborat cu prețuri sub așteptările fermierilor, la niveluri reduse de marfă exportate prin Portul Constanța. Ca efect, stocurile de marfă din depozite au crescut, în așteptarea unor condiții de piață mai apropiate de cerințele fermierilor. Pe de altă parte, recoltele din Bulgaria, Serbia și Ungaria par să nu fie afectate de condițiile meteorologice nefavorabile, putând asigura volume de export spre Constanța începând cu trimestrul patru", se mai arată în raportul TTS.

Dacă este să ne referim la rezultatele obținute până acum, Grupul TTS a încheiat primul semestru din acest an cu venituri de 572 milioane de lei, cu 42 la sută mai mult față de perioada similară a anului trecut, și un profit de aproape 155 de milioane de lei, în creștere cu nu mai puțin de 153 la sută.

Citit 4474 ori Ultima modificare Vineri, 10 Noiembrie 2023 04:15

2 comentarii

  • postat de Iancu Jianul
    Vineri, 10 Noiembrie 2023 11:46
    5.13.167.***
    Nu au cum! Nu trebuie! Poporul trebuie tinut in saracie... pe salariul minim! Bujetarii de uzura... putin peste... si chiorari cu vouchere... in rest.. GROSU... stangi, covrigi, lipitori de afise si extractori de scame din buric! Vor sa mareasca IAR TAXELE, ptr marirea pensiilor la anu! DE UNDE!??
    0
    0
  • postat de Fost navromist
    Joi, 09 Noiembrie 2023 07:20
    5.13.154.***
    Puteți să luați și 100 de barje dacă nu măriți salariile că afară o sa stea pe dreapta din lipsa personal ccalificat. Cu o floare nu se face primăvară.
    1
    26

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.