Maşinile la mâna a doua au invadat Galaţiul

Maşinile la mâna a doua au invadat Galaţiul

"Rable" la liber
Evaluaţi acest articol
(18 voturi)
8 comentarii

Eliminarea timbrului de mediu, operată în urmă cu doi ani, a dus la creşterea parcului auto din judeţul Galaţi cu mii de maşini cumpărate la mâna a doua, cele mai multe având o vechime ce le-ar permite să intre direct în programul „Rabla”, rezultă din datele prezentate de Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor din cadrul Prefecturii Galaţi.

„Perioada anilor 2017-2019 a fost una cu totul specială în ceea ce priveşte parcul auto din Romania, dar şi din judeţul Galaţi, ca urmare a intrării în vigoare a Legii nr.1/2017 de eliminare a unor taxe şi tarife, act normativ care a eliminat timbrul de mediu - taxă a cărei valoare era determinată de norma de poluare a autovehiculului, efectele făcându-se simţite în ceea ce priveşte numărul achiziţiilor pe acest segment. Parcul auto din judeţ, la 30.06.2019, numără 195.360 de vehicule, cu 10.551 de unităţi mai multe decât în aceeaşi perioadă a anului trecut şi cu 24.584 mai multe faţă de 30.06.2017. Dintre acestea, 154.424 sunt vehicule din categoria autoturismelor, iar 20.749 din categoria autoutilitarelor. Facem precizarea că din totalul menţionat mai sus, 113.195 de vehicule rutiere figurează înmatriculate în municipiul Galaţi, diferenţa fiind în celelalte localităţi din judeţ”, se precizează într-un raport întocmit de serviciul de permise şi înmatriculări.

Comparativ, dacă în perioada iulie 2017 - iunie 2018 s-au înregistrat 31.462 de vehicule în judeţul Galaţi, în perioada iulie 2018 - iunie 2019 numărul înmatriculărilor a crescut la 34.827 de unităţi. Grosul a fost reprezentat de maşinile mai vechi de zece ani, în 20.150 de cazuri din totalul înmatriculărilor fiind vorba de vehicule construite în perioada 2000 - 2010. Acestora li se adaugă un contingent de maşini chiar mai vechi, respectiv 2.096 de vehicule construite înainte de anul 2000. Pe segmentul maşinilor construite după anul 2010 s-au încadrat doar 9.199 de vehicule înmatriculate în ultimul an la Galaţi.

Dincolo de marea masă a maşinilor la mâna a doua, un fapt pozitiv este că a crescut şi numărul de înmatriculări de maşini noi, stimulat mai ales prin programul „Rabla”. Mai exact, dacă în perioada iulie 2017 - iunie 2018 s-au înmatriculat, la Galaţi, 2.012 de vehicule noi, în perioada iulie 2018 - iunie 2019, numărul înmatriculărilor de vehicule noi a ajuns la 3.382. Cel mai mare avânt l-au luat autovehiculele pe benzină, unde înmatriculările au crescut de la 1.074 unităţi la 2.324 de unităţi. În paralel, date fiind şi ultimele controverse din industria auto, numărul înmatriculărilor de maşini noi pe motorină a scăzut de la 619 unităţi la 543 de unităţi. Dacă este să ne referim la transporturile mai ecologice, se observă că gălăţenii se feresc, deocamdată, de maşinile în întregime electrice. În intervalul iulie 2017 - iunie 2018 s-a înregistrat doar o singură maşină electrică nouă, iar în perioada iulie 2018 - iunie 2019, doar şase unităţi. Asta nu înseamnă că gălăţenii nu apreciază noile tehnologii. O dovadă în acest sens este creşterea numărului de maşini hibride înregistrate în perioadele de referinţă, de la 25 de unităţi la 43 de unităţi. Nu în ultimul rând, la categoria vehiculelor noi, a crescut numărul de remorci înregistrate, de la 293 de unităţi la 466 unităţi.

Dincolo de aceste date, putem constata că, din păcate, infrastructura rutieră nu ţine pasul cu creşterea numărului de maşini, fie ele noi sau la mâna a doua. Şoselele au rămas tot puţine, drumurile-expres sau autostrăzile sunt tot pe hârtie, iar în oraş un loc de parcare este tot mai greu de găsit.

Citit 5403 ori Ultima modificare Miercuri, 31 Iulie 2019 13:08

8 comentarii

  • postat de Akbar Joi, 25 Iulie 2019 16:29 5.13.144.*** Link la comentariu
    4
    14

    Pai daca suntem polul saraciei si jumate din "oraseni" stau in slapi si pantaloni scurti de la "38", ce-ati vrea ?
    Pe ghiolban nu-l intereseaza siguranta ci sigla "cazanului".

    Raportează
  • postat de Terente...din Galati Joi, 25 Iulie 2019 14:16 86.34.180.*** Link la comentariu
    3
    12

    Alegerea facuta de a-ti achizitiona un bun de folosinta indelungata este problema fiecaruia. Bun, rau, ieftin, scump, sigur, nesigur, nou sau uzat. Suntem maturi se prezuma ca am luat in calcul toate detaliile atunci cand ne-am cumparat un autoturism. Acest articol se vrea putin caustic la adresa celor ce au decis pt. cumpararea unui masini la mana a doua. Problema ar trb sa fie doar una singura si in nici un caz cea care tine de pret sau vechimea masinii.
    Aceea a securitatii partenerilor din trafic . Iar de acest aspect ar trebui sa se ocupe Politia romana, care nu-si face datoria si incaseaza luna de luna salarii nemeritate.
    Fiecare masina are un consum de carburant, pt. care statul incaseaza "la greu". Din acesti bani statul are obligatia sa faca si sa refaca strazi, parcari, marcaje, balustrazi, semafoare la nivelul de siguranta si securitate optim. Orice accident se datoreaza lipsei acestor dotari, in cea mai mare parte.
    Restul este manipulare.

    Raportează
  • postat de Ecologistul X Joi, 25 Iulie 2019 13:26 81.12.149.*** Link la comentariu
    4
    15

    Această problemă a rablelor care s-au înmulţit în ţară şi în Galaţi arată proasta guvernare din ultima perioadă!
    De 3 ani se chinuie ministreasa de la MEDIU să găsească o formulă nouă pentru taxa de poluare ce trebuie înlocuită. Dacă eşti incompetentă sau orgolioasă, pleacă draqului de la Minister şi lasă pe altul care se pricepe. În orice stat civilizat poluatorul plăteşte!
    Dacă te uiţi pe stradă vezi clar că cel mai negru fum scos de maşini provine de la motoarele Diesel vechi, mărcile BMW, Mercedes, Wolkswagen, Audi, Opel, Ford, etc.. deci majoritatea maşini germane. Ei vor să scape de ele, iar noi ca fraierii le aducem în ţară.
    M-am săturat să conduc pe străzi aglomerate din oraş şi să vezi multei SUV-uri uriaşe conduse de piţifelnici/piţifelnice singuri în maşini care merg la sală, la terase, shoping, etc.. şi ocupă spaţii mari în trafic şi parcări.
    Eu sincer, aş merge prin oraş şi cu BICICLETA, dar nu avem piste suficiente şi sigure care să lege cartierele între ele şi nici locuri de păstrare/parcare amenajate!
    În orice caz trebuie încurajat transportul ECO, dar pentru asta trebuie să ne implicăm cu TOŢII !

    Raportează
  • postat de Ursul Joi, 25 Iulie 2019 08:15 188.24.219.*** Link la comentariu
    9
    17

    La ce naiba sa cumperi masina noua...chiar daca ne permitem ( nu ne permitem )?
    Sa o rupem pe "chestiile" astea numite "drumuri publice" ??

    Stai sa vezi...

    Raportează
  • postat de Cetatean Joi, 25 Iulie 2019 08:13 84.117.45.*** Link la comentariu
    6
    25

    Nu tine numai de salariile mici ,ci si de mentalitatea unora de a avea o rabla de "BMW" decat un Logan nou.
    Mentalitate paguboasa de roman sarac si frustrat .
    Salariul mai mare ,pentru o masina noua, trebuie sa ti -l castigi prin mai multa munca si inteligenta , nu trebuie sa-l astepti de la cineva.
    Iar de circulat poti circula si cu mijloacele de transport in comun , nu neaparat cu calul...cel putin la oras.

    Raportează
  • postat de parc auto. Joi, 25 Iulie 2019 08:10 89.136.7.*** Link la comentariu
    6
    18

    din curiozitate,
    193.195 de vehicule rutiere figurează înmatriculate în municipiul Galaţi,
    puse cap la cap fac peste 800 kilometri.
    corect?
    cati kilometri de parcare avem Don Primar?
    se merita sa dai amenzi cu locala?
    sincer astept raspuns.

    Raportează
  • postat de DOMNUL PANAIT Joi, 25 Iulie 2019 07:52 86.34.187.*** Link la comentariu
    10
    16

    Eu nu inteleg articolele de genu , defapt ce vreti sa demonstrati sau unde vreti sa ajungeti ???? Mai bine faceti articole despre cum sa isi imbunataseasca cetateanul nivelul de trai daca va pricepeti decat sa il aratati cu degetul ca isi cumpara masini vechi si ieftine !!!! Se intampla acest fenomen din cauza salariilor de tot rasul si al nivelului de trai !! In comparatie cu ce tari faceti aceste sondaje , cu Germania , Franta , Belgia , Olanda , Anglia ??, mergeti acolo si va informati ce salarii au cei de acolo si apoi scrieti din nou !!! Nu putem avea salarii de 1500 ron in mana si masini noi cu norma de poluare EURO 6 !!!

    Raportează
  • postat de d.v. Joi, 25 Iulie 2019 00:46 89.136.231.*** Link la comentariu
    24
    38

    La salariile mici pe care le avem in oras clar ca nu ne permitem masini noi. Ce vreti acum? Sa circulam cu calul?
    Dati salarii decente sa ne permitem sa cumparam ceva nou fie ca e masina sau mobila.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.