Opt din cele 24 de victime ale accidentelor rutiere din weekendul trecut și-au pierdut viața în ciocnirea frontală de pe DN2, în județul Bacău, la Răcăciuni. Asociaţia Pro Infrastructură spune că există o soluţie simplă şi ieftină de a separa sensurile şi de a evita astfel de carnagii, respectiv separatoarele de sens. ”De ce nu este generalizată soluţia? Un posibil răspuns: scade viteza bizonilor (şi a celor cu girofar)”, afirmă reprezentanții Pro Infrastructură.
Ei spun că au atras atenția în repetate rânduri că pentru DN2 și pe alte drumuri de 13 metri lățime există o soluție simplă și ieftină de a separa sensurile și a evita astfel de carnagii: 2+1 alternativ. Măsura a fost implementată parțial pe cei zece kilometri dintre Sinești și Movilița, cu rezultate excelente: zero decese în mai bine de doi ani.
”Solicităm CNAIR să spună cu nume și prenume cine a pus presiune pentru oprirea generalizării sistemului #2plus1alternativ pe DN2 și DN28. Cerem doamnei director Mariana Ioniță să ne spună care este prioritatea CNAIR: viteza celor puternici sau siguranța celor mulți?”, a transmis, miercuri, Asociaţia Pro Infrastructură.
Asociația cere "o analiză serioasă" a rețelei de drumuri naționale pentru identificarea zonelor unde se pot separa sensurile fără costuri majore, cu segmente pentru depășire fără a intra pe contrasens.