Evaluaţi acest articol
(6 voturi)
4 comentarii


Eliminarea Timbrului de Mediu a dus la triplarea numărului de maşini pe care gălăţenii şi le-au cumpărat şi înscris în trafic, luna trecută. Aşa cum era aşteptat, însă, cele mai multe sunt vechi sau foarte vechi.

În ianuarie, gălăţenii nu s-au întrecut la cumpărat şi înmatriculat automobile. Fie nu le mai rămăseseră prea mulţi bani după sărbători, fie aşteptau efectele eliminării taxei de mediu, fie îşi cumpăraseră deja maşini, dar îşi aşteptau rândul să le înscrie în trafic. Cert este că, în ianuarie 2017, s-au înmatriculat, în judeţ, doar 247 de autoturisme, în condiţiile în care, în aceeaşi lună din 2016, numărul maşinilor înscrise în trafic fusese de 477, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

În februarie, explozie pe piaţa second hand


În februarie, în schimb, numărul maşinilor pe care şi le-au cumpărat gălăţenii a fost de trei ori mai mare decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Mai exact, în februarie 2016, gălăţenii îşi cumpăraseră şi înscriseseră în trafic 536 de autoturisme, iar luna trecută numărul acestora a crescut la 1.705.

Creşterea apetitului de cumpărare a autoturismelor rulate nu e specifică Galaţiului. Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) informează că, „în ceea ce priveşte autoturismele rulate (în marea lor majoritate nefiscalizare), se observă că, în primele două luni şi jumătate din 2017, au fost înmatriculate circa 100.000 de uităţi (circa o treime din anul 2016) (…) Vânzarea de autoturisme (deci automobile şi ultilitare - n.r.) a crescut în anul 2017 cu 2,9 la sută comparativ cu anul 2016, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creştere consistentă de peste 20 la sută”.

Cât de vechi sunt maşinile care se importă


Poate că n-ar fi mare problemă dacă, în defavoarea unei maşini noi, gălăţeanul şi-ar schimba o maşină veche de 20 de ani cu una care ar avea doar 10 ani. Problema e că oamenii îşi cumpără tot maşini foarte vechi şi poluante. În Galaţi, luna trecută, s-au înmatriculat autoturisme ca Audi din 1995, Volkswagen din 1997 şi Nissan din 1992. Şi multe, nu doar câteva pe lună, ca în anii trecuţi. S-au înscris în trafic şi multe maşini fabricate la începutul anilor 2000.

APIA apreciază, în comunicatul său, că „această situaţie se datorează unei distorsiuni a segmentului de autovehicule rulate de import, produsă de eliminarea, de la 1 ianuarie, a Timbrului de Mediu, fiind previzibil ca, fără măsuri corespunzătoare, situaţia să continue şi în lunile următoare”.

Citit 3008 ori Ultima modificare Miercuri, 29 Martie 2017 00:53

4 comentarii

  • postat de alex Luni, 27 Martie 2017 14:13 5.13.144.*** Link la comentariu
    6
    3

    @Andrei Pulau

    Coincidenta face ca in blocul unde stau eu, 5 familii si-au cazane din anii (2002 - 2007). Deci scuteste-ne de supozitiile tale ca ne este scarba.

    Raportează
  • postat de catalin Luni, 27 Martie 2017 14:04 217.156.52.*** Link la comentariu
    2
    8

    @andrei laslau: Nu stim cat de mult sta in picioare afirmatia dvs.
    Doar cei care sunt soferi si circula zilnic prin oras pot sa fie de acord cu faptul ca de doua luni a explodat pur si simplu circulatia rutiera in Galati.
    Pana si semaforizarea "inteligenta" nu mai face face - nu ca ar fi facut fata ... dar ne abatem de la subiect.
    In rest numai de bine noilor soferi aparuti in traficul zilnic, adica:
    - semnalizari ptr depasire, ori schimbarea directiei de mers - ce-i aia?
    - stationari - am zis bine stationari, nu opriri - exact langa semnul opririi interzise. Nu-ti vine sa faci ceva ... cand ii
    vezi ca se opresc la covrigarie, pizzerie, shaormerie, gogoserie ... pun avariile si gata, ce daca este incurca circulatia, legea la ei nu se mai aplica.
    - parcari si acordari de prioritare - deja vorbim cu spume
    - vorbe cu har (injuraturi) si semne prietenoase (smechere dintr-un deget) astea sunt acum ceva foarte normal
    Organele verifica centuri, truse sanitare, viteza pe radare ca la astea amenzile sunt mari si se face planul repede, de restul ce mai conteaza - la unele masini zici ca au furnalul 5 in loc de motor.

    Raportează
  • postat de Andrei Laslau Luni, 27 Martie 2017 11:39 89.121.200.*** Link la comentariu
    3
    11

    Articolul nu este bine documentat. Toti cei care vandusera masinile pe procura, s-au dus si le-au inmatriculat in Februarie. Deci nu circula pe strazi cu de 3 ori mai multe masini. Sunt aceleasi masini, dar s-au legalizat niste acte intre fostul si actualul proprietar.

    Raportează
  • postat de florin Luni, 27 Martie 2017 08:24 5.13.214.*** Link la comentariu
    15
    12

    Am ajuns sa fim groapa de gunoi a Europei, sa le fie rusine politicienilor actuali care au votat eliminarea timbrului de mediu. In perioada urmatoare o sa creasca si numarul de accidente pentru ca aproape orice copil care a facut 18 ani vrea carnet si masina. Cu carnetul e putin mai greu dar cu 800-1000 euro isi cumpara si un junghi de masina cu care polueaza orasul.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.