Evaluaţi acest articol
(14 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Goana motoarelor, dogoarea Saharei, ploi torenţiale, mlaştini, savană, junglă, off-road extrem, controale armate, hăţişuri birocratice, o întâlnire de gradul trei cu un hipopotam, un tango periculos cu un scorpion, malarie… sau, pe scurt, „Oyibo - 2 oameni, 1 motocicletă, 14 luni în Africa”, de Ana Hogaş şi Ionuţ Florea. Pe gălăţeanca Ana Hogaş şi pe partenerul ei, Ionuţ (John) Florea, primii români care au făcut turul Africii pe motocicletă, i-aţi putut urmări, în pagina de Diaspora a ziarului „Viaţa liberă”, „călărind” motoarele pe Drumul Mătăsii şi pedalând bicicletele SH chinezeşti, pentru a descoperi Asia de Est. Acum, îi puteţi citi în prima lor carte care va fi lansată duminică şi care va ajunge în librăriile gălăţene.

Aşa cum v-am mai spus, cei doi autori, de profesie arhitecţi, au luat o pauză de carieră ca să pornească în jurul lumii pe motocicletă. Aşa s-a născut proiectul Into The World, a cărui primă etapă a fost expediţia în Africa. Între timp, „Into The World” a devenit un mod de viaţă. Tinerii autori au acceptat să ne dezvăluie ce vom găsi între copertele primului lor volum.

Mărturii

„Acum patru ani aflam că atunci când ţi se strică motocicleta în Camerun şi nu ai nici bani, nici telefon, e musai să ai încredere în oameni. Regula asta a funcţionat în toate cele 14 luni pe care le-am petrecut în Africa. Am povestit o parte dintre păţaniile de atunci pe site-ul nostru, altele se vor afla din cartea «Oyibo» pe care o lansăm duminică, 22 noiembrie, ora 15, la Salonul de Carte Gaudeamus 2015. «Oyibo» este publicată de editura Humanitas, are 400 şi un pic de pagini şi este ilustrată cu fotografiile noastre. Fragmente din carte se pot citi în fiecare zi până la lansare pe micro-situl http://oyibo.intotheworld.eu. Ca spoiler, ne prevenim cititorii că «Oyibo» nu este atât o carte despre Africa sau lucrurile care ne deosebesc de oamenii de acolo, cât mai ales despre cele pe care le avem cu toţii în comun. Un alt spoiler este că povestea din carte nu începe în Africa şi nici nu se termină înapoi acasă, în Bucureşti. Este o carte cu multe personaje exotice, anecdote de pe drum, mâncare care îţi lasă gura apă şi destule poze încât să fie un cadou potrivit pentru oricine, mai ales de Crăciun”, ne-au mărturisit Ana şi Ionuţ.

Cum s-au îndrăgostit de Africa

Pentru a nu răpi din suspansul cărţii, cei doi autori ne-au dezvăluit că sunt mai multe puncte culminante şi câteva adevărate „cumpene”. „Pentru amândoi, cea mai frumoasă lună a fost cea pe care am petrecut-o muncind ca voluntari în Nigeria. Cel mai mult însă ne-a marcat traversarea Republicii Democrate Congo, acolo s-a produs declicul, iluminarea, îndrăgostirea definitivă de Africa. Separat, am trăit fiecare momente de emoţie: pentru Ionuţ a fost o întâlnire de gradul trei cu un hipopotam, pentru Ana un tangou periculos cu un scorpion, pe lângă care faptul că amândoi am făcut la un moment dat malarie este chiar un fleac. Nu ne-ai întrebat, dar partea care nu ne-a plăcut a fost că, în loc să rămânem definitiv în Africa, ne-am întors în Europa”, ne-au spus cei doi temerari.

Scurt bilanţ "Into The World"

Ca să nu ne încurcăm, i-am rugat pe Ana şi Ionuţ să ne reamintească traseele străbătute Into The World, mijlocul de rulare, perioada şi un total al kilometrilor:

„Africa 420 de zile: 2011-2012,14 luni, 55.000 de kilometri. În călătorie am lucrat ca voluntari în pădurea ecuatorială în Nigeria, am traversat Sahara în călduri de peste 54 de grade, am urcat Muntele Camerun, am explorat Delta Okavango şi bazinul Congo, am locuit într-un cătun camerunez fără bani şi fără telefon, am tractat motorul defect 350 de kilometri, am făcut malarie, am condus 3.000 de kilometri de off-road extrem în R.D. Congo, am trecut de sute de controale armate şi hăţişuri birocratice şi am cumpărat un pahar de ceai în Egipt. Am vizitat: Bulgaria, Serbia, Croaţia, Slovenia, Italia, Maroc, Sahara Occidentală, Mauritania, Mali, Burkina Faso, Togo, Benin, Nigeria, Camerun, Gabon, Republica Congo, Republica Democrată Congo, Zambia, Namibia, Africa de Sud, Lesotho, Botswana, Mozambic, Tanzania, Kenya, Etiopia, Sudan, Egipt, Turcia.

După Africa a urmat un an în Asia, mai întâi 25.000 de kilometri pe două motociclete pe Drumul Mătăsii, în Mongolia şi Siberia (2013).

Apoi cu 5.000 de kilometri cu bicicleta de-a lungul Chinei, Vietnamului, Cambogiei şi Thailandei şi, la final, o tură foarte, foarte grea în Oman (2013-2014).

Iarna trecută ne-am întors în Africa pentru a pedala şase săptămâni de la Lacul Victoria (Uganda) la Oceanul Indian (Tanzania/Zanzibar). Plecarea spre Uganda a coincis cu finalizarea manuscrisului primei noastre cărţii, «Oyibo»".

Mai grea decât Sahara!

„Cartea "Oyibo" este o experienţă nouă din care am învăţat că poate fi mult mai greu să pui pe hârtie o confesiune decât să traversezi Sahara. Sunt capitole care s-au lăsat greu scrise şi ne cerem iertare dacă este un jurnal imperfect. Asta arată că lecţia Africa este încă vie şi va dura un timp să se aşeze. Se discută de un al doilea volum, dar momentan nu putem confirma sau infirma dacă este un zvon. Deocamdată le-am promis cititorilor din străinătate că vom publica "Oyibo" şi în limba engleză şi lucrăm la traducerea şi adaptarea textului”, ne-au mărturisit Ana şi Ionuţ.

Ce urmează după "Oyibo"

Odată cu cartea "Oyibo" Ana şi Ionuţ au lansat un proiect de design inspirat de experienţa în arhitectură şi inginerie şi în călătoriile de anduranţă: Este vorba de KIT 690, un kit cu care orice motocicletă KTM 690 Enduro R poate fi transformată într-un vehicul extrem de capabil de performanţă în aventura off-road şi chiar rally-raid. Aşadar, sfârşitul anului îl vom petrece lucrând febril la primul lot, pentru ca Moş Crăciun să le aducă clienţilor noştri cadoul pe care şi-l doresc", ne-au spus arhitecţii.

Dacă nu ajungeţi la lansare, până ajunge cartea în Galaţi îi puteţi urmări pe www.intotheworld.eu, blog.intotheworld.eu şi facebook.com/www.intotheworld.eu.

Citit 4591 ori Ultima modificare Joi, 19 Noiembrie 2015 17:51

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.