Evaluaţi acest articol
(9 voturi)
3 comentarii

Interviu cu domnul Nicolae Ștefan – fondatorul STAER International SA

- Cum a început afacerea STAER, cum s-a dezvoltat într-o perioadă în care economia de piaţă era la început?

- Primul client STAER am fost chiar noi. În 1992, căutam să cumpărăm o canapea. Dar achiziția de mobilier presupunea încă „P.C.R.” Mai exact: pile, cunoștințe, relații. Atunci am luat decizia să o producem „in house”. Rezultatul a fost amuzant: abia o puteam muta câțiva metri din cauza greutăţii, dar e momentul în care am decis să producem mobilier. Am început producția de tapițerii în 1992, într-un atelier închiriat de 100 de metri pătrați, cu 10 angajaţi. Cu un capital de 100.000 de lei (mai puțin de 350 de dolari)!
În 1997 am deschis primul magazin STAER. La scurt timp, încă cinci magazine. Tot atunci am dezvoltat și un soft propriu de gestiune. Apariţia primelor firme de leasing ne-a rezolvat și problema transportului produselor.
Produsele şi serviciile STAER au fost reproduse de nenumărați competitori de top din piața locală, ca o dovadă a fiabilității și a unui raport sănătos calitate/preț. Au încercat și încearcă să ne copieze produsele și serviciile și micii producători locali, denumiți popular “garajişti”. Până la urmă, alegerea este a clientului final. Preferând micul producător, nu numai că nu obține garanție, dar şi calitatea lasă de dorit, iar accesoriile sunt îndoielnice uneori. Din păcate, se încurajează și economia subterană. “Obicei” de care încă de la înființare ne-am dezis.

- Care au fost cele mai mari provocări pe parcursul dezvoltării afacerii şi cum au fost ele depăşite?

- Prima provocare strategică a fost renunțarea la exporturi. După 1989, mulți producători au continuat să-și exporte aproape integral producția spre Estul Europei, pierzând contactul cu piața locală. La mijlocul anilor ’90, rubla s-a prăbuşit şi a trimis în colaps fabricanţii menţionaţi anterior. A fost un motiv suplimentar să renunţăm la export.
Tot în perioada respectivă am realizat că potenţialul propriilor magazine nu era exploatat. Ele obţineau jumătate din volumul vânzărilor clienţilor - persoane juridice - cu care colaboram. Atunci am decis extinderea reţelei de magazine STAER. Am accelerat extinderea și am deschis 30 de magazine în 2005, dintre care 20 în doar trei luni, ajungând astfel la 40, repartizate în 22 de județe. Motivul? Marii retaileri IKEA şi KIKA deja prospectau piaţa noastră.
Anul 2007 a însemnat o nouă provocare în istoria Staer. Am vrut să oferim o nişă cât mai accesibilă versus ce ofereau retailerii internaţionali: un nou concept de magazin, o nouă ofertă din partea noastră. Am gândit magazine cu suprafață comercială mare, care să ofere soluții complete de amenajare a locuinței. Existau simulări la scară 1:1 a celor mai reprezentative apartamente din orașele în care inauguram conceptul. A fost o muncă titanică, investiții de 1 milion de euro per magazin, dar cu satisfacții mari pentru noi: introducerea programelor de mobilier modular, propunerea de soluții complete de amenajare, crearea de noi locuri de muncă, implementarea unui trend STAER pe piața românească. Am deschis magazine cu acest concept în perioada 2008-2010 la Arad, Brașov, Bacău, Brăila. Cu toate că venise criza în 2009, trebuia să onorăm contractele semnate în 2007-2008.
În 2010 am lansat în magazine simulatorul de mobilier 3D STAER, aplicație proprie ce permite în timp real vizualizarea de către clienți a viitorului mobilier: design, încadrarea în dimensiunile propriului lor spațiu, oferta comercială pe diverse accesorizări, materiale și culori. Anul 2010 s-a încheiat cu o cifră de afaceri de 12 milioane de euro, comparativ cu 26,8 milioane de euro în 2008. Finele lui 2010 a însemnat, însă, intrarea noastră în insolvență, la cererea acționariatului. Din fericire, întotdeauna ne-am descurcat în situații de criză. Chiar pe fondul insolvenței am reușit să ne extindem numărul de magazine și să creștem constant cifra de afaceri. În 2011, STAER înregistra o cifră de afaceri de 6,9 milioane de euro, iar în 2014 ajungea la 14 milioane de euro. În 2017 am ieşit din insolvență, iar în 2018 cifra de afaceri a fost de 20 milioane de euro. Poate cea mai mare pierdere în perioada crizei a fost necesitatea renunţării la mulţi angajaţi de mare valoare.
Anul acesta, am început re-tehnologizarea fabricii pentru a ne alinia calitativ, dar și cantitativ la cerințele pieței.

- STAER s-a clasat în primele 10 mari companii gălăţene ca nivel al profitului obţinut în 2018. Cum a reuşit să atingă această performanţă?

- Prin multă muncă și concentrare. Cu dorința de a nu renunţa, de a nu abandona ce ne-am propus. Ne-am calculat fiecare pas, ne-am respectat clienții, dar și angajații, am urmărit cu atenție piața și cerințele ei și cred că am reușit. Ne interesează enorm beneficiile aduse clienţilor de produsele noastre. În plus, STAER oferă soluții personalizate. Noi oferim mobilier la comandă, dar și mobilier de serie. Diferenţa o face calitatea, varietatea de materiale, finisaje și culori, soluţiile dimensionale, multitudinea accesoriilor, posibilitatea de a oferi electrocasnice. Marele atu e forţa noastră de vânzări: consilierii din magazine, dar şi consilierii online, de pe staer.ro.

Portofoliu de produse pe toate gusturile

Portofoliul de produse STAER este unul diversificat - bucătării, livinguri, dormitoare, dressinguri, canapele şi colţare, mic mobilier. „Oferim soluții simple, dar și soluţii complexe, full options în accesorizare. STAER produce și vinde mobilier destinat apartamentelor, sectorului rezidențial, dar și mobilier destinat sectorului HoReCa. Programele de mobilier STAER permit încadrarea în orice buget, fără a face rabat de la calitate. Ne adresăm tuturor celor care iubesc confortul fără efort”, a precizat dl Nicolae Ştefan, managerul STAER.
Pentru păstrarea unui nivel ridicat, STAER, care are în prezent 350 de salariaţi, a investit în permanenţă în oameni, în utilaje, în parcul auto, în spațiile comerciale. De-a lungul timpului, investițiile au însumat zeci de milioane euro. Numai în ultimii 2 ani investiţiile au depăşit 4 milioane de euro. Fabrica STAER de la Galaţi, de pe DN 26, a ajuns la o suprafaţă de 50.000 mp, la care se adaugă un parc auto de 60 de autovehicule.

Reţeaua STAER, un nou magazin în Galaţi

Reţeaua de desfacere STAER este formată din 35 de magazine, proprii sau partenere, în întreaga ţară. Ultimul magazin, deschis în august 2019, a fost chiar în Galați, pe Bulevardul George Coșbuc, la parterul Italian Residence, în rotonda de la Shopping City. STAER pune la dispoziţia clienţilor şi un magazin online – staer.ro, deviza acestuia fiind, de asemenea, „Mobilă pentru familia ta”.

Citit 4902 ori Ultima modificare Marți, 03 Decembrie 2019 15:01

3 comentarii

  • postat de Felicitări Miercuri, 04 Decembrie 2019 11:07 5.154.233.*** Link la comentariu
    1
    3

    Felicitări! Deși a trecut prin vremuri neprielnice, cu instituții de stat potrivnice antreprenoriatului autohton, STAER se încăpățânează să rămână și să se impună pe piață ca un brand de succes în domeniul mobilierului, dar și unul din angajatorii de top ai Galațiului. Asta în condițiile în care nu are contracte cu instituții ale statului, ceea ce spune multe despre performanța managementului de acolo. Felicitări!

    Raportează
  • postat de Terente...din Galati Luni, 02 Decembrie 2019 09:54 86.34.180.*** Link la comentariu
    1
    9

    Aveti dreptate:"Marele atu e forţa noastră de vânzări: consilierii din magazine, dar şi consilierii online, de pe staer.ro."
    Sunt foarte multumit de felul in care acestia ajuta acestia la punerea in acord a dorintei clientului cu potentialul firmei, inclusiv gasirea celei mai bune eferte de pret. Felicitari angajatilor dv!

    Raportează
  • postat de Tecucean Luni, 02 Decembrie 2019 07:22 82.137.8.*** Link la comentariu
    1
    8

    Aşa este! Bravo STAER!

    Mobilă de CALITATE pentru orice buget.

    Am avut o bucătarie de la Staer, vopsită anti static împotriva aburului, de foarte bună calitate, după ani (zeci de ani aş putea spune) nu îşi pierduse din culoare sau luciu.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.