Evaluaţi acest articol
(3 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Mărfurile încărcate şi descărcate în porturile în care sunt operate nave maritime au totalizat, în 2019, 53,101 milioane de tone, din care 14,156 milioane de tone în ultimul trimestru, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică (INS). În transportul pe căi navigabile interioare au fost înregistrate 33,261 milioane de tone în 2019 şi 7,89 milioane tone în trimestrul patru al anului trecut.

"Volumul total de mărfuri încărcate şi descărcate a marcat, în anul 2019, o creştere cu 8,1 la sută faţă de anul precedent, înregistrându-se o creştere cu 7,1 la sută la mărfuri încărcate şi o creştere cu 9,2 la sută la mărfuri descărcate. În trimestrul patru 2019, volumul de mărfuri încărcate şi descărcate a crescut cu 10,2 la sută faţă de trimestrul patru 2018, mărfurile încărcate reprezentând 54,9 la sută din total", precizează INS.
Valorile totale au înregistrat o creştere cu 11,9 la sută, rezultat al trendului transportului internaţional, care a crescut cu 32,1 la sută, şi al transportul naţional, cu 6,5 la sută, în timp ce transportul de tranzit a înregistrat o scădere cu 4,9 la sută.
În trimestrul patru 2019 faţă de trimestrul patru 2018 a fost înregistrată o creştere cu 7,9 la sută a volumului total de mărfuri transportate. Dintre cele trei componente, transportul naţional pe căi navigabile interioare a avut o pondere de 50,1 la sută, iar transportul internaţional, de 35,5 la sută.
În ceea ce priveşte transportul maritim, porturile în care a fost desfăşurată cea mai intensă activitate în decursul anului 2019 sunt: Constanţa, cu o pondere de 79,5 la sută, Midia (14,4 la sută) şi Galaţi (3,9 la sută). În perioada analizată, a fost transportată cu preponderenţă tipul de încărcătură vrac solid, care a însumat 30,084 milioane de tone la nivelul anului 2019.
În cursul anului 2019, cele mai însemnate cantităţi de mărfuri încărcate şi descărcate au avut ca origine şi destinaţie următorii parteneri: Rusia (12,040 milioane de tone) şi Turcia (8,181 milioane de tone). Dintre statele membre ale Uniunii Europene, Spania (2,488 milioane de tone) şi Grecia (2,034 milioane de tone) au înregistrat cele mai mari cantităţi de mărfuri transportate.
Cantităţile cele mai însemnate de mărfuri încărcate au fost anul trecut produsele agricole, din vânătoare şi silvicultură; peşte şi alte produse din pescuit, în proporţie de 65,2 la sută. În ceea ce priveşte descărcările, ponderea cea mai semnificativă a fost deţinută de cărbune şi lignit, ţiţei şi gaze naturale (38,3 la sută).
În ceea ce priveşte transportul pe căile navigabile interioare, porturile în care au fost operate cele mai multe mărfuri au fost Constanţa, cu o pondere de 43,8 la sută în anul 2019, respectiv Galaţi, cu 17,8 la sută. Transportul de containere pe căi navigabile interioare a marcat creşteri procentuale însemnate, respectiv cu 43,8 la sută (TEU) în anul 2019 faţă de anul 2018.
Mărfurile înregistrate în transport internaţional pe căi navigabile interioare au avut ca destinaţie sau au provenit din state membre ale Uniunii Europene în proporţie de 44,7 la sută în anul 2019. Serbia a deţinut cea mai mare pondere ca origine şi destinaţie a mărfurilor transportate, cu un nivel de 5,138 milioane tone.
Tipul de mărfuri pentru care au fost înregistrate cele mai însemnate cantităţi în transport internaţional pe căi navigabile interioare în anul 2019 au fost produsele agricole, din vânătoare şi silvicultură; peşte şi alte produse din pescuit, în proporţie de 32,7 la sută. În aceeaşi perioadă, au fost transportate cu preponderenţă minereuri metalifere, produse de minerit, exploatare de carieră, turbă, în proporţie de 59,8 la sută în transport naţional şi, respectiv, 74,4 la sută în tranzit pe căi navigabile interioare.

Citit 469 ori Ultima modificare Marți, 17 Martie 2020 20:58

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro