RCA valabil, despăgubirea – încă lipsă

RCA valabil, despăgubirea – încă lipsă
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Reparaţia daunelor produse de un asigurat RCA - între „a fi” şi „a nu fi încă” *

Cu maşina lovită şi mai ales nerefăcută pe poliţia RCA a şoferului vinovat, Anton Săraru s-a adresat redacţiei „Vieţii libere”.

Gălăţeanul şi-a zis că a epuizat toate celelalte soluţii - şi că, doar făcând publică problema sa, poate să mai spere să-şi repare maşina pe banii asiguratorului RCA.

Pe de altă parte, societatea asigurătoare spune că durata de rezolvare a problemei este normală şi respectă prevederile legii.

Dramele asiguraţilor, asiguratorilor şi păgubiţilor

Anul trecut, „Viaţa liberă” scria - cu exemple clare - că şoferii care au ghinionul să aibă maşina lovită de un asigurat al firmei „Carpatica”, au rămas şi cu buza umflată şi cu dauna cât casa. Asta pentru că societatea, sub pretextul scris că nu crede în procesul verbal al Poliţiei Rutiere (?!), nu plătea reparaţiile.

De data aceasta, situaţia este sensibil diferită în 2010. Dacă despre unii asiguratori presa de specialitate a scris deja că sunt în faliment, societăţile nemaidispunând de lichidităţi, deşi continuă să încheie poliţe RCA, de data aceasta un gălăţean are de înfruntat altă provocare: timpul.

Povestea poliţei

Iată ce spune Anton Săraru: „Pe 18 decembrie 2009, am fost implicat într-un accident rutier, în timp de mă aflam la volanul unui Nissan Pathfinder GL 08 CTA”.

„Conduceam regulamentar pe strada Calea Prutului, pe banda întâi, când am fost acroşat de o Dacia 1310 care circula pe banda a doua. Dacia era condusă de către domnul George Zloti, din Galaţi”.

„Am pierdut controlul volanului în urma acroşării şi am acroşat la rândul meu un stâlp de beton de la reţeaua electrică, astfel a rezultat avarierea gravă a autovehiculului proprietate personală”.

„Pe data de 21 decembrie 2009 a fost întocmit procesul-verbal de către Poliţia municipiului Galaţi, Biroul Poliţiei Rutiere, seria AX nr. 0835392, în care se face menţiunea la final că domnul Zloti George, autorul producerii accidentului rutier, este de acord cu despăgubirea păgubitului, Săraru Anton, prin poliţa RCA nr. 1089771, valabilă până la data de 15 iunie 2010, poliţă pe care acesta o are cu societatea de asigurări SC Uniqa Asigurări SA”.

Plafon de 7.000 lei

La scurt timp după întocmirea procesului-verbal de către Poliţia Galaţi, cititorul nostru a întocmit dosarul de daună înregistrat cu nr. 7003597834/2009 la SC Uniqa Asigurări SA Sucursala Galaţi.

A aflat în momentul în care a depus dosarul de daună că există un plafon de despăgubire, suma pentru judeţul Galaţi fiind de 7.000 lei.

Ceea ce îl privea în mod direct pe Anton Săraru este amănuntul referitor la faptul că dosarele în care este depăşit acest plafon trebuie trimise la Bucureşti pentru verificat şi aducerea unui expert în vederea evaluării autovehiculului de către SC Uniqa Asigurări SA.

Fără răspuns

La începutul lunii februarie 2010, maşina lui Anton Săraru a fost evaluată de un expert al societăţii de asigurări: „Acesta mi-a spus că voi primi răspuns cu concluziile care au fost trase în urma evaluării autovehiculului în două-trei zile”.

„După trecerea termenului care mi-a fost dat de către evaluator am înaintat societăţii următoarea menţiune: ˝Vă rog să îmi transmiteţi punctul dumneavoastră de vedere pentru soluţionarea dosarului˝. Nu am primit răspuns scris la adresa înaintată către SC Uniqa Asigurări SA nici după 33 de zile calendaristice”, încheie cititorul nostru.

„…în termenul legal”

Răspunsul societăţii „Uniqa” a venit rapid: „În legătură cu plângerea formulată de domnul Anton Săraru dorim să vă informăm că dosarul de daună menţionat în sesizarea domnului Săraru se află în atenţia noastră”.

„Compania Uniqua Asigurări a desfăşurat investigaţii privind împrejurările producerii accidentului, urmând ca toate concluziile acestei investigaţii să fie finalizate, iar păgubitul să primească un răspuns scris în termenul legal prevăzut de art. 36 din norma legală aplicabilă - Ordinul C.S.A. nr. 21/2009 - Norme privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule”.

Investigaţii obligatorii

Asiguratorul continuă: „Conform Normei menţionate mai sus, asiguratorul RCA este obligat să desfăşoare investigaţia privind producerea accidentului, în termen de cel mult 3 luni de la data avizării producerii evenimentului asigurat, în condiţiile în care respectivul accident nu face obiectul unor cercetări efectuate de autorităţile publice”.

„Investigaţiile efectuate de specialiştii noştri au presupus obţinerea de declaraţii ale părţilor implicate în accident, fotografierea avariilor autovehiculelor, dar şi expertizarea tehnică a acestora, o expertiză auto extrajudiciară realizată de către un expert independent, prin simulare pe calculator a dinamicii accidentului”.

„Acest tip de expertiză este recunoscută de toate companiile de asigurări ca fiind o metodă sigură şi fără echivoc de a reconstitui toate detaliile accidentului rutier în cauză”.

Va veni şi răspunsul. În scris

În final, „Uniqa” precizează: „Obligaţiile companiei noastre în raport cu contractul de asigurare au fost îndeplinite la timp, având în vedere că Uniqua Asigurări SA a întreprins la timp investigaţia, a depus toate eforturile ca aceasta să fie cât mai cuprinzătoare pentru a putea formula un răspuns extrem de bine întemeiat păgubitului”.

„ Având în vedere că în cel mai scurt timp concluziile acestei investigaţii se vor formula, dl. Săraru va primi un răspuns în scris cu respectarea tuturor prevederilor legale în vigoare”.

„Conform legii” - formulă cu două tăişuri

Ne-am lovit cu toţii, pe rând, de noţiunea de „legal”. Şi, ca pe un medicament amar, am înghiţit gogoaşa, cu birocraţii cu tot. Pentru că ultima oară când legii i-a păsat de ce este drept, nu avea o cârpă legată la ochi.

În fotografie, sediul „Uniqa”

Citit 2833 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.