REMAT, ultima parcare

REMAT, ultima parcare
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* 500 + 50 = prea puţine rable la Remat, pentru un oraş de dimensiunile Galaţiului *

Răscumpărarea de către stat a rablelor – maşinile mai vechi de 10 ani – de la proprietarii lor, prin programul „Rabla 2010”, a readus în prim plan activitatea Remat-urilor.

Instituţii care primesc rablele şi eliberează contra lor – dacă au de unde! – vouchere în valoare de 3.800 lei.

Bani care vor fi scăzuţi de către proprietarul tichetului valoric din costul maşinii noi pe care acesta şi-o va cumpăra.

Pe „surse”

De la ideal la practic este cale lungă şi înnoroiată. Cel puţin aşa părea ieri, pe drumul către Remat-ul din Bădălan.

Vrem să ştim câte rable are acum Remat-ul? Simplu. 500. Cum am aflat? Nu avem voie să spunem - „sursele” ne indică acest număr.

„De la începutul anului, oamenii nu au mai adus rablele la radiere, decât în număr mic – cam 50”, aflăm de la sediul instituţiei. „Pentru că a fost aşteptată ˝Rabla 2010˝”.

„Şi când a apărut ˝Rabla˝, au apărut şi problemele. Pentru că Galaţiul a luat doar 500 de vouchere”.

„Atâtea i-au fost repartizate. Au fost probleme, da, pentru că nimeni nu se aştepta să acceseze atâţia doritori programul. Şi guvernanţii nu au fost pregătiţi”.

Doar cu o carcasă

Dar îşi mai aduc oamenii maşinile la casat şi în afara programului „Rabla”?

„Da, le aduc la radiere când se apropie momentul plătirii impozitului. De pildă, acum au venit mulţi cu Aro-uri. Costă impozitul la Aro 20 de milioane. Cum să nu-l dai?!”. 

La radiere nici nu este greu să vii cu maşina – trebuie să aibă fie şi numai carcasa de fier. În schimb, în cazul „Rablei”, lucrurile se nuanţează – „Maşina trebuie să fie întreagă, cu serie, certificat, cu tot, pentru a putea fi primită”.

„Dar Galaţiul este plin oricum de rable. Asta de la poartă”, ne arată un camion destul de nou, „azi a venit. E tot rablă”.

90.000 de vouchere la 2.000.000 de rable

Când? Probabil în curând. „Când vor veni, o să ţin poarta deschisă, să vină cei care aşteaptă. Nu există bon de ordine, nu e nimic de genul acesta”.

„Nu ştiu câte vor mai fi emise. Dar imaginaţi-vă că în România sunt, după toate calculele, în jur de 2.000.000 de rable şi au fost emise prima dată 50.000 de vouchere. Acum se aude că vor mai fi emise alte 40.000”. 

Graba şi politica strică treaba

„Rabla” a adus ceva prospeţime financiară pe piaţa dealerilor de maşini din România, grav afectaţi şi ei de criza mondială.

Deloc de neglijat, discountul de 2.700 euro de care poate beneficia proprietarul a trei vouchere, la achiziţionarea unei maşini noi-nouţe, s-a lovit însă de greşeli umane neaşteptate”.

Cum a fost, de exemplu, completarea greşită a unui voucher, urmată de legalizarea greşită a certificatelor de înmatriculare, şi tot aşa - acestea fiind doar vârfurile iceberg-ului birocratic.

Încă o dată, lipsa unui sistem simplu, coerent şi eficient au transformat un proiect de succes în toată Uniunea Europeană în ceva după titlul şi asemănarea sa: „Rabla”. 2010.

Citit 1548 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.