Ce soluții nepoluante pe patru roți găsim pe piața auto

Ce soluții nepoluante pe patru roți găsim pe piața auto

Monica Zanet
Evaluaţi acest articol
(14 voturi)
2 comentarii

Majorarea cu 55 la sută din acest an a impozitului pe autoturisme i-a scos pe gălățeni în stradă, şi nu o singură dată. Între timp, Instituția Prefectului a atacat în instanță cota adițională de 50 la sută (exclusiv rata inflației). În prezent, până la soluționarea cauzei, prevederile atacate sunt suspendate de drept. Pe de altă parte, Primăria susține că hotărârea Consiliului Local de majorare a impozitelor pe maşini are în vedere "încurajarea utilizării transportului nepoluant", în condițiile în care nu se datorează impozit pentru autovehiculele electrice, iar pentru cele hibrid reducerea este de 95 la sută. Mai mult decât atât, recent a fost semnat un contract pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de operaţionalizare în municipiul Galați a unei rețele publice de stații de încărcare pentru mașinile electrice și hibrid, mai exact 15 astfel de unități cu încărcare rapidă.

Modele de autoturisme hibrid

În acest context, am decis prezentarea succintă a câtorva modele de autoturisme hibrid și electrice, cu precizarea că nu am dorit să ne îndreptăm atenția către cele mai scumpe variante existente pe piață, în condițiile în care până și cele mai convenabile modele au prețuri de… garsonieră.

Astfel, cel mai "ieftin" hibrid identificat de noi, produs, de altfel, la Craiova, este Ford Puma. Cu prețuri ce pleacă de la 21.050 de euro, acest mini SUV are un motor de un litru EcoBoost, ce dezvoltă 125 CP. Viteza maximă de rulare este de 191 km/h, autonomia electrică fiind de circa 70 de kilometri, în condițiile în care bateria se încarcă în timpul mersului, mai exact pe măsură ce mașina decelerează și frânează.

O altă variantă sub 25.000 de euro, ceva mai mare de această dată, vine de la producătorul japonez Suzuki. Modelul hibrid Vitara Luxus are un preț de pornire de la 21.565 de euro, pentru care îi oferă proprietarului 129 CP și o viteză maximă de 190 km/h. În plus, pe pagina de prezentare se menționează extrem de clar că disponibilitatea unui acumulator suplimentar ajută la alimentarea autovehiculului și preia o parte din sarcina bateriei standard de 12 V.

Concurența din Țara Soarelui Răsare vine în fața celor interesați cu modelul Toyota CH-R, cu un preţ de pornire de aproape 24.000 de euro. Acest hibrid are un consum mixt de 4,9 litri la suta de kilometri, dezvoltă 122 CP și atinge o viteză maximă de 170 km/h. Autovehiculul folosește puterea electrică până la 50 km/h, iar bateriile se încarcă singure, prin excesul de putere al motorului, fapt menționat în broșura de prezentare.

Oferte ale pieței "electrice"

Trecând în zona mașinilor electrice, producătorul german cu sediul în Rüsselsheim am Main, propune modelul Opel Corsa E. Cu un preț de pornire de la 29.950 de euro, autoturismul dezvoltă o putere maximă de 136 CP, cu o viteză maximă de rulare de 150 km/h. Distanța maximă ce poate fi parcursă fără încărcare este de 330 de kilometri, iar timpul normal de încărcare a bateriei la un încărcător de uz casnic trifazat este de cinci ore și 15 minute.

În categoria peste 30.000 de euro sunt japonezii de la Nissan, cu modelul Leaf. La prețuri ce pleacă de la 36.700 de euro, încărcarea bateriei acestui autovehicul durează șapte ore și jumătate la un Wallbox de 7 kW. Mașina este prezentată ca având o autonomie cuprinsă între 270 și 385 de kilometri, 150 CP și poate atinge viteza maximă de 144 km/h.

În fine, francezii de la Peugeot ne propun modelul 3008 Hybrid, cu un motor ce dezvoltă 180 CP și o viteză maximă de 191 km/h. Plecând de la 41.531 de euro, posesorii obțin o autonomie electrică de 59 de kilometri (WLTP). Încărcarea bateriei este obligatorie la acest model, dar, la un terminal Wallbox, durează doar o oră și 45 de minute.

Opțiuni de finanțare

Pentru a compensa prețurile destul de piperate ale acestor autovehicule, potențialii cumpărători pot apela la soluțiile de finanțare propuse de dealerii autorizați sau la un credit bancar de nevoi personale.

În plus, statul acordă subvenții sub formă de ecotichete, în valoare de 45.000 de lei, pentru achiziția de mașini pur electrice și de 20.000 lei pentru cele hybride, cu emisii de maximum 50 g CO2/km. Subvenția nu poate depăși 50 la sută din prețul de achiziție, iar o persoană poate cumpăra anual o singură mașină prin acest program, intitulat "Rabla Plus". Mai mult, ecotichetul se poate cumula și cu prima de casare, dacă beneficiarul predă un autoturism vechi la un centru specializat.

Tichetele pentru hibrid și electrice vor rămâne în continuare valabile, iar Ministerul Mediului va căuta să suplimenteze bugetul programului "Rabla" în 2021, deși, spune ministrul Tanczos Barna, bugetul pe 2020 nu a fost consumat în totalitate.

În foto galerie: Nissan Leaf, Opel Corsa E, Peugeot 3008 Hybrid, Ford Puma, Suzuki Vitara, Toyota CH-R:

Citit 1424 ori Ultima modificare Luni, 22 Februarie 2021 17:15

2 comentarii

  • postat de utilizator autobuz Luni, 22 Februarie 2021 20:08 5.13.188.*** Link la comentariu
    0
    2

    Vreti sa incurajati folosirea masinilor electrice si a mijloacelor in comun, super cika ecologice... afisati in autobuze ca masca e obligatorie, dar unii o poarta sub nas, sau sub barbaie, iar cand mai scrie in autobuz de distantare sociala....pe bune? pe langa ca sunt putine , rare, mai iau si foc.... sa zicem ca a fost scurtcircuit....dar sistemul de stingere automata din motor? da-l drecu, e expirat, ce mai conteaza, bani sa iasa de la oameni....

    Raportează
  • postat de Alexutz Luni, 22 Februarie 2021 13:09 5.2.205.*** Link la comentariu
    0
    1

    Solutii sunt......au fost mereu, bani mai trebuie........

    Raportează

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro