Damen construieşte nave maritime de patrulare pentru Poliţia de Frontieră

Damen construieşte nave maritime de patrulare pentru Poliţia de Frontieră
Evaluaţi acest articol
(17 voturi)

Şantierul Naval Damen Galaţi şi Şantierul Naval Damen Mangalia vor colabora în vederea construirii a două nave maritime de patrulare, în valoare de 26 milioane de euro, care vor intra în dotarea Poliţiei de Frontieră Române (PFR). Achiziția acestor nave este parte a unui proiect mai amplu, cu finanţare europeană, în cadrul căruia urmează să fie achiziționate şi cinci şalupe de intervenție, a anunţat ministrul de Interne, Lucian Bode.

"Sunt acțiuni care dovedesc preocuparea noastră față de siguranța cetățenilor, nu numai a celor români, ci a tuturor locuitorilor Uniunii Europene. Înțelegem, astfel, să fim responsabili în asigurarea frontierei estice a Uniunii Europene și a NATO. Supravegherea frontierei maritime, misiunile de patrulare, asigurarea apelor din zona exclusiv economică, siguranța maritimă, operațiunile de căutare și salvare - sunt tipuri de misiuni care, cu aceste nave, vor fi îndeplinite cu mai mare eficiență. Se eficientizează, totodată, și cooperarea operațională în cadrul operaţiunilor comune Frontex la care participă Poliția de Frontieră, iar eu sunt un susținător consecvent al cooperării internaționale", a declarat ministrul Lucian Bode. Acesta a precizat că modernizarea și dotarea corespunzătoare a Poliției de Frontieră Română este absolut necesară, dat fiind rolul acestei structuri în gestionarea fenomenului migraționist, în prevenirea și combaterea criminalității frontaliere sau cooperarea în cadrul misiunilor Frontex.

Contractul pentru achiziţia celor două nave de patrulare a fost încheiat între Inspectoratul General al Poliției de Frontieră, prin inspectorul general - chestorul principal de poliţie Liviu Bute, şi Damen Shipyards Gorinchem B.V. Netherlands, prin Stephen Stout, director de vânzări pentru Europa de Est şi Sud-Est.

"Valoarea contractului este de 129.944.250 de lei fără TVA (26 milioane de euro), proiectul fiind derulat din fonduri europene nerambursabile, prin Fondul pentru Securitate Internă (ROFSIB2018OS2ASP02 - Achiziție de mijloace de mobilitate navală necesare Frontex), iar navele urmează să intre în dotarea PFR până la data de 30.11.2022", a precizat la rândul ei Poliţia de Frontieră.

În derularea proiectului vor fie folosite atât capabilităţile SN Damen Galaţi, cât şi cele ale SN Damen Mangalia.

Noile nave vor beneficia de echipamente de navigaţie, supraveghere, detecţie, comunicaţii şi propulsie de ultimă generaţie. Acestea vor fi construite prin utilizarea capabilităţilor de proiectare, producţie, testare şi şcolarizare aparţinând Damen Group.

Caracteristici tehnico-tactice principale

- navele pot executa misiuni operative de până la trei zile pe un grad de agitaţie a mării 5 Douglas (valuri până la 4 metri înălţime);

- posibilitatea de a menține legătura de date şi informaţii cu centrul de comandă şi control, precum şi cu alte nave;

- viteză maximă: 30 noduri; lungime totală: 42,95 m; lăţime totală: 8,65 m; pescaj maxim: 3,05 m; autonomie de minim 600 mile marine; tonaj brut: 300 tone.

- echipaj - 28 persoane; capacitate de îmbarcare maximă la bord (de exemplu, pentru misiuni de salvare) - 80 de persoane.

Citit 5417 ori Ultima modificare Vineri, 12 Martie 2021 00:03

5 comentarii

  • postat de Alexutz
    Joi, 11 Martie 2021 13:54
    5.2.205.***
    Chemati inapoi aia 800 si ceva de oameni pe care i-ati sau urmeaza sa ii dati afara?
    Ca vad ca ne tot laudam cu diverse lucruri.
    1
    4
    Raportează
  • postat de gigel
    Joi, 11 Martie 2021 12:07
    213.177.4.***
    Culorile drapelului Romaniei sunt invers, putin respect, stergeti porcaria
    2
    3
    Raportează
  • postat de Ion de la raion...
    Joi, 11 Martie 2021 09:55
    185.216.34.***
    sa ne spuna Politia de Frontiera , cate echipamente fabricate in tara se vor monta pe aceste nave si cate vor veni din Olanda !!
    4
    7
    Raportează
  • postat de Buna gluma...
    Joi, 11 Martie 2021 09:50
    95.168.164.***
    dar nave serioase , in serie aici la ditamai Șantierul din Galati , ...când se vor mai proiecta si construi ? Cargouri , tancuri petroliere , vrachiere de 55000 tdw , portcontainere , cum se faceau in anii de glorie ai santierului.
    Si nu firimituri ca acum.
    Daca compania Damen , tot se declara , firma de talie mondiala in constructii navale !?!
    Sa ne bucuram si noi romanii , aici , in santier ca aveam mult de lucru !
    Dar la Șantierul Mangalia , când se incepe a se construi mari nave de croaziera , nave RoPax , structuri plutitoare ..asa cum au promis olandezii in 2018 la preluare santierului de acolo ????

    In ce hal am ajuns !
    4
    10
    Raportează
  • postat de Un roman
    Joi, 11 Martie 2021 09:07
    5.13.158.***
    Cum de nu au fost comandate si astea in turcia, cu turcii merge peschesu cu olandezu nu.
    Sasesizat cineva pentru remorcherele comandate in turcia si nu in tara, chiar romanii nu mai pot de comenzi, Damen e in suferinta de comenzi si nu numai el, sau ne doare de turci...
    Sigur ca aveti scuza cu licitatiile ...dar de somerii romaniei va intereseaza?de economia romaniei?ducetiva si traiti in turcia...ca doar din turcia aveti salariile si nu mici de loc.
    Economie de piata,asta va e scuza...economie de jaf pe banii publici.
    Cinste voua politie de frontiera ca sunteti romani.
    5
    7
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.