Cum funcționează francizele din comerțul rural: marketurile moderne ajung și în satele Galațiului
Foto: pechea.info

Cum funcționează francizele din comerțul rural: marketurile moderne ajung și în satele Galațiului
Evaluaţi acest articol
(12 voturi)

Diferențele dintre urban și rural se mențin accentuate în România, chiar și la aproape 15 ani de la aderarea la Uniunea Europeană. Dincolo de absența utilităților de bază, pentru peste 335.000 de locuitori ai județului nostru, accesul la aprovizionarea cu produse alimentare, dar și non-food, prin marile lanțuri de retail, a reprezentat o problemă, acum în curs de rezolvare, deși mai este încă destul de lucru. Cum-necum, la ora actuală, în 20 dintre comunele gălățene există 25 de marketuri, sub brandurile a trei retaileri prezenți pe piața din România, Carrefour, Metro și Profi, în ordine alfabetică.

Este vorba, în toate situațiile, de un mecanism de franciză. Astfel, în cazul gigantului francez Carrefour, conceptul de magazin Express combină profesionalismul angajaților și calitatea produselor cu rapiditatea de cumpărare și caracterul personal al unui magazin de proximitate. Conceptul de franciză propus de Carrefour România permite partenerului care are o afacere de familie (1-3 magazine) să păstreze, să administreze și să își dezvolte business-ul, proprietarul fiind asistat în gestionarea magazinului de către Carrefour România. În județ există doar două astfel de magazine, în comunele mari, la Ivești și la Pechea.

La rândul său, lanţul de magazine Profi, controlat de fondul de investiţii Mid Europa Partners (majoritar polonez), a deschis doar în acest an 91 de magazine, dintre care 39 pe format Loco, destinat mediului rural, conform datelor comunicate de companie. Practic, prin formatul Loco, Profi a devenit primul retailer care se adresează zonelor din afara marilor aglomerări urbane, iar modelul promovat este cu risc financiar scăzut comparativ cu achiziționarea unei francize. În baza unui contract de colaborare, Profi oferă spre operare un magazin la cheie, în care a făcut toate investițiile necesare pentru amenajarea spațiului, mobilier, echipamente și pentru care plătește cheltuielile curente de funcționare și stocul de marfă. Agentul Profi trebuie să aibă experiență în comerț, să înființeze o firmă, să depună o garanție de cel mult 10.000 de euro și, evident, să administreze cu succes magazinul. Pentru serviciile de management și operare a magazinului, Profi oferă comision lunar din vânzări și bonus anual. În Galați, există un număr de 11 astfel de magazine în localitățile Barcea, Corod, Costache Negri, Frumușița, Ghidigeni, Independența, zona Matca, Munteni, Șendreni, Slobozia Conachi și Vânători. În plus, în Pechea există un supermarket clasic Profi, de mai mari dimensiuni, similar celor din mediul urban.

Nu în ultimul rând, conceptul LaDoiPași, dezvoltat de primul retailer Cash&Carry apărut pe piața autohtonă, germanii de la Metro, promite o multitudine de beneficii pentru ca afacerea să crească, inclusiv susținere financiară pentru planurile de dezvoltare, programe de training pentru angajați, campanii de marketing și oferte comerciale. Totodată, pe tot parcursul parteneriatului, există un consultant LaDoiPași dedicat, mai exact, un punct permanent de contact și de informare, mai ales cu privire la amenajarea magazinului. Pe de altă parte, conform prezentării oficiale, franciza LaDoiPași oferă libertate deplină în administrarea afacerii proprii, cu referire la gestionarea produselor, stocurilor și angajaților. Nu mai puțin de 11 astfel de magazine există în zonele rurale din județ, la Bălăbănești, Băleni, Drăgușeni, Frumușița, Independența, Liești (două), Piscu, Schela, Smulți și Vânători.

Citit 5410 ori Ultima modificare Miercuri, 18 August 2021 17:37

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.