Licitație pentru amenajarea unui terminal RoRo în Port Bazinul Nou

Licitație pentru amenajarea unui terminal RoRo în Port Bazinul Nou
Evaluaţi acest articol
(11 voturi)

Administrația Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galați a lansat în licitație publică contractul de supervizare pentru proiectarea și execuția lucrărilor aferente proiectului "Amenajare dane RoRo în Port Bazinul Nou Galați", contract evaluat la peste 2,3 milioane de lei, un anunț în acest sens fiind publicat în sistemul electronic de achiziții publice (SEAP).

Unul dintre obiectivele APDM Galați este acela de a derula investiții în vederea modernizării infrastructurii de transport naval și realizarea de noi elemente de infrastructură portuară, menite să ducă la dezvoltarea sau identificarea de noi fluxuri logistice.
"Obiectivul general al proiectului "Amenajarea danelor RoRo în Portul Bazinul Nou Galați" îl reprezintă integrarea Portului Galați în fluxul internațional de transporturi mărfuri cu nave tip RoRo sau RoPax, prin modernizarea infrastructurii portuare și a drumurilor de acces interioare, în vederea dezvoltării capacităților economice ale operatorilor portuari", potrivit datelor prezentate de APDM Galați în documentația licitației.
Navele de RoRo și RoPax sunt tipuri de nave maritime specializate pentru transportul vehiculelor rutiere, trailerelor cu containere sau altor tipuri de vehicule. Accesul în astfel de nave se face pe rampe speciale situate de regulă la prova sau pupa, prin deschideri mari în corpul navei, prevăzute cu rampe speciale.
Dezvoltarea în Portul Galați a unor dane - respectiv a danelor 39, 40 și 41 din Port Bazinul Nou - care să permită acostarea și operarea unor nave de tip RoRo ar oferi un avantaj în plus transportatorilor care au în vedere folosirea unor fluxuri logistice multimodale.
"APDM SA are prevăzut în Programul de dezvoltare, investiţia "Amenajare Dane Ro-Ro - Port Bazinul Nou Galați" și a efectuat demersurile necesare obținerii finanțării prin intermediul POIM 2014-2020, AP1, OS 1.3, obținând până la data prezentei Decizia etapei de încadrare emisă de APM Galați, avizele/ acordurile solicitate prin Certificatul de urbanism nr. 151/15.02.2021 și avizul conform al CTE APDM și CTE MTI. Investiţia se înscrie in "Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020" și se încadrează în Axa Prioritară 2 - Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient. Obiectiv Specific 2.4 - Creșterea volumului de mărfuri tranzitate prin terminale intermodale și porturi - prin introducerea unui nou tip de marfă și a unui nou mod de transport", arată reprezentanții administrației portuare.
Pentru derularea proiectului este necesară semnarea unui contract de servicii de supervizare pentru proiectare și execuție lucrări până cel târziu trimestrul doi din 2022, în vederea încadrării în perioada de eligibilitate POIM 2014-2020.
Drept urmare, pe 23 noiembrie a.c. a fost lansat în licitație publică contractul aferent acestui proiect, pentru o valoare estimată la 2.301.318 lei.
Contractul va avea, printre altele, ca domenii de aplicare: elaborarea documentațiilor tehnice, în conformitate cu prevederile legale; obținerea tuturor avizelor/acordurilor/permiselor necesare obținerii Autorizației de construire; execuția lucrărilor de amenajare a danelor 39, 40 si 41 din Bazinul Nou Galați pentru primirea și operarea navelor tip RoRo si RoPax, asistența tehnică etc.
În criteriile de atribuire vor fi luate în calcul prețul ofertei (40 la sută), precum și o serie de componente privind resursele tehnice, umane și materiale, fiecare cu proporții cuprinse între 10 şi 15 la sută.
Termenul-limită pentru depunerea ofertelor este 21 ianuarie 2022.

Citit 2121 ori Ultima modificare Joi, 02 Decembrie 2021 00:33

2 comentarii

  • postat de speram ca :
    Miercuri, 01 Decembrie 2021 08:14
    84.117.41.***
    aceste tipuri de nave RoRo sau RoPax, , sa fie construite in Romania !
    2
    9
    Raportează
  • postat de ..toate bune si frumoase...dar :
    Miercuri, 01 Decembrie 2021 07:49
    84.117.41.***
    vedeti si esecul deschiderii unor linii de ferryboat Constanta-Turcia , si care la scurt timp dupa deschidere....au fost inchise.
    La modul de a controla eventualii emigranti , ascunisi prin camioane , v-ati gandit ?
    Oricum succes si sa fie intr-un ceas bun !
    0
    10
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.