Majorări de prețuri în producția industrială

Majorări de prețuri în producția industrială
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

Preţurile producţiei industriale au crescut cu 32,2 la sută în noiembrie 2021 per total, piaţă internă şi externă, faţă de aceeaşi lună a anului precedent, potrivit INS. Cel mai mult au urcat preţurile din extracţia de petrol şi gaze, respectiv cu 151,6 la sută, urmate de cele din prelucrarea ţiţeiului, cu 102,3 la sută. În sectorul furnizării de energie electrică şi termică, preţurile au fost mai mari cu 94 la sută. În industria metalurgică, preţurile au crescut cu 59 la sută, iar în cea chimică sunt pe plus cu 34 la sută. Comparativ cu octombrie 2021, preţurile producţiei industriale au crescut în noiembrie cu 4,9 la sută.

Citit 945 ori Ultima modificare Vineri, 07 Ianuarie 2022 02:49

1 comentariu

  • postat de Ce nu se știe în programul corvetelor românești. Au ieșit „scântei” între francezi și partea română din Asociere, chiar sub privirile MApN
    Luni, 10 Ianuarie 2022 15:31
    162.255.46.***
    Faptul că asupra Șantierul Naval Constanța (SNC) planează mari semne de întrebare cu privire la posibilitatea de a finaliza construcția e secretul lui Polichinelle. Aceasta nu mai este de mult o știre. Ceea ce e interesant e că, potrivit surselor DefenseRomania, contractul privind „Corveta multifuncțională” nu a fost semnat tocmai din cauza unor neînțelegeri între Șantierul Naval Constanța și francezii de la Naval Group. Neînțelegeri care s-au soldat cu „scântei” în faza finală a negocierilor din decembrie 2021. În decembrie telenovela părea că se termină. MApN a rămas ferm pe poziții, în pofida faptului că Naval Group a cerut în repetate rânduri renunțarea la o serie de clauze contractuale, inclusiv la garanțiile pentru vicii ascunse. Surpriză însă, în timpul fazei finale a negocierilor, lucrurile s-au împotmolit după disensiuni majore, chiar în cadrul negocierilor, între reprezentanții Șantierului Naval Constanța și francezii de la Naval Group. Au ieșit „scântei” în momentul în care francezii au cerut ca întreaga Asociere, deci implicit și Șantierul Naval Constanța, să suporte achitarea viitoarelor posibile penalități pentru nerespectarea termenelor. Iar aceste penalități nu sunt deloc mici. E de la sine înțeles că situația financiară, nu doar tehnologică a SN Constanța, e departe de a fi roză. Mai mult, în cadrul ședinței din decembrie reprezentanții Șantierului Naval Constanța au cerut părții franceze câteva zeci de milioane de euro pentru retehnologizare în vederea modernizării Șantierului pentru demararea acestui program de înzestrare. În contextul acestei situații de criză dintre SNC și Naval Group, reprezentanții Romtehnica S.A., companie parte a MApN și organizator al documentației și procedurilor, s-au văzut nevoiți să se ridice de la masă și să părăsească negocierile. Aceleași surse ne-au precizat și faptul că, deși presa din România a înaintat data limită de semnare a contractului ca fiind 31 ianuarie 2022, în caz contrar MApN ia în calcul anularea procedurii, data e de fapt 21 ianuarie 2022. Situația e cât se poate de clară, în prezent mingea e în terenul SNC și Naval Group. Și știm sigur că mai sunt doar două săptămâni până când, într-un fel sau altul, situația va fi tranșată.
    0
    3
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.