400.000 de euro pentru refacerea căii ferate

 400.000 de euro pentru refacerea căii ferate
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* CFR are nevoie de aceşti bani pentru a reface liniile de cale ferată de la Fileşti şi Şendreni, după inundaţii  * Nimeni nu ştie când vor veni aceşti bani de la Bucureşti * Soluţia de avarie: trenurile rulează cu viteză redusă în cele două zone critice *

Conducerea Regionalei Galaţi a companiei CFR SA, cea care administrează reţeaua de cale ferată din România, a evaluat pagubele produse infrastructurii feroviare din judeţul nostru la începutul acestei luni, când Siretul a ieşit din matcă şi a inundat şinele la Şendreni şi, prin Balta Cătuşa, la Fileşti.

În cele două zone, apa a distrus terasamentul liniei de cale ferată şi, pentru refacerea acestuia, este nevoie de peste 1,6 milioane de lei, adică aproape 400.000 de euro.

„Pentru punerea în siguranţă a liniilor pe firul Barboşi-Şendreni este necesară suma de 750.000 de lei, iar pe firul Barboşi-Fileşti – circa 880.000 de lei”, a declarat, ieri, directorul Regionalei CFR Infrastructură de la Galaţi, Ionel Filimon.

Cererea de finanţare a fost trimisă deja la Bucureşti, de unde sunt aşteptaţi banii, însă nimeni nu ştie dacă ea va fi aprobată.

„Estimările noastre reprezintă date primare care vor sta la baza unei Hotărâri de Guvern, dar nu ştiu dacă actul normativ va include finanţarea pentru Galaţi, în condiţiile în care în alte regionale – cum este Ploieştiul, de exemplu – sunt probleme mult mai grave”.

„Este posibil ca lucrările de reabilitare a căii ferate de la Galaţi să fie finanţate într-o etapă ulterioară, mai ales că prioritatea imediată a Guvernului o reprezintă refacerea caselor, a drumurilor şi a podurilor distruse de inundaţii”, a spus Ionel Filimon.

În lipsa banilor, oficialii CFR au recurs la soluţii de avarie. Regionala CFR Infrastructură a redus viteza maximă de deplasare a trenurilor de călători şi de marfă în tronsoanele afectate de inundaţii.

„La Barboşi-Fileşti, unde înainte se circula cu viteze maxime de 70 până la 100 de kilometri pe oră, se circulă cu maximum 15 kilometri pe oră pe firul spre Galaţi, care este încă acoperit de ape, şi respectiv cu 30 de kilometri pe oră pe celălalt fir. Tot cu 30 kilometri pe oră se circulă la Barboşi-Şendreni, pe o porţiune de 600 de metri”, a afirmat directorul regional, Ionel Filimon.

Trebuie să mai spunem că pagubele raportate de CFR Infrastructură, de aproape 400.000 de euro, sunt distincte de pierderile înregistrate în perioada inundaţiilor de companiile CFR Călători şi CFR Marfă, ale căror orare au fost date peste cap timp de două săptămâni, în intervalul 29 iunie-12 iulie.

Citit 1000 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.